Kamill - Czw 19 Sty, 2012 Jeżeli chodzi o m52b28 możesz sie przygotować na przelewający sie olej w misce i koniecznośc użycia miski+pompy od s50 (podwójny smok i przegrody), troche grzeje olej wiec chłodnica oleju nie będzie zbędna, żeby ja założyć potrzebujesz podstawy oleju od s50 czyli m3.
Po kupnie do wymiany wiskoza pompa wody termostat, mozna zalozyc wiekszą chłodnice wody z m3 lub tds-a z zewnetrznym zbiornikiem wyrownawczym.
Zamiast w moc zainwestował bym w bezawaryjność tego silnika i bawił sie okrążenie za okrązeniem zamiast stac i chłodzic silnik co drugie kółko.
Zawias no to bil i jakieś sprężyny eibach będzie miekki, lub gwint (nie znam sie), oprocz tego stabilizatory, najgrubsze seryjne nie dają rady więc najlepiej jakis h&r lub eibach, ciężko znaleść uzywane nowe 1500zł kplt.
Z przodu da sie ustawić większy negatyw podkładając podkładki miedzy piastę, a mocowanie amortyzatora, można zastosować też górne mocowanie amora od m3 evo który ma juz lekki camber, lub od m3 gdzie jest już camber i cofniety punkt mocowania w strone kabiny (dla zwiekszenia kwsz).
Tył w compakcie to jest e30stka, mozna kupić kity które ktoś tam w pl wycina laserowo, dzieki temu mozna uzyskać większy negatyw i wiekszy zakres regulacji (jeżeli chodzi o zwykly e36 to tylko regulowane wahacze dolne) bo seryjny zakres jest mały.
Pod miske mozna założyc X-brace, spina troche zawias od dołu i chroni miske, wystepował w cabrio i m3, do montażu potrzebne są nitonakrętki i śruby, pasuje p&p.
Rozpórki na wzor whiteline robi taki koleszka który nazywa sie "pan nakrętka" za 250zł przyśle ci kplt przód tył z wysyłką, pasują idealnie.
Nie wiem jak w e30, ale u mnie wymiana gum na poliuretan to ok 550zł czesci = drugie tyle robocizna, bo jest tego od groma.
Przekladnia kierownicy, można zakladać od m3 (nie evo) bardzo ciezko ja dostać jest progresywna, w raz ze zwiekszeniem kąta skretu kół przełożenie się zwieksza, od z3 1.8 któryś model maglownicy jest krotszy, ale jest w necie kupe mylnych opini nt temat.
Jezeli chodzi o szpere, to jest kilka osob w pl ktore na zamowienie wkladaja ci szpere do dowolnego mostu z dowolnym przelozeniem. Nie do konca wiem czy w e30 tak jest, ale duża głowa w e36 szła od 2.0 w góre, mała głowa (delikatniejszy dyfer) szedł do 1,6 i 1,8. Nie da sie ich uzywać zamiennie bez wymiany połówki wału i półosi. Samą szpere moga zaciśnąć na dowolna wartość, ale sa 2 lub 3 pososby na to, albo dokladanie plytek co troche kosztuje, albo dokladanie czy ujmowanie podkładek co prowadzi do szybszego jej zużycia. Seryjna szpera spina 25%.
Skrzynie są pancerne i dlatego tanie jak barszcz.
Sprzęgło jest na kole dwumasowym, można zakladać jednomas z m20 albo m30 i do tego dobrać tarcze, poniżej 2,8 nie stanowi to problemu, przy 2,8 jest większa tarcza sprzęgła i albo trzeba roztaczać zamach jednomasowy (ale nie wiem od czego), albo zakladać mniejsze sprzegło jak w 2.0 i 2,5.
Troche trzeba sie pobawić z montażem kubła, bo oryginalnie fotel w e36 stoi przesunięty w prawo jakies 10cm w stosunku do szyn.
Hamulcy nie ruszałem i nie widziałem e36 w ktorej do pojezdzawek ktos je przerabial, nie miałem z nimi problemu ani razu nawet na slicku.
Ręczny, jeżeli chcesz zeby w miare działał, trzeba spawać adaptery i zakladać dodatkowe zaciski na tył i robic hydrauliczny.
Seryjnie działa to na tarczo bębnach, czy reczny jest na bębnie.
Jezeli sobie coś przypomne to dopisze Yarko - Czw 19 Sty, 2012
Walle napisał/a:
Miniac napisał/a:
Michał napisał/a:
A tak w ogóle , to gdzie jest MINIAC !!!!!!!!!!!!!
Chyba huk się znam.
Jeździłem wprawdzie każdą M3, MX5 turbo, Rx8, MR2 z 3SGTE i SW z 230konną Kseria Hondy (przemistrz), S13/14/15, oraz S2000 od 240 do 340KM, ale dla mnie RWD to ciągle nieogar i 'walka' dlatego może jestem na forum Hothatch'a
Jedyne auto, które prowadziłem i było mega bezpiecznie i szybko to... Radical
ps. E30 to padaka i niech nikt nie mówi inaczej - E36 w serii bije ją na łeb i szyje.
ps2. najlepsza budżetowa opcja EVER to M3 E36 zarówno 3.0 jak i 3.2 litra. To auto po odchudzeniu w pełnej serii ze skrzynią 5b i krótkim mostem nie ma konkurencji wśród wszystkich wyżej wymienionych.
E36 ma słabszą blachę niż E30 poliftowe. A czy padaka? Moim zdaniem (fana) bardzo fajne, wdzięczne i tanie w użytkowaniu auto. Pewnie jak ktoś porówna do Radicala to tak
Kombinacji z zawiasem jest srylion, warto zainwestować w dobry zawias: Eibach, zestaw H&R, Koni. Bilstein B12 będzie spoko z dobrymi progresywnymi sprężynami.
Doobry wydech, zmiana wałka, kolektora, komputera i wymiatasz.
Kolega przywiózł własnie E34 z m50b25 zrobionym (są papiery) na 245KM. To więcej niż w M54b30. Tyle można przy jakiś kilkutysięcznych nakładach zrobić.
Gdzie pomók?
jakiś czas temu, jak istniało jeszcze forum youngtimer.pl, był na nim zarejestrowany gościu, który ścigał się E30 320is w wyścigach górskich i slalomach w Niemczech, fura ostro nadłubana, a mimo wszystko twierdził, że jego prawie seryjne E36 325 znacznie lepiej skręca
swoją drogą przekazał tam bardzo dużą ilość wiedzy i bardzo ciekawie się to czytało, jak wiemy forum już nie istnieje, archiwum zostało skasowane i cała wiedza i doświadczenia człowieka, który miał na prawdę dużo do powiedzenia i sporo się naprodukował wyparowałaWalle - Czw 19 Sty, 2012 ahaAnonymous - Czw 19 Sty, 2012 Walle, grubsze mody silnika w 325/328 to grzebanie w gównie,wydasz na to kupe kasy i co...230-240 KM wydłubiesz.lepiej isc od razu w swapa z m3
Kamill jak zwykle kopalnia wiedzy,rzeczowo i na temat,ale w sprawie hamulców sie nie zgodze,uwazam ze e36 ma przecietne,mi sie udało załatwic je na pierwszym upalaniu,wpakowałem sie w szykane z opon.fakt ze klocek był jakis huyowy,auto bardzo ciezkie (seria z duza iloscia bajerów).Pozniej wrzuciłem klocki Endlessa (jakis odpowiedznik ds2500),było duzo lepiej ale nadal bez rewelacji ale pewnie zrzucenie z wagi z 200-250kg polepszyłoby radykalnie sprawe
Yarko, kojarze tego goscia,widziałem filmiki z jego przejazdów,to 320is skręcało jak wsciekłe,nie ma takiej mozliwosci zeby zeby seryjne e36 było w tym lepszemichool_vt - Czw 19 Sty, 2012
kamill napisał/a:
...
dziękuje
rabarbar napisał/a:
...
edit. jaram sie!Yarko - Czw 19 Sty, 2012
rabarbar napisał/a:
Yarko, kojarze tego goscia,widziałem filmiki z jego przejazdów,to 320is skręcało jak wsciekłe,nie ma takiej mozliwosci zeby zeby seryjne e36 było w tym lepsze
sam tak pisał w nawiązaniu do Nurburgringu, więc coś z tym musi byćAnonymous - Czw 19 Sty, 2012 Kiedyś nawet wrzucałem film , jak mu sliki skleiły i auto jechało na 2 kołach . Bardzo fajnie się czytało tamten temat , ogólnie to dobre forum byłoYarko - Czw 19 Sty, 2012
Czesio napisał/a:
Kiedyś nawet wrzucałem film , jak mu sliki skleiły i auto jechało na 2 kołach . Bardzo fajnie się czytało tamten temat , ogólnie to dobre forum było
forum nie było moderowane i w związku z tym było zaśmiecone, ale to nie jest moim zdaniem powód do usunięcia wszystkich archiwów, było tam kilka osób z MEGA wiedzą, którą dzielili się z innymi czyli poświęcali na to swój cenny czas, którego nikt im nie zwróci, ztcp forum miało wrócić pod nową, lepszą postacią, ale jakoś nic takiego się nie stało
podsumowując
- stare jakie było takie było, ale było
- nowego nie ma, a archiwum zostało usunięte
Good job !Młody Papież - Czw 19 Sty, 2012 będą marchewy??!michool_vt - Czw 19 Sty, 2012
Młody Papież napisał/a:
będą marchewy??!
toż to podstawa! flamerkit juz jedzie z ebay.deLoko - Czw 19 Sty, 2012
michool_vt napisał/a:
Młody Papież napisał/a:
będą marchewy??!
toż to podstawa! flamerkit juz jedzie z ebay.de
To w serii nie ma marchew . Chujnia, wychodzimy!PGmaster - Pią 20 Sty, 2012 A taki seryjny 323ti bedzie nadawal sie do upalania? Znaczy baka zakreci? Na poznaniu da rade cos powalczyc?Bonczek - Pią 20 Sty, 2012 Bardzo żwawy wóz Kamill - Nie 22 Sty, 2012 Zważyłem fotel w swojej e36 wyszło ok 27kg szt, dla porównania micro + mocowanie 11kg, wiec jest trochę mniej optymistycznie, albo słabo zważyłem Czyli te 80kg trochę optymistycznie wyszły, ale po wyjęciu pasów i poduszek można sie zbliżyć.
Tłumik końcowy do pierwszego łączenia 17kg.michool_vt - Nie 22 Sty, 2012 http://bmwfans.info/parts...99/june/browse/