To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Sprzedam/Kupie/ZakupyGrupowe - [Szukam auto] Temat - koncert życzeń

kamil - Nie 20 Sty, 2013

No dobra Panowie, w zasadzie jestem gotów do zakupu dupowozu.
Z Pittem zrobiliśmy preselekcje i wyszło, ze chcę i potrzebuje:

Outback
Legacy kombi
Volvo Cross Country
Volvo V70 AWD

Ogólnie raczej benzyna ( i tak będę gazował)
budżet do 25 k brutto

Ogólnie zależy mi na waszych opiniach, doświadczeniach w tych samochodach, informacjach o minusach, niuansach technicznych (czyli na co uważać bo w pizdu drogie )
Jeżeli macie znajomych, którzy chcą sprzedać takie auto, wiecie gdzie stoi uczciwa sztuka to będę wdzięczny za info.

Forester fajny, ale chyba trochę za mały jak na moje potrzeby.
Passat B5 na torsenie z silnikiem avf 1.9 tdi też w najgorszym wypadku byłby akceptowany, ale to już ostateczność.

Po prostu poszukuje niezawodnego, dużego kombi z 4x4 lub podwyższonego albo SUVa, ale nie mam tutaj żadnej innej koncepcji niż forek...

kosmita - Nie 20 Sty, 2013

Od kolegi co lubuje się w volvo słyszałem, że jak volvo to najlepiej ośka i manual. W 4x4 coś tam się sypie w przekładniach kątowych = brak napędu na tylną oś, a automaty podobno są słabe, wolne i chyba nie bardzo jest gdzie je naprawiać.

Rozważ V70 z silnikiem 2.5TDI z VW(nie wiem które v70 rozważasz, ale ten silnik występował zarówno w kanciaku, jak i 2 generacji v70) - pali mało, raczej się nie sypie i sporo wytrzymuje :)

A może Audi a6c5 ?

Walle - Nie 20 Sty, 2013

cóż znaczy brutto? Z ubezpieczeniem, ewentualnymi opłatami, oponami i wymianą olej, filtry, rozrząd or sth?
anjas - Nie 20 Sty, 2013

Legacy mogę śmiało polecić. Jeżdżę 2.0 NA 165km. Widze na Allegro, ze za 25 można poszukać juz podobnego z 2004 roku - choć nie wiem skąd te ceny, w życiu bym swojego za tyle nie sprzedał ;)
U mnie juz prawie 3 lata bezproblemowego użytkowania. Spory samochód a prowadzi się jak kompakt, wogole nie czuć wielkości.
Uważałbym na sprzeglo, standardem jest popiskiwanie ale można z tym jeździć. Jednak wymiana dwumasa kosztuje ok. 3-4 tysie. Rozrzad po zakupie zrobiłem za 1200 zeta z robocizna, więc nie ma jakiegoś wielkiego problemu. Eksploatacja raczej średnio kosztowna, w zeszłym roku wymienialem tez olej w dyferencjale (? - jeśli mi się coś nie pojebalo) i cały przegląd z innymi wymianami tez zamieścił się w tysiącu. Pali mi ok. 11 litrów na 100. Podobno dobrze znosi gaz, ale ja robię legasiem 10 tysięcy rocznie więc mnie do gazowania nikt nie przekona.

Dla mnie mistrz fura. Lubię zmieniać samochody ale tym jeszcze kilka lat planuje pojeździć, naprawdę spełnia wszystkie moje oczekiwania, poza zapierniczaniem.
Ale jeździłem ostatnio takim 3.0 spec B i naprawde dawał radę.

PiTT - Nie 20 Sty, 2013

brutto = cena z vatem 23% :)

moje typy to subaru od forka do legasia
forek może być nieco mały, ale legaś jest idealny i nawet nie ma konieczności outbacka szukać...
ogólnie za volvo nie przepadałem mimo że podoba mi się wizualnie
v70 i xc70 w tych pieniądzach wyglądają najlepiej, fajny design i chyba jakość też niezła
wiadomo, jak 4x4 to lepiej wypadnie subaru, ale może jak będzie fajne volvo to też warto o nim pomyśleć

po opiniach anjasa, skłaniam się zdecydowanie bardziej ku subaru ;)
myślę że w tych volviakach może być więcej kosztownych niespodzianek

kamil - Nie 20 Sty, 2013

zastanawiam się nad tą nowszą wersją- czyli po 2001 . Właśnie tego silnika się obawiam. 2,5 tdi od VAGa to jeden z bardziej problematycznych silników. Nie znam się dokładnie ale kumpel - znawca audi mocno odradza ten silnik. Czyli A6 allroad odpada bo pozostaje 2,7 biturbo, a koszty zawieszenia i innych pierdół są astronomiczne.
Nie wiem jak wypada instalacja gazu w jakiś tam 2,8 Quattro. Czy Audi dobrze to znosi ?

Słyszałem, nawet widziałem jak pada napęd 4x4 w Volvo i podobno jak słabo serwisowany albo zaniedbany terminarz przeglądów to właśnie przekładnia kątowa albo tuleje padają, ale to są jakieś koszty rzędu 800 pln. Gorzej jak wiskoza padnie.

PiTT - Nie 20 Sty, 2013

jeśli 4x4 nie byłoby wymogiem to może i faktycznie takie v70 będzie optymalne
ale skoro od dłuższego czasu marudzisz że musi być 4x4 to chyba lepiej pozostać przy legacy... dokładnie takim modelu jak anjasa
tam jest procedura startu zegarów... więc jest lans i respekt na dzielni :)

Anonymous - Nie 20 Sty, 2013

anjas,
Troche mi chodzi taki spec B po glowie,tylko te koszty paliwa...,orientujesz sie jak to gaz znosi??

kamil - Nie 20 Sty, 2013

co do Outbacka to oczywiście biorę pod uwagę te starsze do 2002 jak i nowsze do 2004 ale już raczej tylko legacy . Outback w nowej budzie jest już za drogi.
Oczywiście silniki 2 i 2,5 bo te bezproblemowo znoszą gaz. Muszę zgazować bo niestety koszty codziennej jazdy będą większe, a z tego co szacuję to w sezonie wiosenno letnim miesięczne przebiegi to jakieś 2000 - 3000 tys km

Powinien być 4x4 i wyższy bo często będzie zjeżdżał z asfaltu na wiejską drogę. Będzie często dociążony. No i głównie będzie nimi jeździła moja partnerka z dwójką dzieci, więc chciałby zapewnić większy poziom bezpieczeństwa.


Wiecie, nie to , że się zamykam na dwa, trzy modele. Oczywiście podsyłajcie Wasze propozycje, ale proszę o sensowne argumenty za i przeciw. Ogólnie wydaje mi się, ze odrobiłem pracę domową i wiem jaki typ samochodu potrzebuje, ale pomimo niskiego budżetu chciałbym kupić w miarę solidny samochód dla mojej rodziny, który pojeżdżę kilka lat.

kamil - Nie 20 Sty, 2013

no na naszej dzielni to faktycznie - jest to jakiś wymóg :)
kosmita - Nie 20 Sty, 2013

kamil napisał/a:
2,5 tdi od VAGa to jeden z bardziej problematycznych silników. Nie znam się dokładnie ale kumpel - znawca audi mocno odradza ten silnik

jeśli to co napisałeś dotyczy mojego postu, to w volvo jest 2.5 tdi R5, który jest chyba jednym z lepszych silników vag ever :)

anjas - Nie 20 Sty, 2013

rabarbar napisał/a:
anjas,
Troche mi chodzi taki spec B po glowie,tylko te koszty paliwa...,orientujesz sie jak to gaz znosi??


Jechałem z właścicielem www.poweron.com.pl.
Twierdzi, ze 3.0 doskonale znosi gaz ale trzeba dobrze zagazować. Zreszta pierwsza rzeczą, która zrobił było zagazowanie tego samochodu.
Co ciekawe, na benzynie pali mu tylko pól litra wiecej na 100 niż mój 2.0 :/

PiTT - Nie 20 Sty, 2013

http://www.forum.subaru.p...owy-177-tys-km/

hmm :>

WuRC - Nie 20 Sty, 2013

rabarbar napisał/a:
anjas,
Troche mi chodzi taki spec B po glowie,tylko te koszty paliwa...,orientujesz sie jak to gaz znosi??


http://forum-subaru.pl/bb...&t=7351&start=0

kamil - Nie 20 Sty, 2013

możliwe, ze piszemy o dwóch różnych 2.5 tdi. Ty chyba o silniku AEL. A ja myślałem o tym V6


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group