Pewnie ktoś z ProjektXS z Krk Ci polecił vitesse - Nie 14 Cze, 2009
bart napisał/a:
vitesse, mam trudności ze zrozumieniem tego co piszesz...
mało rozgarnięty intelektualnie jestem, może to dlatego
albo zrobilem zbyt duzo bledow ortograficznych i stylistycznych
nie przejmuj sie ja tego tez nie ogarniam babcia stala nademna i tak musialem napisac hehe
do GeKo
nieznam tych gosci z czegos tam w KrakowieGreg - Nie 14 Cze, 2009
PiTT napisał/a:
trochę w temacie
po dzisiejszej powtórce Turbo Gadżet zacząłem czytać o Modyfikatorzy +, którego testowali u Mastersa
ogólnie rewelacja w programie, +3KM, mniejsze spalanie itd.
natomiast na forum Mastersa
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=5841
TVN Turbo to komercyjna szmira, szczególnie program Gadżet. Ostatnio był tam test dezodorantu - o matko! Ciekawe ile im zapłacili... Buaahahahaha.tomecki - Pią 25 Wrz, 2009 Pomóżcie:
poleciłem znajomemu kupno dobrego oleju do mojego puga (100tys.km. najechane), jakoś tak ubzdurało mi się żeby było to *W60, polecił i kupił liqui moly 10W60
- podobno dobry, z tym że byłem przekonany ze to półsyntetyk - a tu na opakowaniu pisze że pełny syntetyk
Pytanie - czy zalać to do puga z przebiegiem 100 tys.km.? Czy lepiej pólsyntetyk? (nie wiem na jakim oleju auto jeździło wcześniej, ja po kupnie ok 1,5 tys.km. przejechałem na elfie 10W40)martin.h - Pią 25 Wrz, 2009 Patrząc na przebieg i stan w jakim jest pug bez problemu lej syntetyka.tomecki - Pią 25 Wrz, 2009 10W60 - dziwne oznaczenie jak na syntetyka, co nie?
Załatwiłem ten sam olej znajomemu do corsy B GSI (wcześniej półsyntetyk), przebieg 190tys.km., pojeździł kilka dni i ... temperatura silnika w normalnej eksploatacji wzrosła z 90stopni do około 93stopni, wentylator w czasie postoju też zdecydowanie wcześniej się włancza.martin.h - Pią 25 Wrz, 2009
tomecki napisał/a:
10W60 - dziwne oznaczenie jak na syntetyka, co nie?
To nie jest dziwne oznaczenie. W pełnym syntetyku można uzyskać praktycznie każde dostępne lepkości.
Z drugiej strony zbliża się zima, Ty chyba za bardzo nie upalasz auta? Więc może lepiej byłoby zostawić 10W60 na wiosnę/lato, a teraz wlać coś z 0 lub 5 z przodu. Silnik będzie miał lżej przy niskich temp.
tomecki napisał/a:
Załatwiłem ten sam olej znajomemu do corsy B GSI (wcześniej półsyntetyk), przebieg 190tys.km., pojeździł kilka dni i ... temperatura silnika w normalnej eksploatacji wzrosła z 90stopni do około 93stopni, wentylator w czasie postoju też zdecydowanie wcześniej się włancza.
To wszystko zależy od tego jakie olej ma właściwości chłodzące (jest odporny na przegrzanie). Teoretycznie olej 10W60 powinien mieć je lepsze niż 10W40 więc nie wiem o co chodzi.jozekrj - Pią 25 Wrz, 2009 ja tam śmigałem na mobil 1 rally formula 5w50 teraz zmieniłem na vavoline max life 10w40 bo trochę brał (200tys) ale po rozebraniu głowicy okazało sie ze uszczelniaczy zaworowych prawie nie było, teraz chyba znów wrócę do mobila albo przejdę na tak samo gesty vavoline vr1 10w60
mojej dziewczyny accent teraz jeździ na 20w50 petrocanada , ciężko dostępny ale bardzo dobry( poł syntetyk)GeKo - Sob 26 Wrz, 2009
tomecki napisał/a:
10W60 - dziwne oznaczenie jak na syntetyka, co nie?
Syntetyki są nawet 20W 60.Stacho - Sob 26 Wrz, 2009 moje żalezko po remoncie też zalałem 10w60 Tomcat - Sob 26 Wrz, 2009 a jak jest z Valvo VR1 10W60, to jest w końcu pełny syntetyk ? Ostatnio ktoś pisał że półsyn, a ja zawsze byłem przekonany że pełny.
W najbliższym czasie też muszę zdecydować się na jakiś olej i coraz częściej chodzi mi po głowie żeby spróbować amerykańca. Mają najlepszą ropę, bardzo dobrą kontrolę jakości i tego co mówi mój "olejarz" to na prawdę warto.fydi - Sob 26 Wrz, 2009
Tomcat napisał/a:
"olejarz"
ten sam co Ci robił głowice? jozekrj - Sob 26 Wrz, 2009 nie wszystkie syntetyki są tak naprawdę w pełni syntetyczne
wiem ze na pewno mobil 1 5w50 tak jest gdzieś był właśnie o tym artykuł ale nie mogę znaleźć
PetroCanada wywarła na mnie bardzo pozytywne wrażenie
malucha zalewałem Penzoil i tez było super choć był już zmęczony to dolewałem 1l na 10tys
jeszcze sa oleje Midland ( stare Quaker State) tez były dobreTomcat - Nie 27 Wrz, 2009
fydi napisał/a:
Tomcat napisał/a:
"olejarz"
ten sam co Ci robił głowice?
No toś mi odpowiedział fest...
Głowica nie była remontowana.
To jak jest z tym Valvo ?PiTT - Nie 27 Wrz, 2009 zawsze jeździłem na Mobilu, teraz Motul
nie zauważam różnicy, nie mam co prawda czujników ciśnienia i temp. oleju, ale jak dla mnie różnice raczej nie będą zauważalne
oby olej był dobrej firmy i spełniał parametry producenta