Yarko - Pon 28 Mar, 2011 Jak widać na moim przykładzie eksploatacja clio nie jest tania, koszty paliwa i ubezpieczenie to raptem 4500 z całości, a nie policzyłem jeszcze kilku istotnych wydatków, przy czym zaznaczam że moje clio nie jest awaryjne, cały czas jeździ i nic nadzwyczajnego sie generalnie nie dzieje, wiele rzeczy to moje "widzimisie", albo po prostu sam stwierdzam że przy okazji wymiany czegoś, warto było by wymienić jeszcze jedną albo dwie rzeczy, taki już jestem.
Być może ktoś ma inny punkt widzenia na samochód, wymienia części jak już istotnie dają o sobie znać, nie jest wyczulony na jakieś stuki puki, kupuje płyny średniej jakości i wymienia tak jak zaleca producent. Ja skracam czas ekspolatacji płynów i innych ważnych części eksploatacyjnych. Kupuję lepsze jakościowo i tym samym droższe płyny itd itd....
Generalnie kwestia podejścia do tematu, bo tak jak wcześniej pisałem, można mieć kompletną znieczulicę, robić po kosztach bo "to tylko samochód" i po prostu wymieniać sobie fury co rok/dwa żeby nie pchać się w duże koszty ( myślenie typu "niedługo będe musiał zainwestować dużo floty bo czeka mnie wymiana rozrządu, kilku el. w zawieszeniu, kpl. nowych opon to trzeba pozbywać się fury ).Bad-i - Pon 28 Mar, 2011 Yarko no dobra. Ja Ciebie rozumiem, ale podobne podejscie do samochodu ma STF (tyle ze wiecej upala). I dlatego wlasnie poprosilbym Przemka zeby On podal ile wedlug tego kalkulatora kosztowało go Subaru. Mysle ze 30K peknie lekko.... I wtedy dopiero bedziemy mogli dalej dyskutowac jakim cudem Subaru ma byc podobne kosztowo w utrzymaniu do Clio Sporta ..
Ja swoim zrobiłem w ciągu roku 10.000km a przebijam Ciebie o duzo . Aha i dodam ze moj to nie STI i ani razu nie był na upalaniu.Stf - Pon 28 Mar, 2011
Bad-i napisał/a:
Nadal czekam na wyliczenie Janusza i STFa (to chyba bedzie najbardziej miarodajne)
bez tunigu: ok 30 000pln mi wychodzi. nie wliczam w to engine fail. średnie spalnie 20litrów, 12000km rocznie.Yarko - Pon 28 Mar, 2011 ja prawie w ogóle nie upalam, dwa "dwójkowe" tory na lajcie w roku to nie upalanie, a clio 3 jest droższe w utrzymaniu od clio 2, min. duży hebel brembo, opony 17' itd.
dobra dajmy temu spokój, subaru jest droższe w utrzymaniu od clio jeśli używamy je "zgodnie z przeznaczeniem" czyli często upalamy i napinamy po mieściemartin.h - Pon 28 Mar, 2011 Ekonomia, pierd.olenie, po torach jeżdżenie Stf - Pon 28 Mar, 2011
Bad-i napisał/a:
Yarko no dobra. Ja Ciebie rozumiem, ale podobne podejscie do samochodu ma STF (tyle ze wiecej upala). I dlatego wlasnie poprosilbym Przemka zeby On podal ile wedlug tego kalkulatora kosztowało go Subaru. Mysle ze 30K peknie lekko.... I wtedy dopiero bedziemy mogli dalej dyskutowac jakim cudem Subaru ma byc podobne kosztowo w utrzymaniu do Clio Sporta ..
po 1 to mówimy o Clio ph III, którego serwisując w ASO koszty mogą są inne.
jeśli chodzi o moje wyliczenia - to jak wiadomo, często upalany wieczorami dlatego wyższe spalanie. sporo rękawów, slajdziochów mocnych napierdalanek generalnie. autem w 8 miesięcy zrobiłem na razie 7tyś KM. z mechaniki poza trefną akcją w Ułężu - silnikiem - wymieniłem przegub przedni - (auto kupiłem już z terkoczącym) i termostat za 200pln w 4T. więcej grzechów nie pamiętam.Bad-i - Pon 28 Mar, 2011 Przemek czyli zgodnie z tym co napisałeś powyżej Subaru jest droższe w utrzymaniu.
W obu przypadkach uzytkowania; oba upalamy, oba na miasto (Clio Sport III i Subaru Impreza WRX STI)
Dziekuje mozna zamknąć Anonymous - Pon 28 Mar, 2011 ja jebie Stf - Pon 28 Mar, 2011
Stf napisał/a:
po 1 to mówimy o Clio ph III, którego serwisując w ASO koszty mogą są inne
Bad-i napisał/a:
Przemek czyli zgodnie z tym co napisałeś powyżej Subaru jest droższe w utrzymaniu.
W obu przypadkach uzytkowania; oba upalamy, oba na miasto (Clio Sport III i Subaru Impreza WRX STI)
Dziekuje mozna zamknąć
jest droższe. tylko czy aż tyle żeby nie warto było za to dopłacić ? ja tam jednak wolałbym zrobić subarakiem 100km niż w Clio nawet z 500km.Bad-i - Pon 28 Mar, 2011
Stf napisał/a:
po 1 to mówimy o Clio ph III
Clio ph III to moze byc tez Clio II ph III (wiem o ktorym pisalismy)
I teraz dziekuje, mozemy zamykać. pit - Pon 28 Mar, 2011 moderator help!
Ktoś coś wie o tych silnikach 1.6 THP? ile to dmucha w serii, i ile zniesie, jak znoszą upalanie?anjas - Pon 28 Mar, 2011
pit napisał/a:
Ktoś coś wie o tych silnikach 1.6 THP? ile to dmucha w serii, i ile zniesie, jak znoszą upalanie?
miniac może coś wiedzieć
myślę też, że Vlodi, bo pewnie do cytryny też je ładują.Stf - Pon 28 Mar, 2011
pit napisał/a:
Ktoś coś wie o tych silnikach 1.6 THP? ile to dmucha w serii, i ile zniesie, jak znoszą upalanie?
to silnik montowany w cooperze s. kozak jest. mało pali, zapier..dala. wstaje nisko. podobno mocno nowoczesny silnik z bespośrednim wtryskiem.
Bad-i napisał/a:
Clio ph III to moze byc tez Clio II ph III (wiem o ktorym pisalismy)
I teraz dziekuje, mozemy zamykać.
oj tam, wiesz że nie znam się na francuzach. wiadomo że chodzi o Clio III.Jacek - Pon 28 Mar, 2011
Stf napisał/a:
pit napisał/a:
Ktoś coś wie o tych silnikach 1.6 THP? ile to dmucha w serii, i ile zniesie, jak znoszą upalanie?
to silnik montowany w cooperze s. kozak jest. mało pali, zapier..dala. wstaje nisko. podobno mocno nowoczesny silnik z bespośrednim wtryskiem.
ja mam gaźnik...czy to replika?Yarko - Pon 28 Mar, 2011 kurcze ale mnie zmęczył ten temat...