To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Dolot

r26rulez - Wto 06 Lis, 2007

saxorulez napisał/a:
NIe wiem jak w tym aucie ale w wielu turbo po wywaleniu dolotu są problemy z czujnikami, mam na myśli przepływomierze


z tym sie niestety musze zgodzic -- podobno jest z tym problem

BaRtO_206GT napisał/a:
dolot zrobila by Ci firma El-tec z Piastowa (obok Pruszkowa


wiem wiem ale o nich jakos rozne opinie slyszalem- jedni zadowoleni drudzy mniej.

saxorulez - Wto 06 Lis, 2007

BaRtO_206GT napisał/a:
mysle za napewno dolot zrobila by Ci firma El-tec z Piastowa (obok Pruszkowa) oni robia wydechy, doloty orurowania itd do wszystkiego.


Mi do takiego auta nie pasuje dolot El-Tec
ale moze to tylko moje zboczenie.

Uważam że jesli lachim nie buduje fury na 400KM to nie musi na nim nikt uczyć się robić doloty w Megane Sport

r26rulez - Wto 06 Lis, 2007

saxorulez - jak myslisz ile mozna z niej wyciagnac - tak bezpiecznie
Loko - Wto 06 Lis, 2007

A moze po prostu w megance najlepiej spisuje się właśnie wkładka z bawełny zamiast papierowej, i dlatego nie robia żadnych fikuśnych dolotów.
NA forach uk spotkałem sie tez z wieloma opiniami ze do Clio II tez najlepiej sprawdza sie właśnie wkładka itg, a doloty zwykle pogarszają zamiast polepszyć.

saxorulez - Wto 06 Lis, 2007

nie wiem..
w UK podchodzą po 290KM
ale tam mają trochę wiećej doświadczenia.

Dla porównania Golf na gratach z Anglii z Polskim programem robi 250KM a tam robią 265KM. Może to wynika z róznicy w technicz mierzenia pomiedzy BHP a KM ale nie sądzę.

Takżę jeśli w PL wszystko powyżej +260KM uznal bym za dobry wynik naprawdę.
Pamiętaj ze to jest FWD, jedno z najlepiej prowadzących się w klasie i nadmiar mocy moze zabić jego świetne właściwości.

r26rulez - Wto 06 Lis, 2007

saxorulez napisał/a:
jedno z najlepiej prowadzących się w klasie i nadmiar mocy moze zabić jego świetne właściwości


ok mam tylko nadzieje ze trzyma serie:)

Rudello - Wto 06 Lis, 2007

saxorulez napisał/a:
Może to wynika z róznicy w technicz mierzenia pomiedzy BHP a KM ale nie sądzę.


dobrze nie sadzisz bo 250KM to 246BHP ;)

pcs - Śro 07 Lis, 2007

ja ostatnio dochodze do wniosku ze drogie, kolorowe, karbonowe wyroby renomowanych fir tuningowych jakos daja slabsze efekty niz rozne customy spawane w dobrym garazu. Moj wydech z el-tecu dal wiekszy przyrost niz n-ki, superspreenty etc. i do tego jest bardziej estetyczny i stabilny bo mam dorobione dodatkowe mocowania. U Krzyska chyba tez najlepiej sie sprawdza power rura od Macka.

Ja jestem mocno napalony na dolot bmc cda, ale za 1000zl mam sama puszke i nie wiem jak dorobic cala reszte. Zestaw podobny do bmc cda dopasowany do mojego auta z mocowaniami i kierownica powietrza to ponad 1500zl. A za 600zl eltec mi moze zrobic podobny zestaw, dobrze go zamontuje etc. wiec powaznie o tym mysle nawet jesli nie bedzie karbonowy i bedzie sie za bardzo swiecil.

saxorulez - Śro 07 Lis, 2007

pcs napisał/a:
Ja jestem mocno napalony na dolot bmc cda, ale za 1000zl mam sama puszke i nie wiem jak dorobic cala reszte. Zestaw podobny do bmc cda dopasowany do mojego auta z mocowaniami i kierownica powietrza to ponad 1500zl. A za 600zl eltec mi moze zrobic podobny zestaw, dobrze go zamontuje etc. wiec powaznie o tym mysle nawet jesli nie bedzie karbonowy i bedzie sie za bardzo swiecil.


Paweł,

do aut takich jak nasze rzeżba el-teca jeszcze jakoś pasuje, ale sorry w momencie jak masz samochód bardzo nowy z ilością czujników 3 razy wiekszą niz ja czy Ty, do tego na gwarancji - to ja bym olał 2-3KM więcej od El-Teca i chciąłbym cieszyć sie niezawodnościa i estetycznym wykonaniem.

nie wszystkie drogie rzeczy są dobre, zgadzam sie z Tobą, jest wiele produków które są lipą i zwykłym naciąganiem. Ale grzebanie w nowych autach po taniości (czytaj w firmach które np. robią to po raz pierwszy) nie przynosi dobrych efektów. Najczesicej wiąże sie z jakimiś problemami...

Ja w R26 wolałbym 3KM mniej ale ładnie zapakowane i pewne że nie koniecznie zapali sie check engine, niż custom od firmy X .

Jedni wolą cycki drudzy dupę - czy jak to tam sie mówi :D

M - Śro 07 Lis, 2007

W turbo dolot ma byc typu "Duzo i zimmo" jak ktos kiedys dobrze to ujał. Reszta to pikuś.
Wazna sprawa - czujniki - zgadzam sie.

saxorulez - Śro 07 Lis, 2007

eM napisał/a:
Reszta to pikuś


restza to estetyka i kwestai budżetu
al w dzisiejszych furach naładowanych map sensorami i innymi cudami coraż trudniej wywala sie plastiki spod maski

dzik - Śro 07 Lis, 2007

Lukasz, mysle ze liczba czujnikow w megance jest identyczna jak w Pawla Clio jak i Twoim saxo.
Przeplywki na 99% tam nie ma, a w dolocie poza map'em i temperatura duzo innych bzdur nie ma.
To jest samochod turbo w ktorym dolot ma poprostu nie blokowac przeplywu, do tego nie potrzeba karbonu.
Pozatym sam wiesz ze moze byc fajny bajerancki dolot a efekt taki ze spada z niego stozek.

lachim, w Megane zapewne bedzie ten sam problem co w Clio, czyli elektronika ktora ciezko dlubnac.

Wiec dla mnie to ze dolot z UK kosztuje 1500PLN nie jest zadnym wyznacznikiem. Jesli uwazasz ze dolot musi byc drogi to mozna by rozpoczac produkcje mojego dolotu ale z karbonu. Bedzie lans i drogo.

pcs - Śro 07 Lis, 2007

co do srajacych sie przeplywek to dotyczy to zdaje sie szmelwagenow z grupy VW. Ale one sie sypia chyba nawet bez dolotu. W megane pewnie jest map sensor bo nawet w clio jest. Wiec raczej z dolotem nie bedzie problemu. Choc w nowym aucie ja pewnei bym wstawil tylko bawelniana wkladke greena czy bmc, moze z 5 koni dojdzie.

Co do kompa to napewno bym nie dlubal w polsce, zreszta nikt sie pewnie ni podejmie, zrobilbym remap w k-tec albo jakis superchips. Kata bym nie ruszal ale wydech za katem kupilbym w k-tec albo nawet bardziej zrobil custom u doswiadczonego goscia. Tez sie balem pojsc do eltecu, warsztat wyglada jak wiekszosc garazowych w polsce, tyle ze garaz jest wielki. Ale juz wiedza i doswiadczenie goscia mnie mocno zaskoczyla. Cliowek robil juz duzo i bynajmniej sie na mojej nie uczyl, znal wszystkie przypadlosci, wiedzial jakie wady mialy tlumiki dedykowane do clio renomowanych firm (bo byl kiedys dystrybutorem na polske remusa i czegos tam i robil im naprawy gwarancyjne) i nie popelnia tych samych bledow co oni.

GOKART - Śro 07 Lis, 2007

lachim - spróbuj najpierw założyć jakąś dedykowaną do seryjnej puszki przelotową wkładkę i zobacz jaki będzie efekt. Jezeli inzynierowie nie dali dupy to nawet taka mała zmiana może ucieszyć , w końcu to silnik doładowany. Ja w swoim miniaku tak własnie zrobię. Nie będę na siłe ulepszał czegoś co już jest dobre. Owszem , zawsze można póśc dalej, bardziej bezkompromisowo ale wtedy możesz mieć kłopoty z check engine. Ponadto jezeli masz auto jeszcze na gwarancji nie będziesz musiał przed każdym przeglądem demontować swojego custom dolotu...
r26rulez - Śro 07 Lis, 2007

ok dzieki za wszystkie opinie. chyba jednak przez zime nie bede nic kombinowal, a na wiosne to juz zobaczymy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group