saxorulez - Nie 29 Paź, 2006 ogólnie chodzi o to ze olej w skrzyni zmniejsza STRATY na napędzie..
zużyty, zasyfiony (opiłkami ) lub poprostu stary nie spełnia swojej roli
Ja wymieniam często ze względu na to iż kręcę motor wyzej niż seryjne auto (dlatego też skręciłem troszkę luzniej silnik) moze nie jakos bardzo często ale tak jak wspominałem połączenie seryjnego oleju z synchronizatorami nie domagało na wysokich obrotach
Oczywiscie w aucie jeżdzonym na codzień napewno nie jest to konieczne tak częste wymienianie. Ja poporstu chce mieć to auto długookresowoPiTT - Nie 29 Paź, 2006 słyszałem też takie opinie, że nie ma sensu wymieniać fabrycznego oleju jak jest dobrze
jak zawszę musiałem się przekonać na własnej skórze
wymieniłem na taki sam jak fabryka lała, Tranself TRX 75W80 o ile dobrze pamiętam + dolałem buteleczkę Militeca
od momentu wymiany, biegi chodzą lepiej niż w niejednym nowym samochodzie, w zimie nie ma problemów z wrzucaniem biegów jak jest zimno itd.
podsumowując, warto wymieniać olej, ale tylko na taki jaki fabryka poleca bo słyszałem o przypadkach że po wymianie oleju na jakiś super wynalazek, ale inny niż fabryka poleca, pojawiały się dopiero problemy ze skrzynią.Anonymous - Wto 07 Lis, 2006 Co byście proponowali zalac.
Total, Motul, Castrol.
Cenowo to chyba wygląda podobnie.
a moze zalac lepiej 75W90?saxorulez - Wto 07 Lis, 2006 Do saxo Total albo Motul - chociaż ja leje Castrola Dariano - Wto 07 Lis, 2006 A ja a ja leje ??!!!?? To co mi adamant zaleje :DDDDDgrzech - Wto 07 Lis, 2006 Pytalem Adasia jak z tym olejem w skrzyni i mowil ze nie trzeba zmieniac nawet tak czesto jak olej w silinku - wystarczy jak sie zmienia wtedy jak sie dlubie w skrzyni. To znaczy tak mi radzil na przykladzie mojego saxo, prawie seria, wiec moze to nie ma zastosowania to waszych potworoew.saxorulez - Wto 07 Lis, 2006 do mojego ma.. ja wymieniam co przegląd
Adaś wie bardzo dużo ale na pewno nie ma takiego doświadczenia jak keichi tsuchiaKonradMK - Wto 07 Lis, 2006 lukasz sie pochawalil jakims japońcemMichał - Wto 07 Lis, 2006 taaa , nikt nie wie o co chodzi, juz google działają itd. Spoko, wiesz konrad, udaje mądrego Loko - Wto 07 Lis, 2006 Łukasz uległ wpływom reklamy PiTT - Wto 07 Lis, 2006 a mi Jajami Omate powiedział żeby zalewać tylko taki jak w fabryce lalinox - Śro 08 Lis, 2006 a mi fabryka zalała dozywotnio olej w tabelce wymiana oleju jeest napisane ze nigdy sie go niewymienia pozatym jest tylko korek do dolewania saxorulez - Śro 08 Lis, 2006 a to ciekawe jakie właściwosci ma teraz taki olej... takie troche perpetum mobile dzik - Śro 08 Lis, 2006
saxorulez napisał/a:
Adaś wie bardzo dużo ale na pewno nie ma takiego doświadczenia jak keichi tsuchia
Znam tego japonca, wiem ze umie dobrac olej do sushi ale nie wiedzialem ze do skrzynki tez
Jakie straty mamy w skrzynce mozna sprawdzic w prosty sposob. Odpalamy silnik z wycisnietym sprzeglem, puszczamy i... jesli jest spory spadek obrotow to straty sa duze. Czuc to szczegolnie zima, na zimnej skrzynce nie ma sie tym co przejmowac.GeKo - Nie 04 Kwi, 2010 Odświeżam temat
W clio sport fabryka zalecaj Tranself TRX 75W-80.
Łukasz poleca Millersa 75W90 bo synchro się uspokoiły.
No i mam zagwozdek kilka:
Brytole donoszą o zgrzytających synchro właśnie na 75W90 przy schodzeniu w dół z biegami i czasami w górę.
Głównię polecają Fuchsa 75W80 lub półsyntetyk Castrola o tej lepkości.
Renault Sport poleca oleje Redline'a ale to głównie do kłowych skrzyń. Ja znalazłem 2 takie wynalazki z Redline'a
1. Red line 75W90NS
This GL-5-type gear oil doesn't contain the friction modifiers for limited-slip hypoid differentials.
This makes the transmission synchronisers come to equal speeds more quickly, allowing faster shifting and much easier low-temperature shifting.
Can also be used in racing limited-slip differentials where weak spring design causes too much wheel spin.
Wydaje się być OK, Szybsza praca synchro, co umożliwia szybszą zmianę biegów w niskich temperaturach. (Nie rozumiem tylko czy tylko w niskich czy ogólnie)
Ciekawostka ze na stronie 2brally jest napisane że nie używać go w skrzyniach w których są szpery.
2. A friction-modified gear oil designed for use where 75W-80 GL-5 gear oil is recommended (may be too slippery for some syncros). (nie kumam o co chodzi)
Used in many motorcycle applications as an alternative to Shockproof types. It has an excellent low-temperature flow which allows easier shifting when cold and good syncro compatability. May be used to obtain maximum power transfer in racing differentials which do not see high temperatures.
This oil is popular in Hewland's popular formula cars and prototypes with Hewland sequentials, dog-type gearboxes and also with Hewland's LD 200 formula car box in Formula Fords.