poprosze o jakis artykol na ten tematVlodarsky - Sob 17 Mar, 2007 http://www.stormloader.com/groupb/citroen.html
nawet BX był niezłeAnonymous - Sob 17 Mar, 2007 BX 4TC był najwiekszą porażką Citroena w histori sportu. Samochód powstał w seryjnego BX ale trzeba było w niego wcisnać wiekszy motor co by był konkurencyjny. Ponieważ Citroen poskapił kasy na konstrukcję z silnikiem centralnym, projektanci musieli przedłużyć przód aby włożyc motor (wzdłuznie) o pojemnosci 2,2 L.
Moc wersji drogowej wynosiła 200 KM.
W celu uzyskania homologacji, trzeba było wyprodukować 200 szt, ale samochód był tak "cudny' że sprzedano jedynie 86 sztuk w prywatne ręce.
Tak to wyglądało w cywilu.
Tak w wersji BX 4TC Evo (B grupa).
Motor wiele nie odbiegał od cywila, zmieniono turbo na turbo-kompresor K26 i moc wzrosła do 380 KM. Niestety beznadziejny rozkład masy, sama waga, wyzsza od konkurencji, słaby motorek (205 T16 EVO2 osiagało moc do 550 KM, audi S1 również) spowodowało ze BX 4TC stał sie koszmarem Citroena. Po tragicznej serii wypadków w 1986 roku w samochodach B-grupowych, klasa została zawieszona, a Citroen zakopał 4TC w swoim tajnym magazynie, a nadwozia zostały zniszczone.
Tajny garaż Citroena
Na pierwszym planie stoją Citroeny Visa, które były bardzo udanymi rajdówkami. BX 4TC miał przejać pałeczke Niemy - Sob 17 Mar, 2007 fajne, nie wiedzialem o tymnox - Sob 17 Mar, 2007 moze i był porażką ale wygląda prze kozak Vlodarsky - Sob 17 Mar, 2007 skąd silnik 2,2 ??
Visami kilkoma jeździłem.
Ten helikopter na zdjęciu to też produkcji Citroen jest.
Dalej widać Citroeny AC Diane, GS, GSA Mehari, 2CV sahara, a nawet SMa widzę
Chciałbym wejść do tego garażu na dwie dobę... tylko bym oglądał i się podniecał... zostałem wychowany na Citroenach. Jak się urodziłem to starszy już robił Cytryny... Jak by on tam wszedł to pewnie by się popłakał.
A co do samochodów rajdowych Citroen miał znakomite ZXy na Paryż-Dakar i Paryż-Pekin i wygrywali tam ostro.Jakarti - Sob 17 Mar, 2007
Vlodarsky napisał/a:
Dalej widać Citroeny AC Diane, GS, GSA Mehari, 2CV sahara, a nawet SMa widzę
Mareczku, zamawiam lekcje historii - pierwszy raz widze te nazwy... bardzo chetnie poslucham Maciek - Sob 17 Mar, 2007 Dokładnie pochwal sie troche Anonymous - Sob 17 Mar, 2007 Ta hala to pseudo muzeum citroena, nazywa sie: "Le Conservatoire" miesci sie kolo PSA w Aulnay - sous - Bois Dojazd RER B np. bezposrednio spod Notre Dame - Saint Michel
Lub zjazd z autostrady A1 na A3.
Niestety doszukałem sie już że nie da sie tam od tak sobie wejść. Nawet zorganizowane wycieczki mają problem.
Ja też dzisiaj mojej kobicie mówiłem że mogli by mnie tam na tydzien zamknać. Miałbym co macać
Ech.....
Po prostu rajVlodarsky - Nie 18 Mar, 2007
Jakarti napisał/a:
AC Diane
Takie coś większe od 2CV - fajny samochód z silnikiem Boxer o pojemności 602 jeździłem
Jakarti napisał/a:
GS, GSA
W mojej rodzinie było ich trochę... W większości 1015 , 1122 , 1300 ccm boxer no i oczywiście GS z silnikiem Wankla też było... Jeździłem poza tą z silnikiem wankla. Zawieszenie hydro-pneumatyczne
Vlodarsky napisał/a:
Mehari
Taki łazik na podstawie ramy 2CV i z silnikiem 2CV. Kupowało sie go w skrzyniach do samodzielnego montażu. Tylko w takim siedziałem - nie jeździłem.
Jakarti napisał/a:
2CV sahara
Bardzo ciekawy samochód- dwa silniki, dwie skrzynie biegów, napęd na 4 koła i jeden kierowca wszystko bardzo prosto połączone ze sobą i to jeździło !!!! na żywo nawet nie oglądałem takiego tylko a zdjęciach ale zwykłych 2CV w mojej rodzinie było około 20...
Jakarti napisał/a:
SM
Citroen Super Maserati - wspólna produkcja włochów i Francuzów - jednostka napędowa z Maserati - siedziałem w dwóch takich. W Warszawie jest ich chyba 4 egzemplarze.
Visa
Śmieszne auto - strasznie ubogie wyposażenie i wykonanie ale była wersja GTi jeździłem tylko jako pasażer bo jak do nas przyjeżdżały takie to byłem jeszcze maciupki
W ostanim rzędzie słabo widoczne samochody typu C4, Rosalie itd itp ciezko rozpoznać...
Nie znam aż tak dobrze historii ale co nieco wiem z racji życia w tym temacie...Jakarti - Nie 18 Mar, 2007