To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - regulator cisnienia paliwa

M - Pon 23 Kwi, 2007

ja mam w moim 1.6 wtryski 240cc :D :D
dzik - Pon 23 Kwi, 2007

Ja w 1.4 370cc :D
M - Pon 23 Kwi, 2007

heheh kto da więcej :)
k-mart - Wto 12 Cze, 2007

Odswiezam temat....
Zastanawiam sie nad taka sprawa:

Jaki jest wogole sens zakladania takiego regulatora? Jak juz zostalo napisane, wtryski zajmuja sie tym ile benzyny ma byc dolewane. A pompa benzynowa n.p. z wydajnoscia 60l/h chyba generalnie wystarcza jesli nie mamy 700KM?

Namieszalo mi sie bo zastanawiam sie nad tym pod wzgledem fizyki, nie pamietam zadnej formulki uwzgledniajacej ilosc oraz ciesnienie plynow :566:
Jesli chodzi o cisnienie, mamy p=F/A. Ilosc jest zawarta w (gestosc) rho=m/V.
Czy jest jakas formulka zawierajaca "p" i "V"??
Dochodzi do tego jeszcze wydajnosc pompy, czyli P = F x v

help!!!! nie daje mi to spokoju.

M - Wto 12 Cze, 2007

Podniesienie cisnienia paliwa to najprostszy fuel managment...
Dodajesz paliwo nic nie zmieniająć tak naprawde... dość wygodna kwestia :)

dzik - Wto 12 Cze, 2007

regulator jest konieczny, wtryski nie odmierzaja idealnie paliwa, to proste zawory uruchamiane przez ecu na konkretny czas, ecu znajac ile paliwa leci w danym czasie, dobiera czas wtrysku. Poniewaz to sa proste zawory to podaje sie przepustowosc przy kokretnym cisnieniu, gdyby cisnienie bylo wieksze to w tym samym czasie przeleci wiecej paliwa.
Wazne tez jest by cisnienie paliwa bylo stale ale nie wzgledem cisnienia atmosferycznego a wzgledem tego w kolektorze, wiec na jalowym spada ponizej 3 barow a przy 1 barze doladowanie musi byc 4 na listwie.

Co do wydajnosci pomp, to w praktyce pompy 255l/h sa dobre do podobno ok 400KM.

Ja mam wtryski 370ccm/min, jesli teoretycznie uruchomie wszystkie na 100% duty cycle to przepuszcze 1480ccm/min czyli 88.8 l/h

Wiec caly uklad jest banalnie prosty a wtryskiwacz to nie szczyt techniki, dlatego w niektorzych przypadkach mozna zmienic ilosc podawanego paliwa w calym zakresie przez zmiane cisnienia na listwie.

Vlodarsky - Wto 12 Cze, 2007

zawsze też można założy dwie pompy - widziałem takie przypadki tylko wiecej pracy troche
dzik - Wto 12 Cze, 2007

A mozna i zrobic dwa osobne uklady zasilania.
Gdybys wsadzal potezne wtryski do malego silnika pojawia sie problem minimalnej dawki ktorej nie mozna precyzyjnie sterowac. Wtedy w swoim ECU moge zrobic dwie mapy na dwa komplety wtryskow :)

Vlodarsky - Wto 12 Cze, 2007

też dobre !! podoba mie siem ten pomysł :)
106 - Wto 12 Cze, 2007

a jak bedzie wiecej paliwa to nie musi byc tez wiecej powietrza? jakas
wieksza przepustnica?

saxorulez - Wto 12 Cze, 2007

to zalezy jak wygląda sytuacja w silniku w tej chwili.
czyli jaki jest skład mieszanki

dzik - Wto 12 Cze, 2007

106 napisał/a:
a jak bedzie wiecej paliwa to nie musi byc tez wiecej powietrza? jakas
wieksza przepustnica?


Paliwo sie dobiera do powietrza a nie odwrotnie.
Wieksza przepustnica nie da wiecej powietrza.
Tuning jest wlasnie walka o powietrze, paliwa zawsze mozna dolac.

M - Wto 12 Cze, 2007

dzik napisał/a:
106 napisał/a:
a jak bedzie wiecej paliwa to nie musi byc tez wiecej powietrza? jakas
wieksza przepustnica?


Paliwo sie dobiera do powietrza a nie odwrotnie.
Wieksza przepustnica nie da wiecej powietrza.
Tuning jest wlasnie walka o powietrze, paliwa zawsze mozna dolac.

Hehehhe czasem paliwa tez juz brakuje :)
Ale generalnie wszystko bazuje na powietrzu...

Vlodarsky - Wto 12 Cze, 2007

eM napisał/a:
Hehehhe czasem paliwa tez juz brakuje
Ale generalnie wszystko bazuje na powietrzu...


wtedy zakłada się turbo, kompresory a czasem nawet magnetyzery z allegro

M - Wto 12 Cze, 2007

Vlodarsky napisał/a:
eM napisał/a:
Hehehhe czasem paliwa tez juz brakuje
Ale generalnie wszystko bazuje na powietrzu...


wtedy zakłada się turbo, kompresory a czasem nawet magnetyzery z allegro

albo maluje sie auto na wiśniowo :D :D :D
:D :D :D
żarcik :)
Masz racje Marku... o to wlasnie chodzi.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group