M - Pon 23 Kwi, 2007 ja mam w moim 1.6 wtryski 240cc dzik - Pon 23 Kwi, 2007 Ja w 1.4 370cc M - Pon 23 Kwi, 2007 heheh kto da więcej k-mart - Wto 12 Cze, 2007 Odswiezam temat....
Zastanawiam sie nad taka sprawa:
Jaki jest wogole sens zakladania takiego regulatora? Jak juz zostalo napisane, wtryski zajmuja sie tym ile benzyny ma byc dolewane. A pompa benzynowa n.p. z wydajnoscia 60l/h chyba generalnie wystarcza jesli nie mamy 700KM?
Namieszalo mi sie bo zastanawiam sie nad tym pod wzgledem fizyki, nie pamietam zadnej formulki uwzgledniajacej ilosc oraz ciesnienie plynow :566:
Jesli chodzi o cisnienie, mamy p=F/A. Ilosc jest zawarta w (gestosc) rho=m/V.
Czy jest jakas formulka zawierajaca "p" i "V"??
Dochodzi do tego jeszcze wydajnosc pompy, czyli P = F x v
help!!!! nie daje mi to spokoju.M - Wto 12 Cze, 2007 Podniesienie cisnienia paliwa to najprostszy fuel managment...
Dodajesz paliwo nic nie zmieniająć tak naprawde... dość wygodna kwestia dzik - Wto 12 Cze, 2007 regulator jest konieczny, wtryski nie odmierzaja idealnie paliwa, to proste zawory uruchamiane przez ecu na konkretny czas, ecu znajac ile paliwa leci w danym czasie, dobiera czas wtrysku. Poniewaz to sa proste zawory to podaje sie przepustowosc przy kokretnym cisnieniu, gdyby cisnienie bylo wieksze to w tym samym czasie przeleci wiecej paliwa.
Wazne tez jest by cisnienie paliwa bylo stale ale nie wzgledem cisnienia atmosferycznego a wzgledem tego w kolektorze, wiec na jalowym spada ponizej 3 barow a przy 1 barze doladowanie musi byc 4 na listwie.
Co do wydajnosci pomp, to w praktyce pompy 255l/h sa dobre do podobno ok 400KM.
Ja mam wtryski 370ccm/min, jesli teoretycznie uruchomie wszystkie na 100% duty cycle to przepuszcze 1480ccm/min czyli 88.8 l/h
Wiec caly uklad jest banalnie prosty a wtryskiwacz to nie szczyt techniki, dlatego w niektorzych przypadkach mozna zmienic ilosc podawanego paliwa w calym zakresie przez zmiane cisnienia na listwie.Vlodarsky - Wto 12 Cze, 2007 zawsze też można założy dwie pompy - widziałem takie przypadki tylko wiecej pracy trochedzik - Wto 12 Cze, 2007 A mozna i zrobic dwa osobne uklady zasilania.
Gdybys wsadzal potezne wtryski do malego silnika pojawia sie problem minimalnej dawki ktorej nie mozna precyzyjnie sterowac. Wtedy w swoim ECU moge zrobic dwie mapy na dwa komplety wtryskow Vlodarsky - Wto 12 Cze, 2007 też dobre !! podoba mie siem ten pomysł 106 - Wto 12 Cze, 2007 a jak bedzie wiecej paliwa to nie musi byc tez wiecej powietrza? jakas
wieksza przepustnica?saxorulez - Wto 12 Cze, 2007 to zalezy jak wygląda sytuacja w silniku w tej chwili.
czyli jaki jest skład mieszankidzik - Wto 12 Cze, 2007
106 napisał/a:
a jak bedzie wiecej paliwa to nie musi byc tez wiecej powietrza? jakas
wieksza przepustnica?
Paliwo sie dobiera do powietrza a nie odwrotnie.
Wieksza przepustnica nie da wiecej powietrza.
Tuning jest wlasnie walka o powietrze, paliwa zawsze mozna dolac.M - Wto 12 Cze, 2007
dzik napisał/a:
106 napisał/a:
a jak bedzie wiecej paliwa to nie musi byc tez wiecej powietrza? jakas
wieksza przepustnica?
Paliwo sie dobiera do powietrza a nie odwrotnie.
Wieksza przepustnica nie da wiecej powietrza.
Tuning jest wlasnie walka o powietrze, paliwa zawsze mozna dolac.
Hehehhe czasem paliwa tez juz brakuje
Ale generalnie wszystko bazuje na powietrzu...Vlodarsky - Wto 12 Cze, 2007
eM napisał/a:
Hehehhe czasem paliwa tez juz brakuje
Ale generalnie wszystko bazuje na powietrzu...
wtedy zakłada się turbo, kompresory a czasem nawet magnetyzery z allegroM - Wto 12 Cze, 2007
Vlodarsky napisał/a:
eM napisał/a:
Hehehhe czasem paliwa tez juz brakuje
Ale generalnie wszystko bazuje na powietrzu...
wtedy zakłada się turbo, kompresory a czasem nawet magnetyzery z allegro
albo maluje sie auto na wiśniowo
żarcik
Masz racje Marku... o to wlasnie chodzi.