M - Czw 10 Maj, 2007 pewnie ze tak szymlorek - Czw 10 Maj, 2007 A ja myśle że te konkursy wcale4 przez dzieci robione nie są co więcej mega odważną wydaję się być dla mnie teza że wszystko co najlepsze już było, szczególnie patrząc na 3.0 diesla od bi em dablju czy benzynowe 1.6 T wyróżnione w powyższym teście (chociaż to opinia z mediów bo nie jechałem osobiście) czy 1.8T które jak dla mnie robi bardzo pozytywne wrażenie w polo gti jednocześnie wciąż zachowując wszystkie walory auta w pełni użytkowego na codzień. Ale jeden lubi rybki drugi słoik ogórków. k-mart - Czw 10 Maj, 2007 te 306KM to troche malo jak na 3.0 bi-T
ale osiagow nie musi sie wstydzic, 5,5sGOKART - Czw 10 Maj, 2007 A te kombinacje z kompresorami i turbinami nie mają udowadniać ile mocy można wykrecić z litra pojemności ale wystarczy spojrzeć na przebieg momentu to odpowiedź chyba bedzie oczywista.
W takim silniku poczucie mocy pod pedałem będzie zupełnie inne niż w wysokoorbotowej wiertarce w której moc odczujemy dopiero pod czerwonym polem obrotmoierza.
Nie sądze żeby współczesnym (cięzkim !) autem fajnie się jeździło takim silnikiem 1.6 l 160 KM i 150 Nm który był montowany np w Hondzie CRX lekkiej jak pudełko od zapałek.
To samo dotyczy tego 3.0 bitrurbo który nie ma rywalizować mocą z silnikami V8 i V10 z własnej rodziny. Od tego są wersje M-power które z silnika n/a osiągają 100 KM / l
Te 3.0 biturbo ma 400 NM już przy 1300 obr / min więc o co kaman
Jeszcze słówko o tym nowym silniku 1.6 Turbo BMW- PSA montowanym w najnowszym miniaku i pedziu. Ryzykując i wymyślając pionierskie metody Master's Tuning przeprogramował sterownik MED 17 jako jedyny w kraju / na świecie ?! Ruszając delikatnie samym paliwkiem (zmiany kilkuprocentowe)
już osiągneli 210 KM . Plan minimum to 230 KM na seryjnych gratach... Wiem, wiem , wszystko już było ale i tak bedzie to latać gruubo M - Czw 10 Maj, 2007 I co ja sie bede klocil, kazdy zyje w innym swiecie i uszanujmy to saxorulez - Czw 10 Maj, 2007
eM napisał/a:
I co ja sie bede klocil, kazdy zyje w innym swiecie i uszanujmy to
Maciek możesz wyjaśnić z czym sie nie zgadzasz??
Ja np. zgadzam się z tym co napisał Gotii.
przy tak szybko wzrastajaćej masie aut - NA bedzie za sałbe i nie efektywne.M - Czw 10 Maj, 2007 Nie no nie moglem sie powstrzymac
GOKART napisał/a:
A te kombinacje z kompresorami i turbinami nie mają udowadniać ile mocy można wykrecić z litra pojemności ale wystarczy spojrzeć na przebieg momentu to odpowiedź chyba bedzie oczywista.
Udowadniają ze producentowi skończyły się pomysły na zwykly silnik oraz jego auta sredniej klasy ważą tyle co T-72 i stad trzeba ja pompowac od dołu bo zamulają.
Cytat:
W takim silniku poczucie mocy pod pedałem będzie zupełnie inne niż w wysokoorbotowej wiertarce w której moc odczujemy dopiero pod czerwonym polem obrotmoierza.
SIkanie po ścianie moj panie, zwykła nieprawda.
Po miescie jezdze calym zakresem obrotow i nie narzekam.
Cytat:
Nie sądze żeby współczesnym (cięzkim !) autem fajnie się jeździło takim silnikiem 1.6 l 160 KM i 150 Nm który był montowany np w Hondzie CRX lekkiej jak pudełko od zapałek.
Tu masz racje oczywiscie ale to kolejny dowod ze motoryzacja brnie w jakiś slepy zaułek z modelu na model dociążając swoje produkty
Cytat:
To samo dotyczy tego 3.0 bitrurbo który nie ma rywalizować mocą z silnikami V8 i V10 z własnej rodziny. Od tego są wersje M-power które z silnika n/a osiągają 100 KM / l
Te 3.0 biturbo ma 400 NM już przy 1300 obr / min więc o co kaman
Tak, to sie bardzo przydaje.
Jak sie ma przyczepe.
Cytat:
Jeszcze słówko o tym nowym silniku 1.6 Turbo BMW- PSA montowanym w najnowszym miniaku i pedziu. Ryzykując i wymyślając pionierskie metody Master's Tuning przeprogramował sterownik MED 17 jako jedyny w kraju / na świecie ?! Ruszając delikatnie samym paliwkiem (zmiany kilkuprocentowe)
już osiągneli 210 KM . Plan minimum to 230 KM na seryjnych gratach... Wiem, wiem , wszystko już było ale i tak bedzie to latać gruubo
Co oznacza ze miniak seryjnie lata z za ubogą mieszanką lub jest przepompowany.
Dobra wiadomosc dla posiadaczy miniaków bo mogą bardzo łatwo dokrecic troche mocy ale zadnej rewelacji w tym nie widze.KonradMK - Czw 10 Maj, 2007 Ale nie ma się co spinać, za kilkadziesiąt lat turbiny będą napędzane parą wodną i tylko po to żeby naładować akumulator i szczytem marzeń będzie melex bez ogranicznika na 50 km/h. Po prostu kiedyś producenci stwierdzą że ich mega bezpieczne fury sa tak ciężkie że rozpędzenie ich do 200km/h wymagać będzie silnika o poj. 8l więc czas najwyższy przejść na hybrydy. potem z hybryd na full-electric i tak każdy z nas poczuje się (o ile dożyje tego czasu) jak Pan Kleks w kosmosie - niby wszystko nowoczesne ale nie ma w tym parysaxorulez - Czw 10 Maj, 2007
eM napisał/a:
Co oznacza ze miniak seryjnie lata z za ubogą mieszanką lub jest przepompowany.
Dobra wiadomosc dla posiadaczy miniaków bo mogą bardzo łatwo dokrecic troche mocy ale zadnej rewelacji w tym nie widze.
No to jednostak K20 Hondy też nie jest rewelacyjna skoro Lenny miał seryjnie 192KM a po poprawkach w sofcie uzyskał 210KM.. to znaczy że jest ubogo ?? Maciek bądź sprawiedliwy.
Auta są coraz cieższe nie dlatego zę tak chcą producenci... tylko powodem sa przepisy - ekologia, bezpieczeństwo. I jak z tym pierwszym trochę ciężko mi się czasme pogodzić.. tak z bezpieczeństwem sie zgadzam. I wolę mieć furę co dużo waży (tak wiem nie mam takiej) i jest bezpieczna niż lekkiego parcha.
Zresztą w czym jest problem. Moim zdaniem kryzys hothatchy wolnych jak i zamulonych aut zaczynamy mieć za sobą. Bo jak patrzę n aosiagi nowych compaktów w sportowych wersjach nie ma na co narzekać. A czy osiaga się to dzięki turbo, kompresorowi lub też vtecowi - to chyba nie ma wiekszej róznicy, prawda czy sie myle?? To już jest kwestia upodobań.
Nie sądze jakoby np. VW miał problem ze zbudowaniem mocnego silnika NA - oni mają poprostu inną filozofię budowania aut.Vlodarsky - Czw 10 Maj, 2007 mnie cieszy, że PSA też widnieje w tej liście. Szkoda, że wspólnie z BMW (bo to bardziej silnik BMW właśnie niż PSA) ale zawsze widnieje na tej liście.M - Czw 10 Maj, 2007
Cytat:
eM napisał/a:
Co oznacza ze miniak seryjnie lata z za ubogą mieszanką lub jest przepompowany.
Dobra wiadomosc dla posiadaczy miniaków bo mogą bardzo łatwo dokrecic troche mocy ale zadnej rewelacji w tym nie widze.
SAxorulez napisał/a:
No to jednostak K20 Hondy też nie jest rewelacyjna skoro Lenny miał seryjnie 192KM a po poprawkach w sofcie uzyskał 210KM.. to znaczy że jest ubogo ?? Maciek bądź sprawiedliwy.
Zapłon kolego zapłon...
W tym co napisalem nie ma zlosliwosci tylko logika, jesli dodal samo paliwo tak jak napisal Gokart no to czemu sie podniosla moc Łukasz, no czemu? Rozmawialismy o tym w sumie chyba ze 20godzin przez telefon saxorulez - Czw 10 Maj, 2007 W takim wypadku K20 ma zle ustawiony zapłon whatever.. lub mniejsza o szczegóły.
Bronisz się Maciek przed silnikami z turbo... a zanosi się na to ze właśnie takie będą wokół nas. O małej pojemności i dobrej ekonomiczności ale za to o osiagach większych motorów.
Ja osobiście nie przepadam za turbo w sporcie.. ale w jeżdzie po ulicy moim zdaniem zdecydowanie sie sprawdza. Szczególnie jesli jest zakładane przez fabrykę a nie prze tunerów.
nie zapomnij Maciek ze to jest Best Engine of the Year i nie ma tam nigdzie kategori BEST SPORTS ENGINEk-mart - Czw 10 Maj, 2007 to co, zamykamy ten smutny temat?Marek23 - Czw 10 Maj, 2007 Że auta są ciężkie to mnie wkurza,nie powiem... Ale takie 1.6 turbo w mini, czemu nie? Jeśli nie ma dużego laga to do sportowej jazdy, jesli jeszcze będzie 200 kuca może byc fajny,
eM, a silnik w EVo też kupa? Jak dla mnie kultowe turbo i oddal bym każda n/a za cos takiego.GOKART - Czw 10 Maj, 2007 eM - pisząc że odczucie dużej mocy będzie wieksze w silniku doładowanym odnosiłem to do aut o dużej masie własnie. Wiadomo że takim w Civie jak Twój 150 Nm spokojnie wystraczy ale dla przykładu Audi TT -ka która waży przeszło 1,5 tony bedzie zamulała konkretnie. Jak byś wrzucił do siebie jeszcze z dwóch zawodników sumo nie byłoby tak kolorowo
Co do nowego silnika w mini - to podobno jest ostro przelany paliwkiem . Jak coś konkretnego wydłubią i się pochwalą to zapodam info.
Co do duuużej ilościu Nm przy niskich obrotach to przydają się żeby ruszyć taką ciezką loche z miejsca. Dla lubiących charakterystyke diesla ale nie trawiących klekotów taka charakterystyka jak znalazł.