CHRZANEK - Pon 19 Lis, 2007 ALe fajny temat.
Bez kitu mozna sie czegoś dowiedzieć.
Czy ktoś mądry może mi powiedzieć czy:
VVTI Toyoty i VANOS BMW to podobne rozwiązania?
Ewentualnie kto jeszcze z producentów stosuje taka zmienna fazę ?dzik - Pon 19 Lis, 2007 Honda specjalnie "psuje" moment zalaczenia VTEC'a by bylo go czuc, traca na tym osiagi.
K20 z ostatniego cifa ma tez przeplywke zamiast map'a jesli sie nie myle. Jestem ciekaw jak to w praktyce. Teoretycznie przeplywka jest lepsza...
Chrzanek, nie myl VTEC'a z zmiennymi fazami.
VANOS to zupelnie inne rozwiazanie, nawet bardzo ciekawe.
Wznios zaworow jest na tyle regulowany ze wyeliminowano wade silnikow benzynowych w postaci przepustnicy.M - Pon 19 Lis, 2007
dzik napisał/a:
Honda specjalnie "psuje" moment zalaczenia VTEC'a by bylo go czuc, traca na tym osiagi.
LOL To wlasna teoria czy zaczytana gdzies?
Tutaj Dziku chodzi o to zeby auto bylo w miare ekonomiczne, nie wiem czy wiesz ale na zmienionej fazie auto chleje duzo wiecej stad kompromis pomiedzy jazda turystyczno-ekonomiczną a sportową.dzik - Pon 19 Lis, 2007 eM, bez przesady, przy jakich obrotach jest seryjnie zapiety VTEC w B16?
A przy ilu jest optymalnie zeby nie szarpalo?
To jest ekonominczy zakres?
P.S. Ekonomia i tak jest srednia w tych samochodach. Wlasciciele nawet seryjnych K20 narzekaja na spalanie.
P.S2 eM, moze nie wierzysz ale Honda tez ma swoj marketing a on doskonale wie jak dziala na laika mocne szarpniecie. K20 po strojeniu juz tego nie ma i jest wrazenie ze idzie gorzej.Anonymous - Pon 19 Lis, 2007 Dokładnie, ale prawdą też jest że w najnowszym CTR obniżyli punkt załączenia VTEC-a o 600 obr (sorry, poprawka: 500 obr.)
a średnie spalanie wzrosło ledwo o 0,2 litra.
Tzn. to wg producenta, bo z tego co mówią użytkowicy wynika, że w nowym trudniej
osiągnąć średnie spalanie podane przez fabrykę. Podobnie jak przyspieszenie pcs - Pon 19 Lis, 2007 pali wiecej bu fura utyla przede wszystkim ...
zmienne fazy to juz chyba wszyscy robia: renault od dawna, VW, mitsu od colta 1.1 do evo ...Anonymous - Pon 19 Lis, 2007 No też prawda, około 100-150 kg więcej zależnie od wersji.CHRZANEK - Pon 19 Lis, 2007
dzik napisał/a:
Chrzanek, nie myl VTEC'a z zmiennymi fazami.
VANOS to zupelnie inne rozwiazanie, nawet bardzo ciekawe.
No widzisz dziku jak ja mało wiem.
Wcześniej wydawało mi sie że to to samo tylko inaczej sie nazywa...
Pora nadrobić braki w wiedzy...
W technikum o Vtec'u nie uczyli, tylko o budowie gaźnika M - Wto 20 Lis, 2007
dzik napisał/a:
eM, bez przesady, przy jakich obrotach jest seryjnie zapiety VTEC w B16?
A przy ilu jest optymalnie zeby nie szarpalo?
To jest ekonominczy zakres?
P.S. Ekonomia i tak jest srednia w tych samochodach. Wlasciciele nawet seryjnych K20 narzekaja na spalanie.
P.S2 eM, moze nie wierzysz ale Honda tez ma swoj marketing a on doskonale wie jak dziala na laika mocne szarpniecie. K20 po strojeniu juz tego nie ma i jest wrazenie ze idzie gorzej.
1. Nie szarpie
2. 5800 - seryjnie, pamietaj ze skrzynia jest bardzo krotka i przy 2tysi na 5 biegu jest 60km/h.
2a. ja ustawiam 5300.
3.Honda ma duzo powazniejsze kwestie do marketingu niz zle ustawianie swoich silnikow fabrycznie, pomyliles marki
4.K20 nie mam wiec sie nie wypowiadam
Do tego napisze ze wiele silnikow dohc vtec nie jest wyposazonych w "szarpnięcie" z prostych powodow - maja inna charakterystykę pracy, wiec mit o rzekomo marketingowym posunieciu obala sie sam.Anonymous - Wto 20 Lis, 2007
dzik napisał/a:
P.S. Ekonomia i tak jest srednia w tych samochodach. Wlasciciele nawet seryjnych K20 narzekaja na spalanie.
P.S2 eM, moze nie wierzysz ale Honda tez ma swoj marketing a on doskonale wie jak dziala na laika mocne szarpniecie. K20 po strojeniu juz tego nie ma i jest wrazenie ze idzie gorzej.
Kto rozpowiada takie ploty? :551: Ekonomia "średnia" w porównaniu do czego??
Oczywiście zależy od stylu jazdy, no ale to przecież dotyczy każdego auta...
Średnie spalanie podane przez producenta 8,9 litra jest jak najbardziej osiągalne.
Tylko kto chciałby tak jeździć
Ja mam spalanie sporo wyższe, ale nigdy sobie gazu nie odmawiam. Czy to dużo?
Za takie przyspieszenie? Porównaj z byle turbo...
dzik napisał/a:
P.S2 eM, moze nie wierzysz ale Honda tez ma swoj marketing a on doskonale wie jak dziala na laika mocne szarpniecie. K20 po strojeniu juz tego nie ma i jest wrazenie ze idzie gorzej.
Zauważ że w nowym CTR już nie ma takiego kopa a jakoś nikt z tego powodu nie płacze.
Kop tak czy inaczej być MUSI, dlatego że wejście w VTEC to fizyczne przełączenie na wyższy profil wałków,
nie da się tego nie odczuć.M - Wto 20 Lis, 2007 Dodam ze czas wtryskiwaczy dla tego samego zakresu
zakres 5000-6000 vtec off, czas wtryskiwaczy 43-53%
ten sam zakres, vtec on, czas wtryskiwczy 51-62%
Auto w trasie pali 90-130 odpowiednio 5-7litra
jak jechalem czesto gesto na załączonej fałdzie - spalanie 10-14.Michał - Wto 20 Lis, 2007 zamykam
nie mozna normalnie pogadac widze ....M - Wto 20 Lis, 2007 Michał, dyskusja jest czysto merytoryczna, nie widze sensu zamykania.Anonymous - Wto 20 Lis, 2007 Zgadzam się.
Mi w trasie jest w stanie spalić poniżej 8 litrów, ale wtedy nie wchodzę w VTEC
(jadę poniżej 5900 obr)
Za to na torze spalanie dochodzi do 25 litrów.mi - Wto 20 Lis, 2007