saxorulez - Nie 09 Mar, 2008 ja nie znam sie na VAG oczywiście tam było cos napisane o map sensorze itd.
akurat w przypadku mocnego auta uwazam ze warto zainwestowac w porzadna wkladke. nie wiem jak to T jest ale w NA sie sprawdzaAnonymous - Nie 09 Mar, 2008
r26rulez napisał/a:
pytanie do fachowcow ??
jest jakas znaczna roznica pomiedzy gt 28r i gt28rs ?
nie jestem fachowcem w zadnym wypadku.... ale R'ka (~300KM w silniku 1.8T) ma mniejszy potencjal niz RS (do 350KM w 1.8T), za to posiada odpowiednia flansze ktora pasuje do seryjnych kolektorow z fabrycznej k03 takze w przypadku wersji 150KM i 180KM mozna powiedziec ze GT28R jest plug&play
GT28RS jest nowszym odpowiednikiem starszej serii T3/T4.
Jesli chodzi o laga to mozna je uporzadkowac w nastepujacy sposob: k03 > k04 >GT28R > GT28RSAnonymous - Nie 09 Mar, 2008
saxorulez napisał/a:
nie wiem jak to T jest ale w NA sie sprawdza
IMO silnik doladowany uzytkowany na codzien nie bedacy jednostka wyzylowana w setki koni nie uzytkowany w sporcie wyczynowym spokojnie zassie sobie odpowiednia ilosc powietrza przez papier i bedzie to zdecydowanie bardziej trwale i bezpieczne dla cywilnego silnika.
Bawelniane filtry nasaczane olejkiem to sa to gwarantowana smierc dla przeplywomierza, ktore w VAGach nie ciesza sie opinia dlugowietrznych
Jesli chodzi o filtry gabkowe np typu PiperCross to zdecydowanie lepsze niz bawelna dla przeplywek jednak odkad widzialem blok silnik na codzien ssal przez "gabkowca" to szczerze przyznam ze nia warto tego robic w cywilnym aucie. Mimo wszystko na tyle duzo syfu sie przedostaje ze mamy potem piekne pionowe bruzdy na gladziach cylindrow. W opisywanym przeze mnie przypadku nie bylo nawet specjalnie z czego juz zdjac na nadwymiar, takze szlifierz musial zrobic tulejowanie
OK, ale nie ma co zaczynac kontrowersyjnej dyskusji o "sportowych" filtrach saxorulez - Nie 09 Mar, 2008 hehe.. spoko. ja slyszale[m o problemach VAG z przeplywkami.GOKART - Nie 09 Mar, 2008
Mach napisał/a:
...
Jesli chodzi o filtry gabkowe np typu PiperCross to zdecydowanie lepsze niz bawelna dla przeplywek jednak odkad widzialem blok silnik na codzien ssal przez "gabkowca" to szczerze przyznam ze nia warto tego robic w cywilnym aucie. Mimo wszystko na tyle duzo syfu sie przedostaje ze mamy potem piekne pionowe bruzdy na gladziach cylindrow. W opisywanym przeze mnie przypadku nie bylo nawet specjalnie z czego juz zdjac na nadwymiar, takze szlifierz musial zrobic tulejowanie
OK, ale nie ma co zaczynac kontrowersyjnej dyskusji o "sportowych" filtrach
Czy to był jakiś agresywny stożek który zasysał powietrze dajmy na to spod zderzaka czy sportowy filtr / wkładka w oryginalnej puszce ? Troche obawiam się o serducho mojego kurdupla r26rulez - Nie 09 Mar, 2008
Mach napisał/a:
nie jestem fachowcem w zadnym wypadku.... ale R'ka (~300KM w silniku 1.8T) ma mniejszy potencjal niz RS (do 350KM w 1.8T), za to posiada odpowiednia flansze ktora pasuje do seryjnych kolektorow z fabrycznej k03 takze w przypadku wersji 150KM i 180KM mozna powiedziec ze GT28R jest plug&play
GT28RS jest nowszym odpowiednikiem starszej serii T3/T4.
Jesli chodzi o laga to mozna je uporzadkowac w nastepujacy sposob: k03 > k04 >GT28R > GT28RS
dziekuje wlasnie o to mi chodziloade - Nie 09 Mar, 2008 roznia sie jeszcze glowicami:] sa 2 rodzaje large port i normalna
225km ma inne panewki korbowodowe, sprawdzone empirycznieAnonymous - Pon 10 Mar, 2008
GOKART napisał/a:
Czy to był jakiś agresywny stożek który zasysał powietrze dajmy na to spod zderzaka czy sportowy filtr / wkładka w oryginalnej puszce ? Troche obawiam się o serducho mojego kurdupla
stozek gabkowy normalnie w komorze silnika, silnik byl z jakiejs hondy (nie wiem nie znam sie na hondach) poza tym blok widzialem juz wyjety w szlifierni
ade napisał/a:
roznia sie jeszcze glowicami:] sa 2 rodzaje large port i normalna
zgadza sie i co smieszniejsze np najstarszy i najslabszy seryjnie AGU (150KM) ma duze kanaly dolotowe w przeciwienstwie np do duzo nowszych 180-tek i mocniejszych, ktore maja mniejsze kanaly dolotowe w kolektorze ssacym i glowicy
roznice w wielkosci kanalow ssacych widach np po uszczelce pod kolektor ssacy:
Cytat:
Small Port Head
Engine Codes
ADR
AMB
AMU
APT
APU
ARG
ATC
ATW
AWM
AWP
BEA
Large Port Head
Engine Codes
AEB
AGU
AFY
Anonymous - Pon 10 Mar, 2008
r26rulez napisał/a:
Mach napisał/a:
nie jestem fachowcem w zadnym wypadku.... ale R'ka (~300KM w silniku 1.8T) ma mniejszy potencjal niz RS (do 350KM w 1.8T), za to posiada odpowiednia flansze ktora pasuje do seryjnych kolektorow z fabrycznej k03 takze w przypadku wersji 150KM i 180KM mozna powiedziec ze GT28R jest plug&play
GT28RS jest nowszym odpowiednikiem starszej serii T3/T4.
Jesli chodzi o laga to mozna je uporzadkowac w nastepujacy sposob: k03 > k04 >GT28R > GT28RS
dziekuje wlasnie o to mi chodzilo
o Ty sprawdzasz mnie??
przecież mówiłem Ci do ilu starcza R i RS
podobno GT2871 jest całkiem dobrym rozwiązaniem jeśli chodzi o moce powyżej 300KMrasta - Pon 10 Mar, 2008 Panowie, GR28r poprostu ma mniejszy wirnik i jest słabsza. Garrett podaje, że niby starcza do 330 ps ale tak na prawdę, jej możliwości kończą sie przy 280 km, wiem bo mam
GT2871 to już za duża locha bez sensu pakowanie do uliczngo samochodu takiego wiadra. GT28 RS spokojnie starcza do 350 ps.
W tym przepisie na moc 340 koni to kolega zapomniał o kutych tłokach i korbowodach no i o jakimś SA na którym to zostanie wystrojone. Bo przy tej mocy to świnka nie jest najlepszym pomysłem. Piszecie, że najwięcej problemów sprawia przepływka, wsadzamy SA i przepływka leci do kosza, jedynie problemem moga być $$$.saxorulez - Pon 10 Mar, 2008
rasta napisał/a:
W tym przepisie na moc 340 koni to kolega zapomniał o kutych tłokach i korbowodach no i o jakimś SA na którym to zostanie wystrojone
Akurat to jest na seryjnym ECU.. natomiast nie wiem jak z kucizna przy tej mocy powinna być. Chyba że te silniki są tak pancerne rasta - Pon 10 Mar, 2008 Większość projektów, które widziałm na 1.8T z mocami ~400 koni to już był na standalone, oczywiście na seryjnym ECU się da ale jest masa problemów. Kucizna musi być, jeśli chcemy spać spokojnie.Anonymous - Wto 11 Mar, 2008 podobno ori tłoki są mocne ale wiadomo jak kuć to wszystko i przynajmniej będzie bezpiecznej, tylko że koszty troche wysokie saxorulez - Wto 11 Mar, 2008 nie doczytałem się jako by miał zakuty dół.
W każdym razie na wcześniejszym setupie na seryjnym turbo zrobił 230BHP