To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - VAG 1.8T

saxorulez - Nie 09 Mar, 2008

ja nie znam sie na VAG oczywiście tam było cos napisane o map sensorze itd.

akurat w przypadku mocnego auta uwazam ze warto zainwestowac w porzadna wkladke. nie wiem jak to T jest ale w NA sie sprawdza

Anonymous - Nie 09 Mar, 2008

r26rulez napisał/a:
pytanie do fachowcow ??
jest jakas znaczna roznica pomiedzy gt 28r i gt28rs ?


nie jestem fachowcem w zadnym wypadku.... ale R'ka (~300KM w silniku 1.8T) ma mniejszy potencjal niz RS (do 350KM w 1.8T), za to posiada odpowiednia flansze ktora pasuje do seryjnych kolektorow z fabrycznej k03 takze w przypadku wersji 150KM i 180KM mozna powiedziec ze GT28R jest plug&play ;-)
GT28RS jest nowszym odpowiednikiem starszej serii T3/T4.
Jesli chodzi o laga to mozna je uporzadkowac w nastepujacy sposob: k03 > k04 >GT28R > GT28RS

Anonymous - Nie 09 Mar, 2008

saxorulez napisał/a:
nie wiem jak to T jest ale w NA sie sprawdza


IMO silnik doladowany uzytkowany na codzien nie bedacy jednostka wyzylowana w setki koni nie uzytkowany w sporcie wyczynowym spokojnie zassie sobie odpowiednia ilosc powietrza przez papier i bedzie to zdecydowanie bardziej trwale i bezpieczne dla cywilnego silnika.

Bawelniane filtry nasaczane olejkiem to sa to gwarantowana smierc dla przeplywomierza, ktore w VAGach nie ciesza sie opinia dlugowietrznych :-(

Jesli chodzi o filtry gabkowe np typu PiperCross to zdecydowanie lepsze niz bawelna dla przeplywek jednak odkad widzialem blok silnik na codzien ssal przez "gabkowca" to szczerze przyznam ze nia warto tego robic w cywilnym aucie. Mimo wszystko na tyle duzo syfu sie przedostaje ze mamy potem piekne pionowe bruzdy na gladziach cylindrow. W opisywanym przeze mnie przypadku nie bylo nawet specjalnie z czego juz zdjac na nadwymiar, takze szlifierz musial zrobic tulejowanie :/

OK, ale nie ma co zaczynac kontrowersyjnej dyskusji o "sportowych" filtrach :wall:

saxorulez - Nie 09 Mar, 2008

hehe.. spoko. ja slyszale[m o problemach VAG z przeplywkami.
GOKART - Nie 09 Mar, 2008

Mach napisał/a:
...
Jesli chodzi o filtry gabkowe np typu PiperCross to zdecydowanie lepsze niz bawelna dla przeplywek jednak odkad widzialem blok silnik na codzien ssal przez "gabkowca" to szczerze przyznam ze nia warto tego robic w cywilnym aucie. Mimo wszystko na tyle duzo syfu sie przedostaje ze mamy potem piekne pionowe bruzdy na gladziach cylindrow. W opisywanym przeze mnie przypadku nie bylo nawet specjalnie z czego juz zdjac na nadwymiar, takze szlifierz musial zrobic tulejowanie :/
OK, ale nie ma co zaczynac kontrowersyjnej dyskusji o "sportowych" filtrach :wall:


Czy to był jakiś agresywny stożek który zasysał powietrze dajmy na to spod zderzaka czy sportowy filtr / wkładka w oryginalnej puszce ? Troche obawiam się o serducho mojego kurdupla :/

r26rulez - Nie 09 Mar, 2008

Mach napisał/a:
nie jestem fachowcem w zadnym wypadku.... ale R'ka (~300KM w silniku 1.8T) ma mniejszy potencjal niz RS (do 350KM w 1.8T), za to posiada odpowiednia flansze ktora pasuje do seryjnych kolektorow z fabrycznej k03 takze w przypadku wersji 150KM i 180KM mozna powiedziec ze GT28R jest plug&play
GT28RS jest nowszym odpowiednikiem starszej serii T3/T4.
Jesli chodzi o laga to mozna je uporzadkowac w nastepujacy sposob: k03 > k04 >GT28R > GT28RS


dziekuje wlasnie o to mi chodzilo

ade - Nie 09 Mar, 2008

roznia sie jeszcze glowicami:] sa 2 rodzaje large port i normalna

225km ma inne panewki korbowodowe, sprawdzone empirycznie

Anonymous - Pon 10 Mar, 2008

GOKART napisał/a:
Czy to był jakiś agresywny stożek który zasysał powietrze dajmy na to spod zderzaka czy sportowy filtr / wkładka w oryginalnej puszce ? Troche obawiam się o serducho mojego kurdupla


stozek gabkowy normalnie w komorze silnika, silnik byl z jakiejs hondy (nie wiem nie znam sie na hondach) poza tym blok widzialem juz wyjety w szlifierni :-(

ade napisał/a:
roznia sie jeszcze glowicami:] sa 2 rodzaje large port i normalna


zgadza sie i co smieszniejsze np najstarszy i najslabszy seryjnie AGU (150KM) ma duze kanaly dolotowe w przeciwienstwie np do duzo nowszych 180-tek i mocniejszych, ktore maja mniejsze kanaly dolotowe w kolektorze ssacym i glowicy ;-)

roznice w wielkosci kanalow ssacych widach np po uszczelce pod kolektor ssacy:
Cytat:

Small Port Head
Engine Codes


ADR
AMB
AMU
APT
APU
ARG
ATC
ATW
AWM
AWP
BEA


Large Port Head
Engine Codes


AEB
AGU
AFY




Anonymous - Pon 10 Mar, 2008

r26rulez napisał/a:
Mach napisał/a:
nie jestem fachowcem w zadnym wypadku.... ale R'ka (~300KM w silniku 1.8T) ma mniejszy potencjal niz RS (do 350KM w 1.8T), za to posiada odpowiednia flansze ktora pasuje do seryjnych kolektorow z fabrycznej k03 takze w przypadku wersji 150KM i 180KM mozna powiedziec ze GT28R jest plug&play
GT28RS jest nowszym odpowiednikiem starszej serii T3/T4.
Jesli chodzi o laga to mozna je uporzadkowac w nastepujacy sposob: k03 > k04 >GT28R > GT28RS


dziekuje wlasnie o to mi chodzilo


o Ty sprawdzasz mnie?? :rotfl:
przecież mówiłem Ci do ilu starcza R i RS :>
podobno GT2871 jest całkiem dobrym rozwiązaniem jeśli chodzi o moce powyżej 300KM

rasta - Pon 10 Mar, 2008

Panowie, GR28r poprostu ma mniejszy wirnik i jest słabsza. Garrett podaje, że niby starcza do 330 ps ale tak na prawdę, jej możliwości kończą sie przy 280 km, wiem bo mam :/

GT2871 to już za duża locha bez sensu pakowanie do uliczngo samochodu takiego wiadra. GT28 RS spokojnie starcza do 350 ps.

W tym przepisie na moc 340 koni to kolega zapomniał o kutych tłokach i korbowodach no i o jakimś SA na którym to zostanie wystrojone. Bo przy tej mocy to świnka nie jest najlepszym pomysłem. Piszecie, że najwięcej problemów sprawia przepływka, wsadzamy SA i przepływka leci do kosza, jedynie problemem moga być $$$.

saxorulez - Pon 10 Mar, 2008

rasta napisał/a:
W tym przepisie na moc 340 koni to kolega zapomniał o kutych tłokach i korbowodach no i o jakimś SA na którym to zostanie wystrojone


Akurat to jest na seryjnym ECU.. natomiast nie wiem jak z kucizna przy tej mocy powinna być. Chyba że te silniki są tak pancerne :D

rasta - Pon 10 Mar, 2008

Większość projektów, które widziałm na 1.8T z mocami ~400 koni to już był na standalone, oczywiście na seryjnym ECU się da ale jest masa problemów. Kucizna musi być, jeśli chcemy spać spokojnie.
Anonymous - Wto 11 Mar, 2008

podobno ori tłoki są mocne ale wiadomo jak kuć to wszystko i przynajmniej będzie bezpiecznej, tylko że koszty troche wysokie :/
saxorulez - Wto 11 Mar, 2008

nie doczytałem się jako by miał zakuty dół.

W każdym razie na wcześniejszym setupie na seryjnym turbo zrobił 230BHP

robiło go www.awesomegti.com

rasta - Wto 11 Mar, 2008

saxorulez napisał/a:
nie doczytałem się jako by miał zakuty dół.

W każdym razie na wcześniejszym setupie na seryjnym turbo zrobił 230BHP

robiło go www.awesomegti.com


Tyle to seryjne graty w 130 konnym Zetecu wytrzymują, u mnie seryjna korba klękła przy ~270 :/



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group