Ta opcja juz mnie nie raz uratowała przed wypadnięciem z drogi Chyba zbyt agresywnie atakuje te zakręty..mi - Pon 12 Maj, 2008
qwas napisał/a:
Chyba zbyt agresywnie atakuje te zakręty..
nom
pamiętaj, że w znakomitej większości przypadków duża prędkość wyjścia da Ci więcej niż wejścia...Vlodarsky - Pon 12 Maj, 2008 edit: tu były bzdury napisane po piwie...mi - Pon 12 Maj, 2008 Marek23 - Pon 12 Maj, 2008
mi napisał/a:
Ogólnie qwas jeśli chcesz wiedzieć coś więcej o technice jeździeckiej wal w ciemno do Marka23 - najlepiej ogarniający gość jakiego znam, a i radą cenną potrafi rzucić!
Toś mnie pogłaskał... Może w teorii, ale w praktyce to na razie bieda...Michał - Wto 13 Maj, 2008 dokladnie .
Marek i udowadniał ze mu pug bokiem stawiał. Widać brak umiejętności. Mi saxolot bokami nie latał bo umiałem nad nim zapanować ...polll - Wto 13 Maj, 2008 trzeba tez wziac pod uwage ze spora wiekszosc samochodow od jakiegos czasu jest produkowana tak aby byla podsterowna... i to ze wzg. na bezpieczenstwo CHRZANEK - Wto 13 Maj, 2008
polll napisał/a:
ze spora wiekszosc samochodow od jakiegos czasu jest produkowana tak aby byla podsterowna... i to ze wzg. na bezpieczenstwo
Jeżeli jest to połączne z ESP (które prywatnie uważam za doskonały wynalazek) to w pełni to rozumiem... Auto pcha się prosto a elektronika robi robotę...
Ale auta bez systemu stabilizacji toru jazdy moim zdaniem powinny być jak najbardziej neutralne - ale to tylko moje zdanie...
(ja sie nie znam, ja tylko czytam co piszą inni na forum)k-mart - Wto 13 Maj, 2008 Wydaje mi sie ze polll ma racje - na dzien dzisiejszy prawie kazde FWD oraz AWD (oczywiscie bron boze nie evo bo inaczej by nie skrecalo) wychodzi podsterowne.
A ze kazdym samochodem mozna pojsc "driftem", to juz odrebna historia.GOKART - Wto 13 Maj, 2008
polll napisał/a:
trzeba tez wziac pod uwage ze spora wiekszosc samochodow od jakiegos czasu jest produkowana tak aby byla podsterowna... i to ze wzg. na bezpieczenstwo
i jest to dla mnie zrozumiałe. Dla większosci cywilów łatwiej jest ogarnąć wyjeżdzający przód niż auto które leci bokiem albo nie daj boże się obraca. Przy nadsterowności kierowca może spanikować a jak wydzwonisz przodem gdzie masz wszystkie strefy zgniotu, poduchy i inne takie masz szanse z tego wyjść a jak przyładujesz bokiem już nie bedzie tak kolorowo . W przypadku aut sportowych charakterystyka powinna być już mniej zachowawcza ale żyjemy w czasach ciągłej walki o lepsze wyniki sprzedaży dlatego robi się takie okaleczone szybkie samochody które kierowcy będą uważać za bezpieczne... (ach ta bezpieczna podsterowność )
Ja uwielbiam neutrealność / lekką nadsterowność mojego miniaka i czuję się dużo bezpieczniej niż w konfiguracji podsterownej. Ale do tego musiałem dojżeć polll - Wto 13 Maj, 2008 heh dokladnie o tym myslalem o czym piszecie... abs esp i inne pierdoły... to wszytsko ma pomagac komus kto samochod traktuje jako cos czym sie przemieszcza z punktu a do b i nie szuka w tym frajdy... i wydaje mi sie ze nie ma opcji aby samochody byly neutralne... bo duuuuzo ludzi moglo by sobie zrobic kuku... nie wspomne o nadsterownosci... pewnie ktos zrobil fajny test 20 kierowcow ( przypadkowych) i 20 takich samych samochodow 10 podsterownych 10 nadsterownych i jakas sytuacja awaryjna... 8 w podsterownych by przetrwało i 2 w nadsterownych dalo rade heheCHRZANEK - Wto 13 Maj, 2008 Ogólnie macie racje...
Ale w tej chwili 100% nowych fur ma ABS.
Za 5 lat (a może szybciej) 100% nowych fur będzie miało ESP
"Charakterystyka" samochodu (to czym się tak bardzo jaramy) przestanie mieć znaczenie.
Po części ESP jest też lekiem na Podsterowność (a taki jest tytuł tego topicu).
Jest to narzędzie które ma znacznie większe mozliwości niż choćby najlepszy kierowca, bo może przyhamowywać jedno, dwa lub trzy koła...
Żeby była jasność nie twierdze że ESP jest lepsze od Sebastiana Loeba, ale ma łatwiej
Niedługo samochody będą się prowadzić tak samo niezależnie czy będą FWD, RWD czy nawet 4x4 ... a hamulce ręczne już znikają z samochodów i są zastępowane przez przycisk więc pozostaną gry komputerowe...GOKART - Wto 13 Maj, 2008
CHRZANEK napisał/a:
Niedługo samochody będą się prowadzić tak samo niezależnie czy będą FWD, RWD czy nawet 4x4 ...
może inaczej - będą oferować podobną efektywność w przenoszeniu mocy na asfalt ale prowadzić będą się inaczej albo przynajmniej będzie to subiektywnie odczuwalne dla kierowcy -do czego zmierzam - nowe Audi RS6 podobno klepie wszystkie szybkie grubasy takie jak mietek AMG czy BMW M5 ale prowadzi się (jak to ktoś określił z forum) jak TIR. Dziekuję , wolę M5 k-mart - Wto 13 Maj, 2008
GOKART napisał/a:
nowe Audi RS6 podobno klepie wszystkie szybkie grubasy takie jak mietek MAG czy BMW M5 ale prowadzi się (jak to ktoś określił z forum) jak TIR.
Zgadza sie, czytalem podobne track-testy. Ale co sie dziwic: wazy 2,2tony. I jest wlasnie strasznie podsterowne, drift jest rzecza niemozliwa w tym modelu.
Dziekuje, wole podsterowne STI Stf - Wto 13 Maj, 2008 dobra guma, zawias, szpera i ... czego chcieć więcej. abs, esp czy inne narkotyki można wyłączyć. prawie zawsze.