saxorulez - Pon 18 Sie, 2008 Od razu dla tych co zapytają skąd taki wzór na moc wytrzasnąłem (BMEP, pojemność i obroty) - przytaczam to za Panem Profesorem Gordonem Blairem z Queen's University w Belfaście jest autorem tych wyliczeń.
http://www.me.qub.ac.uk/staff/academic/gpb.htmlM - Pon 18 Sie, 2008
Wzor jest stary jak swiat i znaja go najstarsi goralesaxorulez - Pon 18 Sie, 2008 To czym jest to BMEP - bo jakoś nie potrafię sobie tego wyobrazić?M - Pon 18 Sie, 2008 Inaczej..
moc = CPO
w uproszczeniu Cisnienie x Pojemnosc x Obroty
Cisnienie - cisnienie wytworzone podczas spalania,
ma na to wplyw:
powietrze: NA - wydajnosc napelniania, temperatura powietrza
turbo - cisnienie doladowania, temperatura powietrza doladowanego
paliwo - energetycznosc paliwa czyli ile cukru w cukrze
diesel z litra daje wiecej energii - ot co
stopien sprezania etc.
Pojemnosc - oczywista kwestia
Obroty - takze.
Znowu odsyłam do maximum boost z lat osiemdziesiatych.
Tu zadnej magii nie ma.saxorulez - Pon 18 Sie, 2008 ziom nikt nie mówi o magi.. bo wiadomo ze to tylko fizyka
skoro powiadasz że to zwykłe ciśnienie spalania to po kiego oni to tak głupio nazywają M - Pon 18 Sie, 2008 Nie wiem, niektorzy na uczelniach lubią rozbijać równanie 2+2 na 18 linijek po to zeby mieć gdzie pracowac Loko - Wto 19 Sie, 2008 LE mans to jest w ogóle wyścig o kropelce, peugeot już od dawna klepał audi jeśli chodzi o szybkość. Ale audi nie mogąc dotrzymać kroku, na wyścig zmniejszało moc, żeby spalać mniej paliwa i wygrywało na tankowaniach.k-mart - Wto 19 Sie, 2008 Mnie tam tylko rajdy interesuja, wszystko co trwa wiecej niz jedna runde, po pierwszej staje sie nudne. Marek23 - Wto 19 Sie, 2008 Tylko napiszę, że było moim zamiarem zachwycanie się nad dieslami. Porsche, które w Le Mans nie raz wygrało z Audi ma pojemność 3.6 litra N/A. Audi 5.0 turbodiesel, wiec i tak szacun dla beznzyny.