To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Stroker kit Saxo/106

CHRZANEK - Nie 23 Lis, 2008

A jaki ?? K20/K24 :D :D :D
M - Nie 23 Lis, 2008

Ty juz wiesz jaki
saxorulez - Nie 23 Lis, 2008

CHRZANEK,

średnica max w bloku TU to 80mm niestety bardzo blisko siebie są tłoki w tym silniku (szukałem z Adamantem jakiegoś rozwiązania i 80mm to max)

skoku wzrasta do 89 mm przy zmianie korby na dłuższa 137,5 mm a pojemność jaką uzyskujemy to 1789cc, przy seryjnej korbie mamy skok 82 mm i z zastosowaniem tłoka 80 mm pojemność 1649 cc

CHRZANEK - Pon 24 Lis, 2008

Czyli wydłużając skok tłoka wpływamy w pewien sposób negatywnie na jego "szybkoobrotowość" ??
saxorulez - Pon 24 Lis, 2008

no zgadza się...
ciekawe jak dużą różnicę robi te 4mm bo seryjna korba ma 133,5 mm

Anonymous - Pon 24 Lis, 2008

Najlepiej chyba uturbić :) wtedy ta zmniejszona "szybkoobrotowość" się tak we znaki nie da (chyba :P )
saxorulez - Nie 30 Lis, 2008

dalej grzebię w temacie.. mam ładne foto zestawu pod turbo.



no i filmik Saxo VTR 1800cc Turbo :) niestety tylko z hamowni i jakoś specjalnie nie powala auto stoi, ale brzmi ciekawie i szybko sie wkręca.


kubas - Nie 30 Lis, 2008

ooo kurczaki super ten stroker jest :) z turbo to musi mega zapindalac !
wasq - Nie 30 Lis, 2008

hmmm patrzac na film troche go miata na rolkach co oznacza ze sie slizga co oznacza ze moc ma calkiem niezla
ade - Nie 30 Lis, 2008

teoretycznie okolo 8500 obr powinna wytrzymywac taka kombinacja, ale ma dosc niekorzystny stosunek dlugosci korby do skoku...
Anonymous - Czw 18 Gru, 2008

saxorulez napisał/a:
CHRZANEK,
skoku wzrasta do 89 mm przy zmianie korby na dłuższa 137,5 mm a pojemność jaką uzyskujemy to 1789cc, przy seryjnej korbie mamy skok 82 mm i z zastosowaniem tłoka 80 mm pojemność 1649 cc


Niestety to nie jest prawda, dluzsza korba nie ma nic do skoku tloka, a tym samym do pojemnosci.

Pojemnosc mozna zwiekszyc jedynie przez zmiane wykorbienia (walu) na wieksze - wtedy wzrasta pojemnosc (przy niezmienionej srednicy tloka)
i wtedy wlasnie czesto jesli chce sie utrzymac zblizony stopien kompresji do seryjnego nalezy zmienic korbowod ale na krotszy a nie dluzszy.

Niestety tak jest jak ktos nie rozumie co pisze albo na jakiej zasadzie dziala silnik i czym jest pojemnosc, czym stopien kompresji i co za co odpowiada.

saxorulez - Czw 18 Gru, 2008

stux,

masz rację. To co napisałem nie jest poprawne bo nie uwzględniłem róznicy wykorbień na wale w strokerze i na wale serynym i to chyba tyle co jest tam żle. Jeśli jeszcze coś to mnie popraw.

To czy znam się na budowie silnków czy nie cięzko wywnioskować z powyższej wypowiedzi. Nie kończyłem technikum/polibudy wiec dużo mi brakuje i zdaje sobię z tego sprawę.

M - Czw 18 Gru, 2008

Stux ostatni akapit nie był potrzebny, nie musisz tu wpadac i gromic kogos za brak wiedzy.
Jakos jak tu zagladasz to tylko zeby sie pomądrzyć i potem Ciebie nie ma.

CHRZANEK - Czw 18 Gru, 2008

Malarze holenderscy malowali ludzi brzydkich i pokurczonych...
Ale to były piekne obrazy.

Bad-i - Pią 19 Gru, 2008

CHRZANEK napisał/a:
Malarze holenderscy malowali ludzi brzydkich i pokurczonych...
Ale to były piekne obrazy.


el profesore :]



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group