To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - sportowy kat

CHRZANEK - Pią 13 Lut, 2009

Też - ale nie tylko :)
WRC też mają kata w końcowej puszce :D

Nigdzie nie jest napisane że kat MUSI być pierwszy w kolejności...

Przem_106 - Pią 13 Lut, 2009

polecam podpatrzec na profesjonalistow!
Saxo N2 - 2 tlumiki na końcu i tylko te 2, a w tym kat
http://www.blackdevils.it/citroen_saxo.htm

qbus - Pią 13 Lut, 2009

my mistake... myslalem ze de-cat to wydech pozbawiony kompletnie katalizatora.
CHRZANEK - Pią 13 Lut, 2009

Przem_106 napisał/a:
polecam podpatrzec na profesjonalistow!
Saxo N2 - 2 tlumiki na końcu i tylko te 2, a w tym kat
http://www.blackdevils.it/citroen_saxo.htm


No piękna eNka - bardzo mi się podoba.
Lubie taką dbałość o szczegóły :)

GeKo - Sob 14 Lut, 2009

Z mojej wiedzy, to przy bardzo wysilonych silnikach np turbawkach kat by zwyczajnie mógł się zacząć topić od gorących spalin, ale to pewnie nie jedyny powód, prawda Dr.Prof...?
CHRZANEK - Sob 14 Lut, 2009

Prawda, ale w N/A to raczej nie ma opcji żeby stopić metalowy katalizator...
GeKo - Sob 14 Lut, 2009

CHRZANEK napisał/a:
Prawda, ale w N/A to raczej nie ma opcji żeby stopić metalowy katalizator...


Dlatego pytam jakie są inne powody bo nie wiem.

CHRZANEK - Sob 14 Lut, 2009

Spaliny na początku układu wydechowego są gorące i mają dużą szybkość
Na końcu układu wydechowego sa już zimniejsze i poruszają się wolniej.
Katalizator nakońcu układu wydechowego ma mniejszy wpływ na zaburzanie "fal spalinowych" (sory za niefachowe okreslenie ale nie wiem jak to poprawnie nazwac).

Krótko mowiąc katalizator nadal jest, nadal spełnia swoją funkcję (temp. spalin i tak jest na tyle wysoka że spełnia swoje funkcje) ale nie ma takiego wpływu na przepływ spalin.

Niektórzy uważają że takie "przytkanie" na końcu układu wydechowego jest korzystne ponieważ zbyt odprężony układ wydechowy tez nie jest optymalny.

Napisałem co wiedziałem - niech teraz ktoś kto się naprawde zna zabierze głos.

Gaydek - Sob 14 Lut, 2009

CHRZANEK napisał/a:
Spaliny na początku układu wydechowego są gorące i mają dużą szybkość
Na końcu układu wydechowego sa już zimniejsze i poruszają się wolniej.
Katalizator nakońcu układu wydechowego ma mniejszy wpływ na zaburzanie "fal spalinowych" (sory za niefachowe okreslenie ale nie wiem jak to poprawnie nazwac).

Krótko mowiąc katalizator nadal jest, nadal spełnia swoją funkcję (temp. spalin i tak jest na tyle wysoka że spełnia swoje funkcje) ale nie ma takiego wpływu na przepływ spalin.

Niektórzy uważają że takie "przytkanie" na końcu układu wydechowego jest korzystne ponieważ zbyt odprężony układ wydechowy tez nie jest optymalny.

Napisałem co wiedziałem - niech teraz ktoś kto się naprawde zna zabierze głos.

Właśnie tym się kierowałem, nie wiedząc o tym, gdy zakładałem w Pumie kata w miejscu środkowego tłumika czyli w zasadzie prawie na końcu układu :) .

106 - Sob 14 Lut, 2009

zeby jeszcze to potwierdzic ... to wlasnie w mg motorsport zaproponowali mi
takie rozwiazanie... z jednym malym tlumikiem i katem wlasnie na koncu....

Anonymous - Sob 14 Lut, 2009

Przem_106 napisał/a:
Andre, gdzie mozna kupic taka rurke? Ja potrzebuje De-cat


W sumie nie wiem, ja to rozwiązałem rurką z jakiegoś poloneza i kawałkiem spawarki :)

polll - Pon 16 Lut, 2009

na ta chwile kupiłem jakiegoś nowego kata :D zobaczymy czy sie sprawdzi :)
GeKo - Wto 04 Sie, 2009



Ciekawe rozwiązanie, nie? :rotfl: To w ogóle działa w sensie oczyszczania spalin. Produkt niby firmowy bo Magnaflow.

Marcel...? wiesz coś więcej na ten temat?

P.S. w Californi nie wolno go stosować :rotfl: :rotfl: :rotfl:

tomecki - Wto 04 Sie, 2009

Scorpion stosuje sportowego kata na początku:


martin.h - Wto 04 Sie, 2009

GeKo napisał/a:
Ciekawe rozwiązanie, nie? :rotfl: To w ogóle działa w sensie oczyszczania spalin. Produkt niby firmowy bo Magnaflow.

Marcel...? wiesz coś więcej na ten temat?

P.S. w Californi nie wolno go stosować :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Żaden sportowy kat nie oczyszcza spalin tak jak seyjny, w seryjnym jest więcej kanalików (dużo więcej). Dla przykładu powiem, że w jednym z Evo od naszych klientów ("prawie" eNka do GSMP) na przeglądzie HC 400-krotnie przekroczyły normę :D

Druga sprawa jest taka, że rajdówka ma dużo większą dawkę palliwa niż seria, a to też ma wpływ na toksyczność spalin. W N4 dochodzi jeszcze ALS.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group