Czyli Co taki olej jak ten motul nie może ostygnąć czy źle rozumuje ?
griffi... heheGeKo - Sob 11 Kwi, 2009 Leon Primo: Jak się świeci kontrolka że coś nie halo z olejem to pierwsze co to bagnet.
Ja w swoim zmieniam olej co 12tys. czyli 2x do roku.
Motul 5W40 8100 X-cess
Od wymiany do wymiany na bagnecie nie widać różnic.
0,75 na 10k to nie jest dużo. Instrukcja znając życie przewiduje znacznie więcej.leon - Nie 12 Kwi, 2009 tak Geko wiem - od wczoraj z bagnetem jak rodzina a do instruckji musze zajrzec w tej sprawie
ile litrow oleju wchodzi do clio przy wymianie ?GeKo - Nie 12 Kwi, 2009 od 4,6-5,1 ja zalewam ok 4,8-9Rudello - Nie 12 Kwi, 2009 u mnie tak samoGeKo - Nie 12 Kwi, 2009 Ciekawostka: Pogrzebałem w notach technicznych i wychodzi ze do clio wchodzi 5,0 bez filtra i 5,2 z filtrem oleju.
Wniosek: Ciężko spuścić starą oliwę do końca.Anonymous - Nie 12 Kwi, 2009 u mnie wchodzi rowne 5l.jaki olej lejecie??ja Valvoline racing 5w50
Dzik albo Freeman mi taki kiedys polecił,zaznaczając ze nie wytrzymuje wiecej niż 8tysiVlodarsky - Nie 12 Kwi, 2009 Francuskie samochody nie biorą oleju.
jak nie jeżdżą kubas - Nie 12 Kwi, 2009 moj silnik w ogole nie bierze oleju bo zrobieniu glowicy TomsoN - Nie 12 Kwi, 2009 heh, moj tez CHRZANEK - Nie 12 Kwi, 2009
GeKo napisał/a:
Wniosek: Ciężko spuścić starą oliwę do końca.
Dlatego raz na jakiś czas warto wyciągnąć stary olej wysysaczem a nie grawitacyjnie przez korek spustowy.
Mnie Pug brał tyle oleju ile trzeba bo od wymiany do wymiany (w moim przypadku 10tysi) nie było konieczności dolewać, choć poziom zblizał się do minimum - czyli zakładam że między maxem a ninimum jest ok 1L.
Nox: Jeżeli po mocnym upalaniu takiego motula trzeba zlać bo się nie nadaje to myślę że większość użytkowników nie używa tego oleju zgodnie z przeznaczeniem
Ja w każdym razie nie odnotowałem żadnych objawów ulemnych w pracy silnika (między wymianami zaliczyłem 2 track-day'e), a kolor oleju do samego końca przypominał ciemny bursztyn.
Rozumiem że należy na zimne dmuchać ale warunki pracy w niemodyfikowanym N/A to nie to samo co w Turbo z dużym boostem.
Nie dajmy się zwariować GeKo - Pon 13 Kwi, 2009
CHRZANEK napisał/a:
Dlatego raz na jakiś czas warto wyciągnąć stary olej wysysaczem a nie grawitacyjnie przez korek spustowy.
No ja właśnie nie wiem jak to jest z tymi wysysarkami, co mechanik to inna opinia.
Ja przeważnie olej zmieniam tak z godzinkę pozwalam żeby wyciekło wszystko do granic możliwości.
Można powiedzieć że celebruję tą czynność ...
A tak naprawdę to z 15 min sie męczę z samym filtrem oleju. Przeważnie się kończy tym że wbijam w niego śrubokręt i go w ten sposób wykręcam. Już próbowałem 3 różnymi ściągaczami i przy każdym mnie krew zalewa. Długiemu krzyżakowi PZ3 jeszcze nigdy się nie oparł.Rudello - Pon 13 Kwi, 2009
rabarbar napisał/a:
jaki olej lejecie??ja Valvoline racing 5w50
Me2 Kamilbike - Pon 13 Kwi, 2009 A u mnie po zlaniu oleju az sie zdziwilem, bo kupilem 6 l i prawie tyle weszlo do silnika Miska olejowa w 2.0 jest o tyle fikusna, ze korek spustowy jest najnizej, wiec jak dobrze sie olej nagrzalo to pewnie wylal sie caly, a z odkreconym korkiem stal 3-4h.Młody Papież - Wto 14 Kwi, 2009 u mnie zawsze wchodziło ok 4,8l oleju... ale ostatnio jak wymieniałem, to zostawiłem na noc odkręcony korek... nast dnia zalałem ok 5,2l (Motul 8100 X-cess 5w40 jak już wszyscy piszą )
a co do filtrów, nie wiem czemu ale straaasznie nie lubie odkręcania 'śrubokretem', pomimo braku odpowiednich narzędzi, zawsze odkręcam przy dodatkowej pomocy np starego skórzanego paska zegarka, jakiegoś miękkiego gumowego przewodu itp... co znajde w garażu