To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Czym one się różnia ?Renault Clio III F1 Team

GeKo - Nie 26 Kwi, 2009

leon napisał/a:
tak btw czy F1 ma szpere ?


Nie, tzn Clio F1 nie ma szpery. Megane F1 ma.

saxorulez - Nie 26 Kwi, 2009

Bari,

jaki kolor ma to po wypadku? NIebieskie? Kupione w PL w salonie? Z szyberdachem?

GeKo - Nie 26 Kwi, 2009

Już sprawdzone przez Freemana, walone grubo. Już jest w dziale ogłoszeń info.
FreeMan - Nie 26 Kwi, 2009

saxorulez napisał/a:
Bari,

jaki kolor ma to po wypadku? NIebieskie? Kupione w PL w salonie? Z szyberdachem?


tak Lukasz to ten sam ktory ogladales u mnie....


co do roznic to wypowiem sie jutro. dzis nie mam sily.

tylko jedno - Clio F1 ma zawsze czerwone zaciski Brembo.

Clio F1 nie ma szpery.

r26rulez - Nie 26 Kwi, 2009

GeKo napisał/a:
Same nalepki to koszt około 2k przynajmniej tyle do Megane kosztuje komplet


??
Do jakiej megane tyle kosztuja ??

GeKo - Nie 26 Kwi, 2009

Podobno do takiej jak ty masz, jak znajomy przytarł to taki kosztorys mu pokazali za komplet nalepek i dał zlecnie do zrobienia gdzieś na mieście.
Greg - Pon 27 Kwi, 2009

Buahahhahahaha.... 2000zł za komplet badziewnych i przypałowych naklejek. No nie, wymiękłem... :rotfl: Naklejki daja radę, ale żeby za nie tyle płacić w razie chęci posiadania takowych, to jakaś porażka. Gdybym miał Megane albo Clio RS to rozważłbym właśnie usunięcie tych stickersów...

Ale to kwestia gustu...

Bart - Pon 27 Kwi, 2009

ziom, takie ceny :]

dla przykładu abarth 500 - naklejka "skorpion" na maskę - 400zł, szachownica na dachu - 1000zł :faja:

Greg - Pon 27 Kwi, 2009

Buahahaha... Za 100zł można to wszystko wyciąć jak się człowiek zepnie. :-)
Bart - Pon 27 Kwi, 2009

za 100zł to ze 4-5 abarthów byś okleił - arkusz folii samoprzylepnej ~20zł, nożyczki 5zł ;D
Anonymous - Śro 29 Kwi, 2009

Greg napisał/a:
Buahahhahahaha.... 2000zł za komplet badziewnych i przypałowych naklejek. No nie, wymiękłem... :rotfl: Naklejki daja radę, ale żeby za nie tyle płacić w razie chęci posiadania takowych, to jakaś porażka. Gdybym miał Megane albo Clio RS to rozważłbym właśnie usunięcie tych stickersów...

Ale to kwestia gustu...



Dokładnie, naklejki w F1 to festyn.
Jak zamawialem auto u Krzyśka w ubieglym roku, od razu zapytalem czy moge z tej'opcji' zrezygnować.. Niestety nie udalo sie ich wyeliminowac zupelnie, mam takowe na przednim oraz tylnim zderzaku. Trudno, juz się oswoilem.

Co do samego Sporta się wypowiem, bo mam takie auto od stycznia, i coś tam o nich wiem ;)
Na tle poprzedniej generacji to jest przepaść, jak dla mnie. Auto jeest sporo wieksze i cięższe - jakies 150kg, co niekorzystnie przekłada się na osiagi. Jednakze, aby zniwelować różnicę w stosunku do Sporta 172 i 182, Clio Sport 197 otrzymał fantastycznie zestopniowaną skrzynie biegów. Faktycznie, od wersji R27, czyli drguga polowa 2007go roku, 5ty oraz 6ty bieg nieco wydłużono, bo wielu to przeszkadzalo że auto jest glosne przy autostradowych predkosciach. Dla mnie to i tak nie jest mistrz prostej i auto na Vmax, zatem wg mnie uczynili krok wstecz. Niewykluczone ze kiedyś zmienie skrzynke na starszą, lub zmienię sama 5ke o raz 6kę. Ale to i tak nadal jest krótko zestopniowana skrzynka, nawet po modyfikacji z roku 2007. W żadnym seryjnym wolnossącym aucie , nie spotkalem się z tak odważnie zestopniowana skrzynią. Przy okazji - sam mechanizm przelączania jest znacznie lepszy od poprzedniej generacji Sporta. To jest ogromny przełom. Materialy w srodku lepsze, auto stało się bardziej wyrafinowane. Jeździlem wiele lat VAGami i mogę porównac to mniej więcej tak - to jak przesiadka z Golfa 3 do 4, albo i lepiej. Pozycja za kierownicą znacznie lepsza, poczucie bezpieczeństwa o niebo lepsze. Hamulec - 4 tłoczki brembo z przodu - bez komentarza. No i prowadzenie - auto jest twarde i niewygodne, ale jedzie zawsze 4 kołami. Nie ma opcji by oderwalo się wewnetrzne tylne koło, jak w poprzedniej generacji. Prędzej już tył odjedzie, i auto pójdzie slajdem. No i wreszcie osiągi - jak wspomniałem nie jest to samochód dla poszukiwaczy wrażeń spod swiateł i bicia predkości na autobahnie. Gdybym chciał brylowac w tych konkurencjach - kupilbym dowolne auto z turbiną. Poprostu. Co nie oznacza że to auto jest wolne. Ustawiałem się kilkakrotnie ze znajomym który ma znanego nam wszystkim, jedynego chyba 182 Trophy. Auta są conajmniej porównywalnie szybkie - mowa oczywiście o autach w 100% seryjnych, tak jak wyjechały z fabryki, z papierowymi filtrami powietrza włącznie. Jedziemy równo, im szybciej, tym nowszy sport zdaje się uzyskiwać minimalną przewagę. Zaznaczam minimalną. Nie wspomnę o przebiegach porównywanych tutaj aut (mój wczoraj przekroczył 6tys km vs. ok. 35 tys km Trophy kolegi), co ma z pewnością jakiś wpływ na osiagi..

Co do rożnic jeszcze F1 vs. 'zwykly' Sport - czerwone zaciski, naklejki, w środku tabliczka znamionowa z nr. (mój 2497), Recaro, Cup-owe zawieszenie, które podczas strojenia w Dieppe spędzilo więcej czasu na torach niż zwyczajnych drogach.

Jeszcze pewna mala uwaga - jeździelm kilka dni kiedyś Sportem 172 i przejechalem się wspomnianym Trophy. Żeby nie było, to są także, zajebiszcze auta. Podoba mi się szczególnie ph1 172. Chcialbym taką. Jest bardziej niepozorne, co nadaje dodatkowo wiele atrakcji ;) . Lubie cichociemne auta, a Sport III troszke już szpanuje - tymi napompowanymi błotnikami i 'dyfuzorami' :lol2: To akurat dla mnie minus.
Ale w takich kategoriach, jak mechanizm przełączania biegów, czy pozycja za kierownicą i ergonomia, Clio Sport III to rewolucja na tle poprzedniej generacji. Tutaj pewna uwaga - kolumna kierownicy reguluje się w dwóch płaszczyznach, jedynie pod warunkiem że auto ma system handsfree, czyli kartę, zamiast tradycyjnego kluczyka. Nie zamawiałbym tego badziewia, bo jestem konserwatystą i mam wstręt do elektroniki. Ale brak regulacji w 2 płaszczyznach to muss (mam tylko 175cm).
Jeździłem F1-ką z tradycyjną stacyjką i tam regulacja kolumny tylko w pionie! :/

martin.h - Śro 29 Kwi, 2009

Można wiedzieć jakie przełożenia mają poszczególne biegi i główne?
Anonymous - Śro 29 Kwi, 2009

martin.h napisał/a:
Można wiedzieć jakie przełożenia mają poszczególne biegi i główne?


Na szybko,
znalazłem takie zestawienie, porównanie, skrzynka stara vs. nowsza (październik 2007>)

old gearbox vs new gearbox
1st = 5.19mph/1000rpm - 1st = 5.18mph/1000rpm
2nd = 8.48mph/1000rpm - 2nd = 8.46mph/1000rpm
3rd = 11.14mph/1000rpm - 3rd = 11.11mph/1000rpm
4th = 13.70mph/1000rpm - 4th = 13.66mph/1000rpm
5th = 16.09mph/1000rpm - 5th = 17.00mph/1000rpm
6th = 18.94mph/1000rpm - 6th = 20.36mph/1000rpm

top speed 134mph@ 7074rpm - top speed 139mph@ 6827rpm

speeds in gears at 7250rpm (full power)
old vs new
1st = 37.62mph - 1st = 37.55mph
2nd = 61.48mph - 2nd = 61.33mph
3rd = 80.76mph - 3rd = 80.54mph
4th = 99.32mph - 4th = 99.03mph
5th = 116.65mph - 5th = 123.25mph
6th = 137.31mph - 6th = 147.61mph

revs at road speeds
old vs new
50mph = 2639rpm - = 2455rpm
60mph = 3167rpm - = 2946rpm
70mph = 3695rpm - = 3438rpm
80mph = 4223rpm - = 3929rpm
90mph = 4751rpm - = 4420rpm

GeKo - Śro 29 Kwi, 2009

Z tą regulowana kolumną i kartą handsfree to jakies nieporozumienie :ost: . Wlasnie kiedys sie dziwilem, przymierzalem sie do gołego cupa i za cholere nie moglem wyciagnac tej kierownicy, apotem u kolegi cyk i dalo sie ustawic.


Powiedzcie mi czy ta nowa skrzynia ma hydrauliczne sprzeglo czy na lince, bo caly czas mnie kusi zeby ja wlozyc do mojego.

TOXIC - Pią 01 Maj, 2009

A moze by tak zorganizowac maly festyn Clio Sport :) gdzies w naszej pieknej ojczyznie ?? :) Mamy paru przedstawicieli kazdej z odmian :) Fajnie bylo by zrobic male porownanie w stylu Jeremy Clarkson'a ;) Oczywiscie nie musi to byc motyw przewodni ;) ale chetnie zalape sie na ipmrezke z pod znaku HH.org :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group