To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Katalizator sportowy a kat seryjny

Tomcat - Pią 03 Cze, 2011

Czyli sysko jasne.
pP - Pią 03 Cze, 2011



;D

Jacek - Pią 03 Cze, 2011

pP, piękny logotyp, sam robiłeś?
Tomcat - Pią 03 Cze, 2011

Jacek napisał/a:
pP, piękny logotyp, sam robiłeś?


Chyba ukradł z POTu

CHRZANEK - Pią 03 Cze, 2011

W sporcie katalizator musi być seryjny lub mieć homologacje FIA.

A te "sportowe" katalizatory to do czego mają służyć ?
Naprawdę z takim katem silnik generuje większa moc niż bez katalizatora ???
Zawsze mi się wydawało że opis przedstawiający zalety metalowych katalizatorów to wyłacznie proekologiczny bełkot producentów...

Gaydek - Pią 03 Cze, 2011

Czyli można bez kata? ;)
CHRZANEK - Pią 03 Cze, 2011

Gaydek napisał/a:
Czyli można bez kata?


Formalnie nie.

Ale jezeli taki katalizator nie spełnia norm emisji spalin, a zwykła rura też ich nie spełnia, to zarówno z rurą jak i takim "sportowym" katem na badaniu nie przechodzisz.

Zatem jaki jest sens ?????

martin.h - Pią 03 Cze, 2011

CHRZANEK napisał/a:
Zatem jaki jest sens ?????


Ekolodzy śpią spokojniej ? :>

Pamiętam jak byliśmy na przeglądzie Evo 9 (rajdówką) z metalowym katalizatorem. Normy były przekroczony kilkaset razy ;D

GeKo - Pią 03 Cze, 2011

Tomcat napisał/a:
koniecznie brać 100 cpsi,

Tak
200Cpsi jest np w w serii w clio 182

Jacek - Pią 03 Cze, 2011

martin.h napisał/a:
CHRZANEK napisał/a:
Zatem jaki jest sens ?????


Ekolodzy śpią spokojniej ? :>

Pamiętam jak byliśmy na przeglądzie Evo 9 (rajdówką) z metalowym katalizatorem. Normy były przekroczony kilkaset razy ;D

martin, po co ten nerwy i dyskusje...i tak to nic nie da

Tomcat - Pią 03 Cze, 2011

Nie jestem w ogóle obeznany w temacie BK, chociażby w 3 lidze, ale jakoś nie wydaje mi się, żeby mierzyli tam spaliny. Kat ma być i tyle, czy nie tak ?
martin.h - Pią 03 Cze, 2011

Jacek napisał/a:
martin.h napisał/a:
CHRZANEK napisał/a:
Zatem jaki jest sens ?????


Ekolodzy śpią spokojniej ? :>

Pamiętam jak byliśmy na przeglądzie Evo 9 (rajdówką) z metalowym katalizatorem. Normy były przekroczony kilkaset razy ;D

martin, po co ten nerwy i dyskusje...i tak to nic nie da


Przepraszam :]

Jacek - Pią 03 Cze, 2011

martin.h napisał/a:
Jacek napisał/a:
martin.h napisał/a:
CHRZANEK napisał/a:
Zatem jaki jest sens ?????


Ekolodzy śpią spokojniej ? :>

Pamiętam jak byliśmy na przeglądzie Evo 9 (rajdówką) z metalowym katalizatorem. Normy były przekroczony kilkaset razy ;D

martin, po co ten nerwy i dyskusje...i tak to nic nie da


Przepraszam :]

:*

Jaco - Pią 03 Cze, 2011

Tomcat napisał/a:
Nie jestem w ogóle obeznany w temacie BK, chociażby w 3 lidze, ale jakoś nie wydaje mi się, żeby mierzyli tam spaliny. Kat ma być i tyle, czy nie tak ?



MUSI byc i powinien być homologowany przez FIA, ale tego nikt nie sprawdza więc ludziska zakładają katalizatory sportowe czasem ze znaczkiem E czasem nie... Jeśli chodzi o badanie to chyba dla sędziów jest ważne tylko to czy kat jest, a nie na ile oczyszcza spaliny....

106 - Pią 03 Cze, 2011

Jaco napisał/a:
Tomcat napisał/a:
Nie jestem w ogóle obeznany w temacie BK, chociażby w 3 lidze, ale jakoś nie wydaje mi się, żeby mierzyli tam spaliny. Kat ma być i tyle, czy nie tak ?



MUSI byc i powinien być homologowany przez FIA, ale tego nikt nie sprawdza więc ludziska zakładają katalizatory sportowe czasem ze znaczkiem E czasem nie... Jeśli chodzi o badanie to chyba dla sędziów jest ważne tylko to czy kat jest, a nie na ile oczyszcza spaliny....

nie do konca... na wisle 2005 kacper puszkiel (gdy jeszcze w jego rekach byl
pug bad-iego (z silnikiem 8V)) zostal zdyskwalifikowany po BK2 gdy okazalo
sie z katalizatora zostala tylko sama obudowa....
ponoc robi sie pomiary przed i za katem. BK2 bylo w stacji diagnostycznej
wiec z dostepem do sprzetu nie bylo problemu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group