To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

MotorSport - [WTCC] World Touring Car Championships

Stf - Nie 05 Lip, 2009

ze względu na start a nie zakręty...
Bad-i - Nie 05 Lip, 2009

dla mnie skandalem jest pierwszy wyscig i team orders. Normalnie nie rozumiem dlaczego gosc z 8 pozycji z pierwszego wyscigu jedzie jako pierwszy w drugim (czy ktos moze to rozsadnie wyjasnic). Pozniej dochodzi do sytuacji gdzie jedno z BMW (chyba Priaux) puszcze przed siebie z 5 samochodow zeby Farsus mogl dojechac na osmej pozycji - zenada.
Stf - Nie 05 Lip, 2009

no wygląda to kiepsko. jednak wtcc to nie wyścigi kierowców tylko teamu. do zgarnięcia jest najwyższe podium i nie ważne czy zrobi to farfus czy priaulx. jeśli priaulx już nie ma szans na tytuł to zabieranie punktów tym co mogą to jak strzelić sobie gola.
Bad-i - Nie 05 Lip, 2009

no ale ja rozumiem 1- 2 samochody ale bez przesady. Kurde w pierwszej chwili myslalem ze to jakas awaria. To cos podobnego do zatrzymania Citroena na rajdzie polskim.
Loko - Nie 05 Lip, 2009

Marek23 napisał/a:
Loko napisał/a:
1170 kg dla wszystkich FWD z sekwencyjną skrzynią biegów
1200 kg dla BMW z sekwencyjną skrzynią biegów
1170 kg dla BMW ze skrzynią w układzie H

Loko, czemu rwd z sekwą jest "doważone" Przecież Seat już chyba w zeszłym sezonie wygrywał, więc tak chyba nie powinno byc?


Dokładnie jak k-mart napisał, rwd jest szybsze daje przewage i to nie tak jak napisał stf na starcie, ale też w zakrętach, równomierniej rozgrzewa opony i nie ma też problemu z przegrzewaniem przodu, do tego jest stabilniejszy w zakrętach przez lepsze rozłożenie masy. Po prostu rwd jest szybsze na krętym i nie ma się co tutaj oszukiwać. :>

k-mart napisał/a:
ze wzgledu na rwd, tak tlumaczy to fia.

zawsze jestem pod wrazeniem ze bmki w wtcc jezdza na 2.0 R4, czyli silnik ktorego chyba w seryjnej produkcji nie ma?


Jest taki silnik, ale to tylko limitowana seria, pewnie tylko w takiej ilości żeby dostać homologacje.

GOKART - Śro 08 Lip, 2009

k-mart napisał/a:
ze wzgledu na rwd, tak tlumaczy to fia.

zawsze jestem pod wrazeniem ze bmki w wtcc jezdza na 2.0 R4, czyli silnik ktorego chyba w seryjnej produkcji nie ma?


Była taka wersja 320 si .

Niby tylko 2.0 N/A 173 KM ale silnik składany ręcznie w fabryce gdzie bawią się chłopcy od F1.
Zawias i fotele M oraz kilka drobiazgów. Bardzo fajne autko rodzinne na co dzień :)

http://www.dailymotion.pl...fifth-gear_auto

Stf - Śro 08 Lip, 2009

Loko napisał/a:
Dokładnie jak k-mart napisał, rwd jest szybsze daje przewage i to nie tak jak napisał stf na starcie, ale też w zakrętach, równomierniej rozgrzewa opony i nie ma też problemu z przegrzewaniem przodu, do tego jest stabilniejszy w zakrętach przez lepsze rozłożenie masy. Po prostu rwd jest szybsze na krętym i nie ma się co tutaj oszukiwać.


ekspertem nie jestem ale o dodatkowej masie mówili podczas ostatniego wyścigu. wspominali że dociąża się bmw ze względu na znaczną przewagę na starcie. tylko powtórzyłem. oglądając wyścig odnieść można wrażenie że bmw ma przewagę na wejściach w zakręt ale na wyściu o dziwo leony odjeżdżają i całą prostą powiększają przewagę...

ade - Śro 08 Lip, 2009

w wtcc jezdza leony diesle??

jak tak to jak w wiekszosci wyscigow sa mocno regulaminowo premiowane diesle:] juz samo to, ze moga jezdzic z turbo.. wiec nie ma sie co dziwic, ze na prostych beda szybsze:]


a co do silnika w bmw to nie zdziwilbym sie jakby silnik byl kolejna ewolucja s14 z e30 m3...

Loko - Śro 08 Lip, 2009

No jasne, ze na starcie też ma przewagę, ale to nie jest jedyny powód, bo gdyby tak było to powinni dociążać bmki tylko w jednym wyścigu, bo jeden jest ze startem z miejsca a drugi lotny. ;) To co napisałem też jest z wyścigów tylko poprzednich.
Jak mówimy tylko o napędach to nie ma najmniejszych wątpliwości że RWD jest lepsze do skręcania ale jak bierzemy po uwagę cały samochód to już nie tylko napęd ma wpływ na to które auto będzie lepiej skręcało, stąd też bierze się to o czym napisałeś, ze o dziwo seat lepiej odjeżdża z zakrętu. Faktycznie było to widać w większości wyścigów, że bmw dopada seata na wejściu, siedzi mu na zderzaku w środku zakrętu i traci na wyjściu, pomimo ze rwd jako napęd daje przewagę w tej fazie zakrętu, to widocznie większą przewagę daje to że seat ma korzystniejsze obroty silnika na wyjściu, krótko mówiąc ma więcej mocy jak dają w palnik.
Patrząc jednak na czasy kółek bmw jest szybsze, w każdym wyścigu w tym sezonie było doważone maksymalnie +40kg, seat nie zawsze w wyścigu o którym rozmawiamy był bez żadnego doważenia.

Bad-i - Śro 08 Lip, 2009

ponawiam pytanie, dlaczego 8 z pierwszego wyscigu dostaje pierwsze pole startowe. Troche to nie fair. Bo rozumiem ze 4 w pierwszym startuje z 4 w drugim i tym samym ma gorsze szanse mimo ze byl wyzej :(
Jakarti - Śro 08 Lip, 2009

bo taki jest regulamin :)

pewnie po to zeby nie bylo sytuacji jak w F1 czyli kwalifikacje to prawie to samo co meta..
tutaj startuja "od konca" liczac pierwsza osemke. gdyby cos takiego zastosowac w F1 to lepsi musieliby cisnac i wyprzedzac innych i byloby ciekawiej.. :)

jesli sie myle prosze mnie poprawic :)

Loko - Śro 08 Lip, 2009

Dokładnie tak, do pierwszego wyścigu start jest według kolejności z kwalifikacji, a do drugiego pierwsza ósemka jedzie w odwrotnej kolejności w stosunku do pozycji w pierwszym wyścigu, reszta startuje z takiego miejsca jakie zajęła w pierwszym wyścigu.
Dlaczego akurat ósemka, a no dlatego, ze tylko pierwsze osiem miejsc jest punktowane, a robią to po to żeby rywalizacja była ciekawsza, więcej wyprzedzania, no i po to żeby klasyfikacja punktowa była bardziej wyrównana, jakby ktoś wygrał dwa wyścigi w weekendzie dostając za każdy po 10 punktów to sporo odskoczył by komuś kto akurat ma słabszy weekend, a tak jest równiej mniejsze różnice więcej kierowców walczy o czołowe miejsca.

Bad-i - Śro 08 Lip, 2009

no fantastycznie ale to nic nie wyjasnia, farfus pedal ktory dojechal na 8 pozycji bo jego kolega przepuscil 5 samochodow w pierwszym wygral drugi wyscig bo na tym torze nie daje sie wyprzedzic. Takze jaki to ma sens? gosc ktory bedzie 4 i tak bedzie mial teoretycznie lepszy bilans punktowy a nie musi kombinowac.

Ogolnie rzecz biorac to nie wygrywa najszybszy tylko najlepszy taktyk.

CHRZANEK - Czw 09 Lip, 2009

Diesle w WTCC powinny być wolnossące !!!

Zgodnie z regulaminami FIA silniki diesla doładowane mają pojemnośc przeliczeniową x1,5 zatem benzynowce powinny mieć 3000cm3

Dla mnie to jest oszustwo i tyle...

Ale sam cykl WTCC uwielbiam.

fydi - Sob 18 Lip, 2009

Przypominam, że w tym tygodniu seria WTCC zawita na tor Brands Hatch :faja:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group