To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - szpera? zakładać czy nie?

pit - Wto 14 Lip, 2009

Czy używam czy nie wyjeżdza, zresztą nieważne chce jeździć szybciej w winklach :D na asfalcie.
Przem_106 - Wto 14 Lip, 2009

Podlacze sie pod temat i prosze o odpowiedzi na moje pytania.
Czy seryjne polosie napewno dadza rade przy szperze plytkowyj? Co z tym zrobic jesli nie? Poosie PS lub CS moga byc drozsze od samej szpery!
Co to za firma Tran-X? Jak sie to ma cenowo, jakosciowo?
Z obserwacji 106-tek i 206-tek w sporcie widac, ze nie ma reguly. Puchary jezdzily bez szper i mocno dawaly rzde. Teraz Kaplan podobno tez nie ma szpery i tez daje rade. To wszystko daje mi mocno do myslenia, czy nie jest to przerost formy nad trescia?
Ale co ja wiem skoro nigdy nie jezdzilem ze szpera :crazy:

CHRZANEK - Wto 14 Lip, 2009

Szpera jest super - ale wymaga agresywnej techniki jazdy.

Na suchym trudno doszukać się zalet.
Na mokrym lub syfnym asfalcie już widać.

Szuter to inna bajka - tam szpera to podstawa.

Ale tak jak koledzy napisali - jeżeli jesteś kierowcą jeżdżącym na okrągło to ciężko Ci będzie przestawić się na jazdę ze szperą.
Przede wszystkim popracuj na siłowni nad barkami - na pewno się to przyda :)

saxorulez - Wto 14 Lip, 2009

CHRZANEK napisał/a:
Na suchym trudno doszukać się zalet.


rozwiń to bo ja czuję róznicę w zakręcie

bizon - Wto 14 Lip, 2009

wielkiego doswiadczenia nie mam, bo tylko raz prowadzilem zeszperowane auto, ale jak dla mnie roznica na suchym asfalcie byla. auto "nurkowalo" w zakret, jechalo znacznie bardziej tam gdzie chcialem, niz w moim bez tego gadzetu :-/
GeKo - Wto 14 Lip, 2009

pit napisał/a:
Czy używam czy nie wyjeżdza
Znaczy się że próbujesz za szybko w nie wchodzić :D
saxorulez napisał/a:
rozwiń to bo ja czuję róznicę w zakręcie


Pewnie że czujesz, bo auto wciaga do zakrętu, a gdy idziesz w poślizgu na asfalcie to szybciej z niego wyciąga.
Natomiast jak idziesz optymalnie na suchym, równym, to zysk czasowy jest raczej niespecjalny, chyba ze masz problemy z odjazdami z ciasnych winkli, gdzie koło zaczyna się mocno odciążać.

Jeszcze o ile wiem gdy szpera jest zbyt mocno spięta, to trudniej skręcić w początkowej fazie zakrętu. Popraw mnie Chrzaniu jeśli to nie prawda.

Przem_106 Jeśli idzie o quaife'a to to podobno nie jest szpera taka jak w homo i niby nie wolno stosować tego w Nce, ale.... że jeżdżą na tym wszyscy nikt sie z tego powodu nie oprotestował to i nikt nie robi problemów na BK2.

saxorulez - Wto 14 Lip, 2009

GeKo napisał/a:
Przem_106 Jeśli idzie o quaife'a to to podobno nie jest szpera taka jak w homo i niby nie wolno stosować tego w Nce, ale.... że jeżdżą na tym wszyscy nikt sie z tego powodu nie oprotestował to i nikt nie robi problemów na BK2.


bo Quaife wygląda jak seryjny mechanizm różnicowy :)

pit - Wto 14 Lip, 2009

A czy ktoś potrafi odpowiedzieć na pytanie czy ze szperą 30% da się dojechac do pracy bez bez przesadnego skupiania sie nad kierownicą,koleinami itd. itp. z jedną ręką na kierownicy? Czy kobieta da sobie rade?

Już prosciej chyba sie nie da :D

Bart - Wto 14 Lip, 2009

pit napisał/a:
A czy ktoś potrafi odpowiedzieć na pytanie czy ze szperą 30% da się dojechac do pracy bez bez przesadnego skupiania sie nad kierownicą,koleinami itd. itp. z jedną ręką na kierownicy? Czy kobieta da sobie rade?


tak, tak, tak

Walle - Wto 14 Lip, 2009

co prawda piszecie o szperach przy FWD, a ja napiszę o szperze w RWD, jaką mam teraz - najlepsza rzecz w aucie :) ma 40%, na suchym auto lepiej startuje, a na zakrętach lepiej trzyma się drogi, na mokrym trzeba być czujnym jak ważka ;D
No i przy RWD może służyć do efektownego zamiatania tyłem w róznych sytuacjach ^_^

Autem FWD ze szperunkiem nie hasałem....

GeKo - Wto 14 Lip, 2009

bart napisał/a:
pit napisał/a:
A czy ktoś potrafi odpowiedzieć na pytanie czy ze szperą 30% da się dojechac do pracy bez bez przesadnego skupiania sie nad kierownicą,koleinami itd. itp. z jedną ręką na kierownicy? Czy kobieta da sobie rade?


tak, tak, tak


Nie sądzę :D Chyba że ma łapy jak mały cygan nogę.

mi - Wto 14 Lip, 2009

a właśnie - szpera szperze nierówna, w delcie jest wisko przecież, nie płytkowa!
pit - Wto 14 Lip, 2009

No ale jest kilka aut z seryjną szperą, hmm no nie wiem np. MX6 ma 20% w serii i da się tym jeździć tak?
saxorulez - Wto 14 Lip, 2009

Integra ma w serii ale ile % tego nie wiem
Bartli - Wto 14 Lip, 2009

W Alfach 147 i GT montują szperę Q2, czyli Quaifea 30%.
Da się z tym jeździć bez problemu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group