To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Tuning MINI Cooper S R56

martin.h - Sob 16 Sty, 2010

Dobry jest intercooler w Evo, który spokojnie daje radę do 400 KM.
PiTT - Sob 16 Sty, 2010

martin.h napisał/a:
Dobry jest intercooler w Evo, który spokojnie daje radę do 400 KM.

podobnie jak w S3, też do ~400KM starcza

saxorulez - Nie 17 Sty, 2010

Miniac,

bardzo fajne porównanie. Ale jak widzisz nie musisz szukać odpowiedniego coolera bo,
martin.h napisał/a:
Dobry jest intercooler w Evo, który spokojnie daje radę do 400 KM.
:)

Btw sprawdzałeś produkty z oferty Forge do Mini?? Czy jesteś zwolennikiem produktów z USandA - nie widziałem ich coolerów na oczy ale jak patrzyłem na tłoki JE Pistons (USandA) vs Omega, Accralite (oba UK) lub Pistal Racing (o dziwo Włochy) które jak dla mnie są top 3 tłoków które widziałem. Mam lekką obawę że amerykanie broniąc się przed chińszczyzną która ich zalewa troche spuścili ostatnio z jakością.

Vlodarsky - Pon 18 Sty, 2010

Miniac a masz jakieś info o różnicach między tym co jest w mini i tym co jest w peżo 207/ citroenie DS3/ Citroenie C4/ peżo 308 ?? bo tam jest 150 KM.
Anonymous - Pon 18 Sty, 2010

Vlodarsky napisał/a:
Miniac a masz jakieś info o różnicach między tym co jest w mini i tym co jest w peżo 207/ citroenie DS3/ Citroenie C4/ peżo 308 ?? bo tam jest 150 KM.

W 207 silnik THP ma 150 i 174KM (RC) ;)

Vlodarsky - Wto 19 Sty, 2010

p106rallye napisał/a:
W 207 silnik THP ma 150 i 174KM (RC)

no wiem wiem :)

więc tym bardziej :) JAKIE SĄ RÓŻNICE ? :faja:

Miniac - Nie 31 Sty, 2010

Vlodarsky napisał/a:
p106rallye napisał/a:
W 207 silnik THP ma 150 i 174KM (RC)

no wiem wiem :)

więc tym bardziej :) JAKIE SĄ RÓŻNICE ? :faja:


z dobrych publikacji jest coś takiego
http://autofoto.pl/blogs/...mw-psa-1-6.aspx

a z nieco słabszych coś takiego
http://promotormocy.pl/20...-s-r56-poczatki

:rotfl:

saxorulez - Nie 31 Sty, 2010

Miniac,

mega ciekawy ten blog o silnikach... fajny jest ten parametr elastyczności pozwala bezpośrednio porównywać silniki (niezależnie od typu)

I wyszło mi 1,42 :( dla mojego silnika i 1,49 dla tego samego silnika w przypadku gdy miał 140KM .. czyżbym podążał w złym kierunku??

Na szczęście wypadam lepiej niż seria 1,21

Loko - Nie 31 Sty, 2010

saxorulez napisał/a:
Miniac,

mega ciekawy ten blog o silnikach... fajny jest ten parametr elastyczności pozwala bezpośrednio porównywać silniki (niezależnie od typu)

I wyszło mi 1,42 :( dla mojego silnika i 1,49 dla tego samego silnika w przypadku gdy miał 140KM .. czyżbym podążał w złym kierunku??

Na szczęście wypadam lepiej niż seria 1,21


Dla serii (118km przy 6600 obr i 145 nm przy 5200 obr) policzyłem 1,46, jakie przyjąłeś parametry silnika, że wyszło ci 1,21?

Hmm jak dla mnie to ten parametr elastyczności to jest coś co zupełnie nie interesuje osobników takich jak my, bo nam zależy raczej na tym, żeby zapierdalało, a nie było elastyczne. ;)
A wzór tego pana daje taką zależność, że im bardziej spada moment od momentu w którym uzyskuje swoją maksymalną wartości tym wyższy współczynnik, a w praktyce przekłada się to na wolniejsze auto.

saxorulez - Nie 31 Sty, 2010

Porownalem silniki F4R z nowego sporta, z K20A. Oba maja po 200KM i praktycznie ten sam moment. Honda uzyskujaca te wartosci wyzej ma lepszy wynik elastycznosci. istnieje w tym wzorze zaleznosc od rpm. im wyzej mamy moc max tym lepszy wspolczynnik w przypadku aut wolnossacych. Jezeli chodzi o serie saxo bralem te same wartosci co Ty. Wzor wrzuxilem do xls wiec moge Ci podeslac. Co Ciekawe gdybym mial moc max w tej chwili tak samo wysoko jak kiedys to wspolczynnik mial bym duzo bardziej korzystny.Reasumujac teraz mam moc max przy jakichs 6200; jak mialem 140KM to moc max mialem przy 6900; ale teraz przy 6900 mam nadal ok 160KM wiec cos z dupy ten wzor. Chyba ze ja cos zle w nim policzylem
saxorulez - Nie 31 Sty, 2010

Wcześniej z komórki pisałem. Faktycznie seria ma 1,44

Wiec jeszcze raz:

Saxo: 118KM przy 6600, 145 przy 5200 - 1,44
Saxo: 140KM przy 6955, 160 przy 5261 - 1,49
Saxo: 161KM przy 6700, 181 przy 5028 - 1,43 czyli gorzej niż seria

Moze Miniac wiesz dlaczego tak dziwnie to wygląda u mnie?

Miniac - Pon 01 Lut, 2010

Ciemny jestem, bo nie wiem jak on wylicza ten parametr :lol2:
martin.h - Pon 01 Lut, 2010

Według mnie to ten parametr jest do dupy, jeśli on uwzględnia tylko moc i moment max.
Bo co jeśli mamy silnik, który ma wysoki moment, ale w innych przedziałach jest go bardzo mało, a drugi silnik ma mniejszy moment, ale za to duży procent tego momentu dostępny jest w szerokim zakresie obrotów?

Loko - Pon 01 Lut, 2010

Miniac napisał/a:
Ciemny jestem, bo nie wiem jak on wylicza ten parametr :lol2:


W tym artykule jest opisany wzór z którego on to liczy:
http://autofoto.pl/blogs/...as-ist-das.aspx

saxorulez - Pon 01 Lut, 2010

martin.h napisał/a:
Według mnie to ten parametr jest do dupy, jeśli on uwzględnia tylko moc i moment max.
Bo co jeśli mamy silnik, który ma wysoki moment, ale w innych przedziałach jest go bardzo mało, a drugi silnik ma mniejszy moment, ale za to duży procent tego momentu dostępny jest w szerokim zakresie obrotów?


i tu pies jest pogrzebany, ze ten wzór jednak to uwzględnia. Do wzoru należy podać moment dla obrotów mocy max, najpierw wpisałem to z wykresu jakeis 170Nm wydawało się ze tam jest, a potem zobaczyłem że jest na to wzór aby to wyliczyć. Podstawiłem dane do wzoru i podało mi 168Nm. Wiec sądze że chyba ejst ok



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group