Stf - Wto 19 Sty, 2010 martin - z tym że twój kumpel miał ej20g:
EJ20G 1 phase -94-96 takie same EU/JP poza STI RA (inne głowice wałki, zawory na płytkach, blok zamknięty ) - te są dosyć odporne, wczesne mają natrysk oleju na denko tłoka, w zależności od kompa i wersii od 211 do 280km
ej205 - bop taki chyba siedzi w zwykłych gieteczurach 99/00 jest znacznie słabszy podobno:
Pisząc "Można bez kucia pod warunkiem, że się ma ten dobry blok" miałem na myśli właśnie EJ20G.Stf - Wto 19 Sty, 2010 bez kucia w tym przypadku oznacza i tak inne tłoki i korby, głowicę, wałki - znacznie bardziej wytrzymalsze. to są generalnie motory mające w serii 275-280kuca więc tak trochę średnio porównywać... podajcie mi przykład zmodzonego gieteka nawet z innym turbo ale na pozostałych seryjnych gratach powyżej 300kuca, który jeździ już siakiś czas a nie stoi pod Maptekiem czy 4Turbo to uwierzę, że się da.martin.h - Wto 19 Sty, 2010
Stf napisał/a:
bez kucia w tym przypadku oznacza i tak inne tłoki i korby, głowicę, wałki - znacznie bardziej wytrzymalsze. to są generalnie motory mające w serii 275-280kuca więc tak trochę średnio porównywać...
To była wersja 211KM.Stf - Wto 19 Sty, 2010 ...w zależności od kompa i wersii od 211 do 280km
jedno drugiego nie wyklucza.Bad-i - Wto 19 Sty, 2010
kamil_wrc napisał/a:
tylko nie wiem czy "białasa" wtedy nie poświęcić na dawce...bo jednak wrx to wrx a przewalenie bebechów do gt to już nie to samo.
a jaki jest sens poświecenia GT, co mam wtedy przerzucic, kiere i deske ?? Troche bezsens IMHO. Jezeli juz cos robic to wrzucic napedy, silnik, itd.... do GT wlasnie.Stf - Wto 19 Sty, 2010 tak - tylko Badi jeśli dorwiesz np. taką type-ra to masz już mocno odchudzoną budę z cieńszej blachy, cienkimi szybami itd.Bad-i - Wto 19 Sty, 2010
Stf napisał/a:
tak - tylko Badi jeśli dorwiesz np. taką type-ra to masz już mocno odchudzoną budę z cieńszej blachy, cienkimi szybami itd.
albo sie nie rozumiemy albo ja nie jasno pisze. Kolega napisal zeby z GTka zrobic dawce do WRXa. Ja nie widze w tym sensu. Jezeli bym np dorwal RA to wtedy oczywiscie zostawiam RA i wrzucam tam srodek od mojego GT i gra gitara. Natomiast nie widze sensu przekladania srodka od GT do WRXa (pomijajac fakt ze silnik tez chooyowy)Stf - Wto 19 Sty, 2010 kamil miał na myśli wrx w budzie GT. to były oznacznia właśnie wersji sti/type-r/aBad-i - Wto 19 Sty, 2010
Stf napisał/a:
kamil miał na myśli wrx w budzie GT. to były oznacznia właśnie wersji sti/type-r/a
a wtedy to tak....Anonymous - Wto 19 Sty, 2010 jesli chodzi o impreze w budzie zwanej chyba GC,tej do 2000r to wrx to to samo co gt,wrx zwane na rynki jap i gb,gt w jewropie.Tak przynajmniej twierdzi moj koles posiadający w angli takiego wrx-aAnonymous - Wto 19 Sty, 2010 Pierwsza generacja (GC) [edytuj]
Subaru oznacza pierwszą generację Imprezy jako typ GCA (czterodrzwiowy sedan) lub GCB (pięciodrzwiowe kombi). Na rynki Japonii i USA dostarczano również dwudrzwiowego sedana, mylnie nazywanego coupé, oznaczonego jako typ GCF. Początkowo auto dostępne było z silnikami wolnossącymi (wersja GL) o pojemnościach 1.6, 1.8 i 2.0 litrów. Tradycyjnie dla marki Subaru, wszystkie te silniki skonstruowano w układzie przeciwsobnym (bokser). W większości modeli napęd przenoszony jest na obie osie za pomocą centralnego dyferencjału wyposażonego w sprzęgło wiskotyczne. Standardowo dobrze wyposażone (m.in. hamulce wzbogacone o czteroczujnikowy i czterokanałowy system ABS, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, wersja kombi posiadająca reduktor) auto przeznaczone dla segmentu C miało pozostawiać niezatarte wrażenie (ang. to impress), stąd m.in. tłumaczy się nazwę modelu. Pożądany rozgłos przyniosła jednak Imprezie dopiero wersja z silnikiem turbodoładowanym, która powstała aby zastąpić w Rajdowych Mistrzostwach Świata starzejący się model Legacy.
Modele europejskie [edytuj]
Na rynku europejskim pierwsze Subaru Impreza z silnikiem turbodoładowanym o pojemności skokowej 2 litrów pojawiło się w roku 1994 pod nazwą Subaru Impreza GT. Była to dostosowana do europejskich warunków i zasad ubezpieczeniowych wersja japońskiej Subaru Impreza WRX. Na przełomie lat 1994-1997 w wersji europejskiej klienci mieli do dyspozycji dwulitrowy silnik o mocy 208 KM. Oprócz mocy, mniejszej niż w japońskiej Imprezie WRX, Impreza Turbo miała twardsze od japońskiego odpowiednika zawieszenie (zmieniono amortyzatory i zastosowano grubsze stabilizatory).
Nadwozie zostało wyposażone w zintegrowany ze zderzakiem przednim głęboki spojler, z bardzo dużymi integralnymi reflektorami, tylną lotkę o zróżnicowanej wielkości, charakterystyczny dla konfiguracji silników Subaru chwyt powietrza do chłodnicy powietrza doładowującego na masce, dodatkowe (fabrycznie zaślepione) otwory wentylujące komorę silnika i listwy boczne.
W roku 1997 firma wprowadziła na rynek silnik o mocy 211 KM, który pozwalał osiągnąć 100 km/h w 6 sekund. Model ten posiadał też zmodyfikowane w stosunku do poprzednika nadwozie. Zaostrzono nieco linie przodu zmieniając m.in. maskę, reflektory przednie, atrapę chłodnicy. We wnętrzu dodano nowe fotele kubełkowe i inną tapicerkę. W 1998 roku ponownie zmodyfikowano wygląd. Dodano białe wskaźniki i cyfrowy licznik przebiegu, kierownicę marki MOMO, montowano 16 calowe, aluminiowe koła. W roku 1999 zwiększono moc silnika do 218 KM oraz dodano do wersji turbo nowe, czterotłoczkowe zaciski hamulcowe współpracujące z tarczami o powiększonej średnicy. Jako wyposażenie dodatkowe dostępne były nowe spojlery przedni oraz tylny, wyprodukowane przez firmę Prodrive. Pojawiły się też lusterka w kolorze nadwozia, zaś reflektory przeciwmgłowe i główne zostały ukryte za kloszami z gładkiego szkła, nadającego auto nieco bardziej nowoczesny wygląd. Pojawiły się też egzemplarze fabrycznie pozbawione systemu klimatyzacji, ABS i poduszek powietrznych, ułatwiające niezależnym zespołom budowę samochodu rajdowego.
W czasie, gdy Impreza pierwszej generacji oferowana była na rynku europejskim, pojawiło się kilka wersji specjalnych tego auta. Pierwszą z nich był model McRae Special Edition, wyprodukowany w 1995 r. dla uczczenia dokonań Colina McRae podczas rajdu RAC. Kolejnym modelem była Impreza Catalunya (okazją było zdobycie przez zespół Subaru tytułu Mistrza Świata Producentów). W roku 1998, dla uczczenia trzeciego z rzędu tytułu Mistrza Świata Prodcuentów, Subaru wypuściło model Impreza Terzo (wł. "trzeci"). Kolejnym modelem specjalnym był RB5 ("Richard Burns 5" - z takim numerem ten kierowca rajdowych Mistrzostw Świata jeździł w barwach Subaru). Co ciekawe, wszystkie te modele nie różniły się niczym poza ozdobnikami od powszechnie dostępnych - jedynie do wersji RB5 można było zamówić pakiet WR, podnoszący moc silnika do 240KM. Dopiero Impreza P1, zbudowana w 1999 na bazie dwudrzwiowego sedana przez firmę Prodrive na zamówienie importera - Subaru (UK) Limited, miała silnik o mocy 280KM oraz liczne usprawnienia (dostosowane do szybkiej jazdy po krętych i wyboistych drogach zawieszenie, wzmocnione hamulce), które nadawały jej charakter prawdziwej edycji specjalnej.
Modele japońskie [edytuj]
Poza odpowiednikami wersji europejskich, Subaru oferowało w Japonii Imprezy niedostępne w Europie i USA. Różnice ujawniają się przede wszystkim w autach z silnikami turbodoładowanymi. W przeciwieństwie do wersji europejskich, rozwijały one moc od 250 do 280KM. Również tylko dla rynku japońskiego zarezerwowano wersje STI (Subaru Tecnica International), które poddane były fabrycznemu tuningowi. Modele STI, produkowane przez sześć generacji, wykazują się zmienionymi elementami osprzętu silnika, usportowionym zawieszeniem i hamulcami. Auta oznaczane jako STI Type-R bazowały na dwudrzwiowej karoserii Imprezy, i dzięki niewielkiej masie własnej, centralnemu mechanizmowi różnicowemu o regulowanej sile spięcia osi oraz silnikowi o dużym momencie obrotowym wykazywały się osiągami na miarę supersamochodów (przyspieszenie do 100 km/h w mniej niż 5 sekund). Interesującym modelem Imprezy, który mógł przyspieszyć prace nad SUV'em Forester była Impreza Gravel Express. Była to uterenowiona podwyższona, turbodoładowana Impreza kombi, z dodatkowymi rurowymi zabezpieczeniami przodu i tyłu auta, oraz szerokimi ochronnymi listwami na drzwiach.
Wśród aut przeznaczonych na rynek japoński pojawiło się wiele modeli specjalnych, wyprodukowanych w krótkich seriach. Były to wspomniany STI Type-R, przeznaczony wyłącznie do budowania na jego bazie samochodów rajdowych model WRX RA, pozbawiony materiałów wygłuszających i wyprodukowany z cieńszej blachy, z odsłoniętymi miejscami mocowania klatki bezpieczeństwa, WRX RA-STI będący jego wersją z najmocniejszym dostępnym seryjnie silnikiem, oraz kultowy model STi 22B. Ten ostatni, wyprodukowany w 401 egzemplarzach, charakteryzował się silnikiem o pojemności 2.2l i mocy szacowanej na ponad 380KM, poszerzonym dwudrzwiowym nadwoziem i wyczynowym zawieszeniem wyprodukowanym przez niemiecką firmę Bilstein. STi 22B uznawany jest za szczytowe osiągnięcie w rozwoju platformy GC.Marek23 - Śro 20 Sty, 2010 wrx w japoni z tego co pamietam mial 250 koni, w budzie euro gteka.Anonymous - Śro 20 Sty, 2010 The basic turbocharged motor, the EJ20, produced from 244 PS (179 kW; 241 bhp) to 210 kW (286 PS; 282 bhp) in Japanese market WRX trim depending on model and year.Vlodarsky - Śro 20 Sty, 2010 zobaczyłem, że temat w miarę poważny więc przeniosłem do technicznych