bizon - Nie 23 Maj, 2010 sporo niezlych baletow by za to bylo
i znacznie wiecej szczescia na twarzy wlasciciela Ryba - Pon 24 Maj, 2010
rasta napisał/a:
Siema,
Mam ziomka, który uparł się, że że będzie modziła silnik 1.6 Zetec, który siedzi m,in. w Focusie Mk1 oraz Fieście MK4 Sport. Ogólnie taki kibel do brandzlowania powietrza. Oczywiście nic nie docierało, że nie ma to sensu itd. itp.
Wynik seryjnego to 117 km i 161Nm
Dokonane zmiany:
- przepustnica 2.0
- stożek w obudowie carbonowej
- walki kent stage2
- kolektor wydechowy powersprint
- decat
- wtryski od 2.0
- lekki zamach
- ecumaster2
Pomiar bez strojenia 114 KM
Po strojeniu: 122KM i 165Nm.
Koszty ~6 tyś. pln
Co wy na to :
To sa dobrze zainwestowane pieniadze, zwroci sie po pierwszym objechanym evo/sti na cwiare.
kosmita napisał/a:
No nie taki znikomy - 17 %
TOXIC - Pon 24 Maj, 2010
Marcel 08 napisał/a:
czyli to co zawsze piszę 1KM w n/a = 1000zł a w tym przypadku jeszcze gorzej
Jak wlicze u siebie wymianę silnika to też mniej więcej w tym przedziale sie zamyka
to generalnie jeden z powodów dla których zmieniłem swoje poprzednie 1.6 16V i kupiłem Sporta.
Jakieś 4 lata temu dzwoniłem do saxo i wyszło ze wałki CatCama bedą kosztować tyle samo do 1.6 co do Sporta. Więc wolałem na starcie mieć te 60kucy więcej M - Pon 24 Maj, 2010 Bo do wykonywania jakichkolwiek zmian potrzebna jest podstawa wiedzy o pracy silnika, w innym przypadku jest to wbijanie gwoździa tapczanem.
Wydane pięniądze niczego nie gwarantują. To nie jest NFSU.CHRZANEK - Pon 24 Maj, 2010
rasta napisał/a:
silnik Zetec, Ogólnie taki kibel do brandzlowania powietrza.
Zawsze tak uważałem
rasta napisał/a:
Wynik seryjnego to 117 km i 161Nm
rasta napisał/a:
Po strojeniu: 122KM i 165Nm.
CO ja na to ???
rasta napisał/a:
walki kent stage2
Wujowe wałki i tyle.
Nie będe robił nikomu reklamy ale sa lepsze wałki na rynku i nie trzeba daleko szukać.Vlodarsky - Pon 24 Maj, 2010 Ja się nie śmieje bo okaże się, że u mnie też będzie taki przyrost i schowam głowę w ziemię ze wstydu... ale to fakt turbo daje radę...kosmita - Pon 24 Maj, 2010
Ryba napisał/a:
kosmita napisał/a:
No nie taki znikomy - 17 %
Co w tym śmiesznego ? Bezwzględny przyrost nie miażdży, ale 17% to nie tak mało w N/A.Janusz - Pon 24 Maj, 2010 Ktoś tu dobrze napisał tez ze jeżeli reszta wydechu, czyli tłumik środkowy i ostatni to napewno go trzyma mocno... Co nie zmienia faktu ze generalnie mógł chociaż wziąć w obroty 2.0 tyle ze 1.6 jest pewnie lżejsze
bo mowa o jakiejś fieście ?? Pepe ?? Bonczek - Pon 24 Maj, 2010 Hahahahaha pięknie porzeźbił w gównie kubas - Pon 24 Maj, 2010 Ja tu nie widzę żeby koleś w ogóle ruszył głowicę, obrobił ją, zwiększył stopień sprężania itd...TOXIC - Pon 24 Maj, 2010 Bo to taka troche droga przez meke, jak nie ma prostego przepisu to wydajesz sporo kasy zeby sie przekonać ze to prawie nic nie daje. A pozniej wydajesz jej jeszcze wiecej zeby cos z tego było
U mnie jest całkiem podobnie, tez pare tysia poszo w całość a przybylo raptem 10kuca
Dzieki bogu ze w całym zakresie bo inaczej mozna by powiedziec ze gra nie była warta swieczki. Ale i tak znając życie zanim wszystko zapne do konca wymysle sobie jakis inny zbojecki plan na wpakowanie kolejnej kasy w to auto Wiekszosc ludzi na tym forum tak juz chyba ma ade - Wto 25 Maj, 2010 raczej ma poprostu cos zepsute:] jak masz to pokaz wykres i daj parametry walkow:]
w zetecu nie mozna wrzucic dolu z 2,0??saxorulez - Wto 25 Maj, 2010 Jako ze sam walczylem z NA troche to szkoda mi tego chlopaka bo sam pare razy w dupie bylem. W kazdym silniku wolnossacym dzialaja te same prawa fizyki. To ze w tym przypadku uzyskano tak maly przyrost oznacza ze cos zostalo zle zrobione/dobrane. Moze przejscie na walki stage I dac wiecej koni niz wybor stage II z seryjna glowica. itd itd.
Reasumujac uwazam ze spisuwanie NA na straty to blad, po prostu trzeba miec do tego dibre podejscie.
Droga w NA jest wyboista ale jak przesiadam sie z auta nawet z seryjnym turbo do saxo to jestem w szoku jak precyzyjne jest dawkowanie mocy.106 - Wto 25 Maj, 2010 jak na razie + 33% mocy w NA
nawet jak ktos ma tylko checi na dlubanie NA to przeciez w necie jest
pelno roznych ciekawych projektow. mozna wybrac w miare sprawdzone
mody dla danego silnika i nie uczyc sie na swoich bledach placa 1k za 1KM M - Wto 25 Maj, 2010 dłubanie w NA:
momentu obrotowego nie mozna zwiekszyć znacząco więc należy zanieść go wysoko jak się da w skali obrotów zeby uzyskac przyrosty mocy. Wszystkie modyfikacje powinny się w okol tego kręcić. Inna droga to zwykłe błądzenie.