To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Wyboista droga N/A

bizon - Nie 23 Maj, 2010

sporo niezlych baletow by za to bylo ;D
i znacznie wiecej szczescia na twarzy wlasciciela ;D

Ryba - Pon 24 Maj, 2010

rasta napisał/a:
Siema,

Mam ziomka, który uparł się, że że będzie modziła silnik 1.6 Zetec, który siedzi m,in. w Focusie Mk1 oraz Fieście MK4 Sport. Ogólnie taki kibel do brandzlowania powietrza. Oczywiście nic nie docierało, że nie ma to sensu itd. itp.

Wynik seryjnego to 117 km i 161Nm

Dokonane zmiany:

- przepustnica 2.0
- stożek w obudowie carbonowej
- walki kent stage2
- kolektor wydechowy powersprint
- decat
- wtryski od 2.0
- lekki zamach
- ecumaster2

Pomiar bez strojenia 114 KM

Po strojeniu: 122KM i 165Nm.
Koszty ~6 tyś. pln

Co wy na to : ;D


To sa dobrze zainwestowane pieniadze, zwroci sie po pierwszym objechanym evo/sti na cwiare.

:lol2:


kosmita napisał/a:
No nie taki znikomy - 17 %


:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

TOXIC - Pon 24 Maj, 2010

Marcel 08 napisał/a:
czyli to co zawsze piszę 1KM w n/a = 1000zł :lol2: a w tym przypadku jeszcze gorzej ;D


Jak wlicze u siebie wymianę silnika to też mniej więcej w tym przedziale sie zamyka :D
to generalnie jeden z powodów dla których zmieniłem swoje poprzednie 1.6 16V i kupiłem Sporta.

Jakieś 4 lata temu dzwoniłem do saxo i wyszło ze wałki CatCama bedą kosztować tyle samo do 1.6 co do Sporta. Więc wolałem na starcie mieć te 60kucy więcej :)

M - Pon 24 Maj, 2010

Bo do wykonywania jakichkolwiek zmian potrzebna jest podstawa wiedzy o pracy silnika, w innym przypadku jest to wbijanie gwoździa tapczanem.

Wydane pięniądze niczego nie gwarantują. To nie jest NFSU.

CHRZANEK - Pon 24 Maj, 2010

rasta napisał/a:
silnik Zetec, Ogólnie taki kibel do brandzlowania powietrza.


Zawsze tak uważałem

rasta napisał/a:
Wynik seryjnego to 117 km i 161Nm
rasta napisał/a:
Po strojeniu: 122KM i 165Nm.


CO ja na to ???

rasta napisał/a:
walki kent stage2


Wujowe wałki i tyle.
Nie będe robił nikomu reklamy ale sa lepsze wałki na rynku i nie trzeba daleko szukać.

Vlodarsky - Pon 24 Maj, 2010

Ja się nie śmieje bo okaże się, że u mnie też będzie taki przyrost i schowam głowę w ziemię ze wstydu... ale to fakt turbo daje radę...
kosmita - Pon 24 Maj, 2010

Ryba napisał/a:
kosmita napisał/a:
No nie taki znikomy - 17 %


:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Co w tym śmiesznego ? Bezwzględny przyrost nie miażdży, ale 17% to nie tak mało w N/A.

Janusz - Pon 24 Maj, 2010

Ktoś tu dobrze napisał tez ze jeżeli reszta wydechu, czyli tłumik środkowy i ostatni to napewno go trzyma mocno... Co nie zmienia faktu ze generalnie mógł chociaż wziąć w obroty 2.0 ;/ tyle ze 1.6 jest pewnie lżejsze :)

bo mowa o jakiejś fieście ?? Pepe ?? :rotfl:

Bonczek - Pon 24 Maj, 2010

Hahahahaha pięknie porzeźbił w gównie :]
kubas - Pon 24 Maj, 2010

Ja tu nie widzę żeby koleś w ogóle ruszył głowicę, obrobił ją, zwiększył stopień sprężania itd...
TOXIC - Pon 24 Maj, 2010

Bo to taka troche droga przez meke, jak nie ma prostego przepisu to wydajesz sporo kasy zeby sie przekonać ze to prawie nic nie daje. A pozniej wydajesz jej jeszcze wiecej zeby cos z tego było :)

U mnie jest całkiem podobnie, tez pare tysia poszo w całość a przybylo raptem 10kuca
Dzieki bogu ze w całym zakresie bo inaczej mozna by powiedziec ze gra nie była warta swieczki. Ale i tak znając życie zanim wszystko zapne do konca wymysle sobie jakis inny zbojecki plan na wpakowanie kolejnej kasy w to auto :) Wiekszosc ludzi na tym forum tak juz chyba ma ;) :]

ade - Wto 25 Maj, 2010

raczej ma poprostu cos zepsute:] jak masz to pokaz wykres i daj parametry walkow:]

w zetecu nie mozna wrzucic dolu z 2,0??

saxorulez - Wto 25 Maj, 2010

Jako ze sam walczylem z NA troche to szkoda mi tego chlopaka bo sam pare razy w dupie bylem. W kazdym silniku wolnossacym dzialaja te same prawa fizyki. To ze w tym przypadku uzyskano tak maly przyrost oznacza ze cos zostalo zle zrobione/dobrane. Moze przejscie na walki stage I dac wiecej koni niz wybor stage II z seryjna glowica. itd itd.

Reasumujac uwazam ze spisuwanie NA na straty to blad, po prostu trzeba miec do tego dibre podejscie.

Droga w NA jest wyboista ale jak przesiadam sie z auta nawet z seryjnym turbo do saxo to jestem w szoku jak precyzyjne jest dawkowanie mocy.

106 - Wto 25 Maj, 2010

jak na razie + 33% mocy w NA :]

nawet jak ktos ma tylko checi na dlubanie NA to przeciez w necie jest
pelno roznych ciekawych projektow. mozna wybrac w miare sprawdzone
mody dla danego silnika i nie uczyc sie na swoich bledach placa 1k za 1KM :D

M - Wto 25 Maj, 2010

dłubanie w NA:
momentu obrotowego nie mozna zwiekszyć znacząco więc należy zanieść go wysoko jak się da w skali obrotów zeby uzyskac przyrosty mocy. Wszystkie modyfikacje powinny się w okol tego kręcić. Inna droga to zwykłe błądzenie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group