To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Pasy szelkowe

matt - Sob 27 Lis, 2010

u mnie pilot ma 6pkt i te dwa dolne pasy idą tak samo jak jeden w 5pkt, tylko powiem szczerze nie bardzo wiem jaka jest różnica między tymi patentami, czy lepiej trzyma/ czy w razie dzwonu dwa pasy na jajkach lepiej trzymają niż jeden? nie mam pojęcia :] ... jedno jest pewne, bardziej gniotą i gorzej się zapina niż 4pkt ... dlatego u mnie są na prawym :rotfl:

podsumowując Barejka, bierz 3 calowe, 4pkt z mocowaniami na śruby ... kolor jaki chcesz :faja:

Anonymous - Sob 27 Lis, 2010

Ja miałem 5pkt 3'' No name... Pasa jajkowego nigdy nie używałem. Więc raczej 4pkt Polecam takie na codzień :) Nie koniecznie no name ale takie.
Bonczek - Sob 27 Lis, 2010

misiek86electro napisał/a:
Popieram GeKo w 100%
-4 cale wystarczają


Na bogato ;D

Tomcat - Sob 27 Lis, 2010

Cassis napisał/a:
Tomcat, a jak miałeś wcześniej przymocowane pasy bo z tego co się orientuję kiedyś przed Tychami mocno kombinowałeś z tym prawym mocowaniem bo sie bałeś że Ci badania nie przejdzie?


To dlatego, że wcześniej miałem prawy biodrowy przykręcony tą samą śrubą co mocowanie fotela, a tak być nie może. Dziwne, że przez ładnych kilka BK nikt nie zwrócił mi na to uwagi.

CHRZANEK - Sob 27 Lis, 2010

Bonczek napisał/a:
misiek86electro napisał/a:
Popieram GeKo w 100%
-4 cale wystarczają



Na bogato


W latach 2001-2003 OMP robiło pas z 4 calową taśmą :)
Miałem takie - w przypadku pasów ramieniowych super, ale w przypadku biodrowych był problem z właściwym przyleganiem do ciała.

Do auta które ma być używane również na codzień polecam pozostawić pasy seryjne (na codzień) a dodatkowo przypinane na karabińczyki pasy 4 calowe (do upalania)

Za niezłą kasę są pasy RRS - chyba Geko wspomniał o nich

misiek86electro - Sob 27 Lis, 2010

jedno słowo dwie info :faja:

EDIT:
3 cale 4 ptk wystarczaja

Bonczek - Sob 27 Lis, 2010

CHRZANEK napisał/a:
Do auta które ma być używane również na codzień polecam pozostawić pasy seryjne (na codzień) a dodatkowo przypinane na karabińczyki pasy 4 calowe (do upalania)


+1, tym bardziej, że podczas kontroli gdy siedzisz zapięty w szelki, a nie w normalne pasy to tak jakbyś jechał bez pasów :faja: wg prawa musisz być zapięty w pasy seryjne a do tego możesz dopiąć szeki :D

qbica - Sob 27 Lis, 2010

a ja mam rejsingi 3" jedne 4ro, drugie 5 pkt, używane, w sumie za dwa komplety dalem okolo 250 zł, wiec za taka kasę niech się luzują, ale myśle że znajde na to jakiś patent :>
Loko - Sob 27 Lis, 2010

Bonczek napisał/a:
CHRZANEK napisał/a:
Do auta które ma być używane również na codzień polecam pozostawić pasy seryjne (na codzień) a dodatkowo przypinane na karabińczyki pasy 4 calowe (do upalania)


+1, tym bardziej, że podczas kontroli gdy siedzisz zapięty w szelki, a nie w normalne pasy to tak jakbyś jechał bez pasów :faja: wg prawa musisz być zapięty w pasy seryjne a do tego możesz dopiąć szeki :D


Miałem trochę kontroli i nigdy nikt tak nie powiedział, mimo tego ze jedna kontrola była prowadzona w taki sposób żeby na siłę coś znaleźć, a jedna właśnie była o pasy, bo panowie jechali za mną i przez tylną szybę widzieli wiszący seryjny pas, ale jak do mnie podeszli to tylko wyjaśnili ze myśleli ze jadę bez pasów.

Bonczek - Sob 27 Lis, 2010

Tak jest to ujęte w przepisach - jeżeli auto jest seryjnie wyposażone w pasy bezpieczeństwa to jest obowiązek ich używania - tych które są zamontowane przez producenta. A że Policja często sama nie do końca wie o różnych rzeczach to już nie poradzisz ;)
kubas - Sob 27 Lis, 2010

Bonczek napisał/a:
Tak jest to ujęte w przepisach - jeżeli auto jest seryjnie wyposażone w pasy bezpieczeństwa to jest obowiązek ich używania - tych które są zamontowane przez producenta. A że Policja często sama nie do końca wie o różnych rzeczach to już nie poradzisz ;)


dziwne na przeglądzie też nikt się nie czepia. Ja też miałem parę kontroli i nikt nic nie mówił ważne że pasy mają homologację drogową.

Bonczek dajesz przepis zaraz nasi prawnicy to zinterpretują bez tego Ci nie wierzę :)

Loko - Sob 27 Lis, 2010

Bonczek napisał/a:
Tak jest to ujęte w przepisach - jeżeli auto jest seryjnie wyposażone w pasy bezpieczeństwa to jest obowiązek ich używania - tych które są zamontowane przez producenta.

Nie gadaj tylko dawaj przepis w którym jest napisane ze należy zapinac pasy, ale te które byly seryjnie zamontowane w samochodzie. :rotfl:

Bonczek - Sob 27 Lis, 2010

Już szukam :]
kubas - Sob 27 Lis, 2010

Cytat:
Art. 39. 1. Kierujący pojazdem samochodowym oraz osoba przewożona takim pojazdem wyposażonym w pasy bezpieczeństwa są obowiązani korzystać z tych pasów podczas jazdy


nie znam się na prawie ale chyba nie trzeba interpretować tego tak że należy korzystać dokładnie z "tych" pasów w które jest wyposażony samochód. Jeśli zakładasz szelki i wywalasz seryjne to wychodzi na zero. I jesteś zobowiązany do korzystania z "tych" pasów które są obecnie zamontowane w samochodzie. Nigdzie nie jest napisane że należy korzystać tylko i wyłącznie z tych montowanych seryjnie.

Bonczek - Sob 27 Lis, 2010

Proszę - wyciąg z ustawy "Prawo o ruchu drogowym", którego interpretacja wymusza to co napisałem powyżej:

Art. 39. [Obowiązek korzystania z pasów bezpieczeństwa]

1. Kierujący pojazdem samochodowym oraz osoba przewożona takim pojazdem wyposażonym w pasy bezpieczeństwa są obowiązani korzystać z
tych pasów podczas jazdy, z zastrzeżeniem ust. 3.

Kubas nie wiem jak to wygląda dokładnie. Wiem, że jest taki przepis i policjant może się na niego powołać i ja spotkałem się za każdym razem z taką interpretacją ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group