matt - Sob 27 Lis, 2010 u mnie pilot ma 6pkt i te dwa dolne pasy idą tak samo jak jeden w 5pkt, tylko powiem szczerze nie bardzo wiem jaka jest różnica między tymi patentami, czy lepiej trzyma/ czy w razie dzwonu dwa pasy na jajkach lepiej trzymają niż jeden? nie mam pojęcia ... jedno jest pewne, bardziej gniotą i gorzej się zapina niż 4pkt ... dlatego u mnie są na prawym
podsumowując Barejka, bierz 3 calowe, 4pkt z mocowaniami na śruby ... kolor jaki chcesz Anonymous - Sob 27 Lis, 2010 Ja miałem 5pkt 3'' No name... Pasa jajkowego nigdy nie używałem. Więc raczej 4pkt Polecam takie na codzień Nie koniecznie no name ale takie.Bonczek - Sob 27 Lis, 2010
misiek86electro napisał/a:
Popieram GeKo w 100%
-4 cale wystarczają
Na bogato Tomcat - Sob 27 Lis, 2010
Cassis napisał/a:
Tomcat, a jak miałeś wcześniej przymocowane pasy bo z tego co się orientuję kiedyś przed Tychami mocno kombinowałeś z tym prawym mocowaniem bo sie bałeś że Ci badania nie przejdzie?
To dlatego, że wcześniej miałem prawy biodrowy przykręcony tą samą śrubą co mocowanie fotela, a tak być nie może. Dziwne, że przez ładnych kilka BK nikt nie zwrócił mi na to uwagi.CHRZANEK - Sob 27 Lis, 2010
Bonczek napisał/a:
misiek86electro napisał/a:
Popieram GeKo w 100%
-4 cale wystarczają
Na bogato
W latach 2001-2003 OMP robiło pas z 4 calową taśmą
Miałem takie - w przypadku pasów ramieniowych super, ale w przypadku biodrowych był problem z właściwym przyleganiem do ciała.
Do auta które ma być używane również na codzień polecam pozostawić pasy seryjne (na codzień) a dodatkowo przypinane na karabińczyki pasy 4 calowe (do upalania)
Za niezłą kasę są pasy RRS - chyba Geko wspomniał o nichmisiek86electro - Sob 27 Lis, 2010 jedno słowo dwie info
EDIT:
3 cale 4 ptk wystarczajaBonczek - Sob 27 Lis, 2010
CHRZANEK napisał/a:
Do auta które ma być używane również na codzień polecam pozostawić pasy seryjne (na codzień) a dodatkowo przypinane na karabińczyki pasy 4 calowe (do upalania)
+1, tym bardziej, że podczas kontroli gdy siedzisz zapięty w szelki, a nie w normalne pasy to tak jakbyś jechał bez pasów wg prawa musisz być zapięty w pasy seryjne a do tego możesz dopiąć szeki qbica - Sob 27 Lis, 2010 a ja mam rejsingi 3" jedne 4ro, drugie 5 pkt, używane, w sumie za dwa komplety dalem okolo 250 zł, wiec za taka kasę niech się luzują, ale myśle że znajde na to jakiś patent Loko - Sob 27 Lis, 2010
Bonczek napisał/a:
CHRZANEK napisał/a:
Do auta które ma być używane również na codzień polecam pozostawić pasy seryjne (na codzień) a dodatkowo przypinane na karabińczyki pasy 4 calowe (do upalania)
+1, tym bardziej, że podczas kontroli gdy siedzisz zapięty w szelki, a nie w normalne pasy to tak jakbyś jechał bez pasów wg prawa musisz być zapięty w pasy seryjne a do tego możesz dopiąć szeki
Miałem trochę kontroli i nigdy nikt tak nie powiedział, mimo tego ze jedna kontrola była prowadzona w taki sposób żeby na siłę coś znaleźć, a jedna właśnie była o pasy, bo panowie jechali za mną i przez tylną szybę widzieli wiszący seryjny pas, ale jak do mnie podeszli to tylko wyjaśnili ze myśleli ze jadę bez pasów.Bonczek - Sob 27 Lis, 2010 Tak jest to ujęte w przepisach - jeżeli auto jest seryjnie wyposażone w pasy bezpieczeństwa to jest obowiązek ich używania - tych które są zamontowane przez producenta. A że Policja często sama nie do końca wie o różnych rzeczach to już nie poradzisz kubas - Sob 27 Lis, 2010
Bonczek napisał/a:
Tak jest to ujęte w przepisach - jeżeli auto jest seryjnie wyposażone w pasy bezpieczeństwa to jest obowiązek ich używania - tych które są zamontowane przez producenta. A że Policja często sama nie do końca wie o różnych rzeczach to już nie poradzisz
dziwne na przeglądzie też nikt się nie czepia. Ja też miałem parę kontroli i nikt nic nie mówił ważne że pasy mają homologację drogową.
Bonczek dajesz przepis zaraz nasi prawnicy to zinterpretują bez tego Ci nie wierzę Loko - Sob 27 Lis, 2010
Bonczek napisał/a:
Tak jest to ujęte w przepisach - jeżeli auto jest seryjnie wyposażone w pasy bezpieczeństwa to jest obowiązek ich używania - tych które są zamontowane przez producenta.
Nie gadaj tylko dawaj przepis w którym jest napisane ze należy zapinac pasy, ale te które byly seryjnie zamontowane w samochodzie. Bonczek - Sob 27 Lis, 2010 Już szukam kubas - Sob 27 Lis, 2010
Cytat:
Art. 39. 1. Kierujący pojazdem samochodowym oraz osoba przewożona takim pojazdem wyposażonym w pasy bezpieczeństwa są obowiązani korzystać z tych pasów podczas jazdy
nie znam się na prawie ale chyba nie trzeba interpretować tego tak że należy korzystać dokładnie z "tych" pasów w które jest wyposażony samochód. Jeśli zakładasz szelki i wywalasz seryjne to wychodzi na zero. I jesteś zobowiązany do korzystania z "tych" pasów które są obecnie zamontowane w samochodzie. Nigdzie nie jest napisane że należy korzystać tylko i wyłącznie z tych montowanych seryjnie.Bonczek - Sob 27 Lis, 2010 Proszę - wyciąg z ustawy "Prawo o ruchu drogowym", którego interpretacja wymusza to co napisałem powyżej:
Art. 39. [Obowiązek korzystania z pasów bezpieczeństwa]
1. Kierujący pojazdem samochodowym oraz osoba przewożona takim pojazdem wyposażonym w pasy bezpieczeństwa są obowiązani korzystać z
tych pasów podczas jazdy, z zastrzeżeniem ust. 3.
Kubas nie wiem jak to wygląda dokładnie. Wiem, że jest taki przepis i policjant może się na niego powołać i ja spotkałem się za każdym razem z taką interpretacją