Barejka - Czw 30 Cze, 2011 bo formula jest nudna jak flaki z olejemfaldzip - Czw 30 Cze, 2011
kubas napisał/a:
Rajdowiec pomylony tylko o rajdach myśli... A czemu każda formuła ma napęd na tył ?
bo z przodu im sie tylko nogi mieszcza i to ledwo, to jak bys chcial tam jeszcze naped wsadzic????
a tak poza tym, to jezdzo po asfalcie, a asfalt jest lamerski to se mozna miec RWD. Dla ulatwienia dodam, ze przeciez mocne oski FWD (maxi i takie tam) tez wiele nie odstaja od 4WD na suchym, przyczepnym asfalcie, ale na szutrach to chocby gory sraly i psy dupami szczekaly to i tak nie dogonia czterolapow zadne oski.
szuter na prezydenta!kosmita - Czw 30 Cze, 2011 W formułach jest RWD bo takie są przepisy, w F1 było kiedyś przez chwilę 4x4.Marek23 - Czw 30 Cze, 2011
mi napisał/a:
let's face the truth: z gówna bicza nie ukręcisz, haldex nigdy nie będzie czterołapem trzydyfrowym. Z drugiej strony wszystko lepsze niż fwd, a z dołączanych napędów haldex jawi się jako najlepszy, najszybszy w każdym razie. Tak to widzę przynajmniej, ale nie do końca ogarniam temat.
Jeśli dodać do tego fakt, że często jest łączony z niezłym i rozwojowym silnikiem 1.8T, a gratów do tego jak psów...
Tylko,że razem z Haldexem dochodzi extra waga,więc jego przewaga nad fwd słabnie.
Ja jestem fanem rajdów,ale i tak przyznaję,że rwd to matka wszystkich napędów.martin.h - Czw 30 Cze, 2011 A co powiecie o S2000 (kategoria aut, nie Honda), które nie ma środkowego dyfra ? Marek23 - Czw 30 Cze, 2011 Nie wiem, nie jedzilem,nie bede jezdzil.mi - Czw 30 Cze, 2011 do jeżdżenia poślizgami pewnie ok, problemem są tylko "lekkie" naprężenia w układzie, jakie muszą powstawać na każdej bardziej przyczepnej nawierzchniCHRZANEK - Czw 30 Cze, 2011
martin.h napisał/a:
A co powiecie o S2000 (kategoria aut, nie Honda), które nie ma środkowego dyfra ?
Koleś git, pie*doli zasady, i nie jest frajerem.
A co tu mówić jak sie nie jechało ???Janusz - Czw 30 Cze, 2011
CHRZANEK napisał/a:
A co tu mówić jak sie nie jechało ???
martin potrafi faldzip - Czw 30 Cze, 2011
martin.h napisał/a:
A co powiecie o S2000 (kategoria aut, nie Honda), które nie ma środkowego dyfra ?
nie wiem, nie jechalem i pewnie nie pojade, ale wieksze szanse mam na AXa 4x4 - tam tez nie ma centralnego dyfra - prawie jak S2000 kubas - Czw 30 Cze, 2011
Marek23 napisał/a:
Ja jestem fanem rajdów,ale i tak przyznaję,że rwd to matka wszystkich napędów.
+ milionKamill - Czw 30 Cze, 2011 Mimo że pewnie każdy widział to gwoli przypomnienia porownanie roznych nowych napędów
Abstrahuując od filmu, Rwd ma mniejsze straty w porównaniu do 4x4 , wydaje mi sie też że przy dużych prędkościach na asfalcie minusy 4x4 zaczynają przesłaniać jego plusy w porównaniu do rwd.CHRZANEK - Czw 30 Cze, 2011
Kamill napisał/a:
wydaje mi sie też że przy dużych prędkościach na asfalcie
Jak bardzo dużych +200kmh ???
Raściak też powyżej pewnej prędkości "leczy" auta 4wd o podobnej mocy a ma Fwd
Każdy napęd ma swoje zalety i wady, ale naturalną rzeczą wydaje się że najbardziej wszechstronnym będzie napęd na wszystkie koła.antoś - Czw 30 Cze, 2011 Kolega ma coś takiego do Golfa IV VR6 ale... jeszcze nie założył. Kamill - Pią 01 Lip, 2011
CHRZANEK napisał/a:
Kamill napisał/a:
wydaje mi sie też że przy dużych prędkościach na asfalcie
Jak bardzo dużych +200kmh ???
Raściak też powyżej pewnej prędkości "leczy" auta 4wd o podobnej mocy a ma Fwd
Każdy napęd ma swoje zalety i wady, ale naturalną rzeczą wydaje się że najbardziej wszechstronnym będzie napęd na wszystkie koła.
Po prostu powyżej pewnych prędkości (dużo zalezy od opony warunków itp) trakcja jaką zapewnia 4x4 traci znaczenie przy większych prędkościach, a w porównaniu do rwd zazwyczaj posiada podobny rozkład masy bliski 50/50, za to większą mase własną i straty mocy.
Wg mnie RWD jest tez najbardziej pancernym napędem.
Co do Rasty to sie nie dziwie, bo na suchym NMnP m3 e36 100% seria naklepała wszystkim łącznie z evo i subaru, przez co pojezdzawka przeciągnęła sie godzinę, a kilka osob poszlo w trawe bo im troche stara bmw weszła na ambicje
Znowu też bdb wiem jak na mokrym lotnisku NMnP, evo kolegi szło jak przyklejone podczas gdy u siebie mało kierownicy nie ukręciłem żeby utrzymać tor jazdy, przy tych samych srednich predkosciach, a jakis saxofon na szybszych prostych cwiczył piruety co ktoryś przejazd.
Więc powiedział bym że 4x4 jest najskuteczniejszą opcją na polskie warunki pogodowe.