To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Ile waży wnętrze w 106? Sprawdzone. :)

Greg - Wto 26 Lip, 2011

rasta napisał/a:
Lekki aku to wcale nie duży wydatek, i wcale nie musi być sportowy, zelówka od CA też się nada, ja u siebie samym aku urwałem ok 7 kilo :D

Obrazek

Rasta, a co to dokładnie za aku? Od CA? A co to? :P

Nie ma z tym problemów?

O pudle wiem, takie z żeglarskiego są po 40zł... :) Ale jak najlepiej przymocować aku do podłogi?

Loko - Śro 27 Lip, 2011

Greg napisał/a:

O pudle wiem, takie z żeglarskiego są po 40zł... :) Ale jak najlepiej przymocować aku do podłogi?


Najlepiej na stałe. :rotfl:



















Przepraszam nie mogłem się powstrzymać od tego komentarza ;D

faldzip - Śro 27 Lip, 2011

Greg napisał/a:
Ale jak najlepiej przymocować aku do podłogi?

zal. J, art 255 napisał/a:

5.8.3) Akumulator:
Marka i pojemność akumulatora(ów) są dowolne. Każdy akumulator musi być solidnie
zamocowany oraz osłonięty dla uniknięcia zwarcia lub wycieku płynu.
Przewidziana przez producenta liczba akumulatorów musi być zachowana.
Jeżeli akumulator został przeniesiony z oryginalnego miejsca, to musi być
przymocowany do nadwozia, przy użyciu metalowej podstawy oraz dwóch
metalowych klamer z pokryciem izolacyjnym, przykręconych do podłogi śrubami
i nakrętkami.
Śruby klamer mocujących akumulator muszą mieć średnicę, co najmniej 10 mm,
a pod każdą z nich musi znajdować się płytka oporowa o grubości co najmniej 3 mm
i powierzchni co najmniej 20 cm2.
Akumulator mokry musi być przykryty plastykową szczelną osłoną zamocowaną
niezależnie.
Jego usytuowanie jest dowolne; może być umieszczony w kabinie, ale tylko za
przednimi fotelami.
W takim przypadku, gdy chodzi o akumulator mokry osłona musi mieć wlot powietrza
z wyprowadzeniem na zewnątrz kabiny (patrz rysunki 255-10
i 255-11).
W przypadku, gdy akumulator znajdujący się w kabinie jest akumulatorem suchym
musi być elektrycznie zabezpieczony osłoną całkowicie go zakrywającą.


Ma ktos gdzies foty jak wyglada prawidlowo zamontowany aku zgodnie z zal J? Bo czytam to i ogladam te obrazki i jakos tego nie moge sobie wyobrazic :P

PS. Żelowy to mokry, czy suchy? ;)
PS2. aku jak u rasty
PS3.
Greg napisał/a:
Słyszałem że między osiami

czemu? mi sie wydawalo, ze im blizej tylu tym lepiej, bo przeciez wywalilsmy tyle kg zbednych glownie z tylu, a z przodu jak sie jeszcze zapoda plyte to juz w ogole, chyba auto bedzie unosic tyl metr nad ziemie przy hamowaniu :P ale nie wiem, nie jestem ekspertem ;D

GeKo - Śro 27 Lip, 2011

faldzip napisał/a:

Greg napisał/a:
Słyszałem że między osiami

czemu?


Odwieczne prawo Fizyki.

Anonymous - Śro 27 Lip, 2011

Czy takie aku gelowe (czy to Hollywood czy Breille) może leżeć (montowanie poziomo) czy musi koniecznie stać (montowanie pionowo)? :<
faldzip - Śro 27 Lip, 2011

w opisie tego hollywooda pisza, ze mozna montowac w jakiejkolwiek pozycji.

GeKo napisał/a:
Odwieczne prawo Fizyki.

aha.
Czy "miedzy osiami" oznacza "gdziekolwiek miedzy osiami" czy "dokladnie miedzy osiami"?

GeKo - Śro 27 Lip, 2011

Generalnei chodzi o to by zbliżyć się z rozkładem mas 50:50 i aby wszystko było możliwie najbliżej ziemi. Wiadomo że jest to nieosiągalne, więc szuka się złotego środka.
Przykładowo auta WRC mają pochylone bloki silnika, aby umocować je niżej w nadwoziu.
Dla mnie tojest montowanie większości zbędnego szajsu możliwe blisko tylnej osi ale przed nią. czyli AKU, zbiornik spryskiwaczy, system gaśniczy.

faldzip - Śro 27 Lip, 2011

a no to mi tez o "blizej tylu" chodzilo, ze blizej tylnej osi ale przed nia. Bo u mnie to aku za fotelem pasazera raczej nie wiejdzie (mowi o tym malym) bo mam tak cofniety wlasnie fotel pilota.
EmerytRs2 - Śro 27 Lip, 2011

najlepiej to byłoby powazyc na kołąch i by wyszło, samo przerzucenie powinno byc odczuwalne
rasta - Śro 27 Lip, 2011

faldzip napisał/a:
Żelowy to mokry, czy suchy? ;)


Żelowy to suchy.

Tomcat - Czw 28 Lip, 2011

Greg napisał/a:
OK, dzięki Przem :) Pewnie przy okazji to zrobię, jak mi Tomcat zdradzi co w desce można wywalić ;)


Kurde, to już było chwilę temu, ale pamiętam że na pewno było tam takie dość długie metalowe wzmocnienie. Nie powiem Ci ile kg, po jego wywaleniu nawet w ręce różnica była odczuwalna. Czy tam było coś jeszcze... To już chyba tylko GrzegorzVTR wie :P

Wyciągałeś już całą instalację radiową ? Ja wywaliłem jeszcze kosz na koło zapasowe i osłonę wydechu z pod tunelu środkowego.... No i wycieraczka naturalnie.

Wyciągając wszystko po kolei wydaje się, że to nic nie da bo przecież to nic nie waży, ale jednak składając to do kupy i ważąc robi się już konkretny wynik. Trzeba wywalać co się da, nie ma opyerdalania sje !

106 - Czw 28 Lip, 2011

ja u siebie mam usuniete rury doprowadzajace powietrze do bocznych nawiewow.
wieje mi tylko srodkiem lub na szybe.... szukajac kg tez polecam takie rozwiazanie.

Tomcat - Czw 28 Lip, 2011

106 napisał/a:
ja u siebie mam usuniete rury doprowadzajace powietrze do bocznych nawiewow.
wieje mi tylko srodkiem lub na szybe.... szukajac kg tez polecam takie rozwiazanie.


Też tak mam. Kilkaset gram, ale ziarnko do ziarnka...

zawodnik - Wto 18 Paź, 2011

zapodajcie jakiegos linka z ta oslona z żeglarskiego
Ryba - Wto 18 Paź, 2011

Klimatyzacja "spod maski" tj:
Kompresor, przewody, ta czarna "buteleczka", chłodnica, węże ważą w okolicach 10 kg.
Kompletna klima nie będzie ważyła więcej niż 15.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group