W Mazdzie MPS elektronika zmniejsza moment obr na 1 i 2 biegu
U mnie, bez ESP dynamiczniej jest na wszystkich biegach, ale faktycznie na tych niższych czuć to najbardziej.
GeKo napisał/a:
jogi, podjechałbyś po program to by było szybsze , widzę zę w K4M dolot przepustnica i konstrukcja kolektora prawie kropka w kropkę jak w Clio II
Wszystko w swoim czasie. Program, wydech i dolot będą po skończonej gwarancji.
Myślę ,że da to nie mniej niż 140 kucy.
Póki co, już jest szybsze, bo odchudziłem go o 75kg nox - Pią 02 Gru, 2011
mi napisał/a:
...a u mnie nie ma różnicy, pomijając oczywiście mulenie przy włączonej kontroli trakcji po zmianie na drugi i trzeci bieg...
no no wlaśnie to jest największy "problem" esp względem osiągówpolll - Pią 02 Gru, 2011 cos w tym jest co piszesz jogi, ja w mazdzie mam jakies dsc i tcs jesli odlacze oba to samochod zaczyna wyraznie lepiej jechać i reakcja na gaz jest zupelnie inna,martin.h - Pią 02 Gru, 2011 Pytanie czy tym przyciskiem odłącza się samo ESP czy ESP/TCS ? Bo nie jestem w stanie zrozumieć jakim cudem po odłączeniu samego ESP samochód ma być szybszy na prostej Bart - Pią 02 Gru, 2011 przeczytaj co napisał np. rabarbarbarbarbarbar.polll - Pią 02 Gru, 2011 u mnie jest jeden przycisk do 2 systemow... i po jego odlaczeniu samochod jedzie normalnie pP - Pią 02 Gru, 2011
jogi napisał/a:
Ja takowe posiadam i mam wrażenie ,graniczące z pewnością, że gdy włączam ten system, auto jest zauważalnie szybsze na prostej.
gdy włączasz esp? Czy pomyłka?
ja w fieście jak miałem włączone wszystko nawet przy szybkich przepięciach zamulało auto, zeby poślizgu nie było np. z 1 na 2martin.h - Pią 02 Gru, 2011
Bart napisał/a:
przeczytaj co napisał np. rabarbarbarbarbarbar.
Ziom, tak to może być przy wł./wył. TCS. Jak wiesz jak działa ESP i z jakich czujników zbiera dane to niemożliwe jest aby wł./wył. ESP było odczuwalne w przyspieszeniu na prostej. Chyba, że coś jest zepsute zefir - Pią 02 Gru, 2011 tak jest odczuwalne ze z ESP na 1/4 mili zrobilem 17,01 a bez 16,47
miedzy jeden a dwa i dwa a trzy, nastepuje delikatny poslizg kol ktory esp niweluje odcieciem gazu i wyrownaniem predkosci obrotowej, sam start wykonuje z 5k RPM i poprosu startuje, a esp momentalnie spowalnia mi auto na starcie.martin.h - Pią 02 Gru, 2011 mi - Pią 02 Gru, 2011 Oooooooj Martin, Martin. Tak to bywa z wiedzą teoretyczną... Że jak byś chciał - wyłączyć ESP, nie wyłączając TCS? W drugą stronę czasem się da (czyli przymulić ESP na tyle, żeby pozwalało na różnicę prędkości kół jednej i drugiej osi, jednocześnie ingerując w przypadku poślizgu bocznego), ale w tą stronę... Hmmm...
Trzeba zaznaczyć w tym miejscu, że to praktycznie ten sam system, tak?zefir - Pią 02 Gru, 2011 nie tyle ten sam co podpiety jest w jeden układ bodajżemi - Pią 02 Gru, 2011 te same czujniki, ten sam sterownik, te same elektrozawory... Ten sam system.Bart - Pią 02 Gru, 2011 MARTIN ZAWSZE WIE LEPIEJ,
KUBAS ZAWSZE WYGRYWA!martin.h - Pią 02 Gru, 2011 OK, może i nie da się wyłączyć osobno ESP czy TCS. Nie wiem, nie miałem nigdy fury z tymi systemami, ale nie piszmy wtedy że ESP spowalnia auto bo to bzdury, tylko ESP/TCS.