To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

HydePark - Alternatywne źródła zasilania

M - Pią 23 Mar, 2012

W sumie tak
BNU - Pią 23 Mar, 2012

Jacek napisał/a:
prius lepiej hamuje niż 106


masz jakis problem?? ;D

kosmita - Pią 23 Mar, 2012

Jacek napisał/a:
kosmita, sprawdź jeszcze raz specyfikacje, gabaryty i pojemność silnika w priusie a potem porównuj do avena 1.6 ;) (dolicz automatyczną skrzynię cvt)

Napisałeś:
Jacek napisał/a:
prius jest w cenie avensisa z podobną mocą, wyposażeniem, gabarytem i komfortem pali połowę z tego

Chyba jednak mocą i osiągami bliżej priusowi do avensisa 1.6 niż do 1.8 ;)
wyposażenie, przynajmniej wg tego co znalazłem na stronie, jest podobne, nie mogłem tylko znaleźć opcji Toyota Touch w avensis
Gabaryty faktycznie nie są aż tak rozbieżne - rozstaw kół, osi w zasadzie takie same, avensis dłuższy (25cm) i szerszy
Nawet jeśli weźmie się 1.8 i cvt, to wciąż jest 17k różnicy przy tej samej wersji wyposażenia
Sorry Jacku, tak to widzę na podstawie informacji ze strony Toyoty, jeśli gdzieś popełniam błąd, to mnie popraw

Zresztą to nic dziwnego, że hybryda będzie droższa, elektryczny napęd przecież kosztuje.
Mi w sumie podoba się idea hybrydowych samochodów, tylko jak dla mnie nie ma na ryku niczego sensownego poza samochodami premium.

jozekrj - Pią 23 Mar, 2012

osobiście wole LPG niż napęd elektryczny ze względu na dźwięk silnika spalinowego

Vialle LPdi podająca ciekłe LPG przez fabryczne wtryskiwacze benzynowe czyli coś dla posiadaczy FSI i TFSI

Marek23 - Pią 23 Mar, 2012

W niezależnych testach spalanie Prisua nigdy nie było takie jak obiecuje producent i golf tdi jakiś tam zawsze był oszczędniejszy i przy tym dynamiczniejszy.

Pewno jest w tym przyszlosc w sensie ekonomicznego poruszania, choc na razie ekologiczne te bateryjki nie są...

Jacek - Pią 23 Mar, 2012

kosmita napisał/a:
Zresztą to nic dziwnego, że hybryda będzie droższa, elektryczny napęd przecież kosztuje.
Mi w sumie podoba się idea hybrydowych samochodów, tylko jak dla mnie nie ma na ryku niczego sensownego poza samochodami premium.

toyota jest kojarzona z marką premium ale nią NIE JEST.

nie koniuje się pod priusa i nie zbieram na takie auto. trochę tym pojeździłem i coś na ten temat mogę powiedzieć.

co do ekologii to trudno tak wszystko szufladkować i mówić bez konkretnych dowodów.
jedno jest pewne: jest to napęd który prędzej niż później będzie w 80% sprzedawanych modeli toyoty jak również innych marek (honda, bmw itd..)

diesel już znika z oferty i jest w cenie silników spalinowych, a silniki z bmw są tylko po to aby zapchać braki i nie inwestować pieniędzy w udoskonalanie czegoś co i tak zniknie z rynku w jakimś tam stopniu.
dziś toyota wydaje 7 miliardów euro rocznie na badania i nowe technologie, to najwięcej niż jakakolwiek inna firma na świecie z jakiejlkowiek branży (taka ciekawostka)

Michał - Pią 23 Mar, 2012

ja tam się zajarałem takim priusem. Kurde jak to tyle pali to przeca można śmigać prawie za darmo. Piękna sprawa
Jacek - Pią 23 Mar, 2012

dach już zdjo? :]
BNU - Pią 23 Mar, 2012

Michał napisał/a:
ja tam się zajarałem takim priusem. Kurde jak to tyle pali to przeca można śmigać prawie za darmo. Piękna sprawa


a prąd nie kosztuje? jezeli za iles tam lat 70-80% kierowców się przestawi na napęd hybrydowy lub czysto electricco to przecież wzrosnie cena 1 kWh :D . Takze Pb95 po 6pln/1l czy 1 kWh/3-4pln to jeden chooj!

BTW byłbym za takim Delorean'em z Powrotu do Przyszlości, wrzucamy skóra od bana i nasz reaktor dziala, Jedyne czego sie obawiam, to to ze jak Barejka zacznie to uturbiać to DUPNIE, a Siedlce 'bedom' świecić w ciemnościach :jupi:

GeKo - Pią 23 Mar, 2012

M napisał/a:
W sumie tak


W sumie to nie bo to paliwa kopalne ;)

ale można i o tym :)


Wg mnie z punktu osczędności portfelowych, to będzie krótki okres kiedy nasze portfele będą odczuwać oszczędność w korzystaniu z takich źródeł napędów.

Gdy hybyrydy stanieją do poziomu 10-15% droższych aut niż benzynowe silniki. Zakup będzie w podobnej kasie i czas zwrotu inwestycji krótszy niż w dieslu czy benie.

W momencie gdy świat opanują samochody elektryczne, za jazdę nimi będziemy płacić tyle samo co benzynami albo więcej. Dlatego, że żaden rząd nie zrezygnuje z akcyzy.
Gdy się opodatkuje energię elektryczną do poziomu obecnego jak paliwa to już jest drożej niż litr benzyny. A o energii elektrycznej mówi się że będzie cały czas drożeć.

W moim mniemaniu to ślepy kierunek, środowisko też na tym nie zyska zużyte baterie trzeba zutylizować ich koszty produkcji i zatrucie środowiska o którym media wspominają też nie jest małe a do tego potem jeszcze trzeba wyprodukować tą energię elektryczną.

Najlepszym rozwiązaniem będą silniki wodorowe i tu są 2 kierunki rozwoju.
Zamiana wodoru na energię elektryczną lub bezpośrednie spalanie wodoru i spaliny w postaci pary wodnej :)

A tu taka elektryczna szuflada z dobrym odejściem ;)


M - Pią 23 Mar, 2012

Geko geko... a prad wyprodukowany z wegla to jest paliwo kopalne czy nie?
Alternatywny to znaczy zamienny do klasycznego benzynowo/dieslowskiego.

BNU - Pią 23 Mar, 2012

M napisał/a:
Geko geko... a prad wyprodukowany z wegla to jest paliwo kopalne czy nie?

jak Cię kopnie to kopalne :*

a tak serio czy to będzie bena czy prund czy wodór to, kogo bedzie stac bedzie jezdzic, kogo nie bedzie tego nie będzie :)

Jacek - Pią 23 Mar, 2012

ile Ty masz lat?

edit: już wiem

GeKo - Pią 23 Mar, 2012

M napisał/a:
Geko geko... a prad wyprodukowany z wegla to jest paliwo kopalne czy nie?
Alternatywny to znaczy zamienny do klasycznego benzynowo/dieslowskiego.


Alternatywne to źródła odnawialne ;) słońce, wiatr. Prąd można nie tylko z węgla robić :)

Jacek - Pią 23 Mar, 2012

więc można wstawić wiatrak z prądnicą do ogrodu i nabić priusa plugin'a do pełna,
pojechać do pracy 100 km a rządową akcyzą podetrzeć sobie tyłek.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group