To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Problem po wymianie głowicy saxo vts 1,616v

GeKo - Pią 22 Cze, 2012

Greg, Gościa bronić nie chce, ale w firmach pracują nie tylko właściciele, ale również pracownicy, czasem ktoś coś spierdoli i tyle. Jest problem trzeba rozwiązać i tyle.
acik666 - Pią 22 Cze, 2012

Są 2 strony medalu... 1 to taka że odebrałem głowice z zamontowanymi zaworami ale bez wałków itd.

Hmm gdyby mój mechanik zamontował wałki, sprawdził luzy itp. to nie było by problemu bo pod szlifowanie trzonków to normalne w motorsporcie..

Z 2 strony jak frezował gniazda to powinien to sprawdzić... o ile on frezował..hmm

Uszczelka 110 zł :] + robocizna+ czas...

Dziś będę sciągał zawory jeżeli kanały przy gniazdach będą zjeb.... to głowica idzie do zwrotu i opiszę dokładnie i zrobie foty bo gość jest znany z tego co robi i polecony przez kilku zawodników z RPP i RSMP.

acik666 - Pią 22 Cze, 2012

Właśnie byłem na oględzinach i głowica zrobiona ładnie, po prostu pier... pech zawory trochę siadły i do tego podejrzewam że liftery są z małym skokiem bo po ściśnięciu ma maxa opierały zawór.

Jutro zawory zostaną przeszlifowane na trzonkach i powinno być ok :)

Kamill - Pią 22 Cze, 2012

Nic nie rozumie, ale ciesze sie razem z Tobą. Dawaj jakies foty.
acik666 - Pią 22 Cze, 2012

Gniazda zaworowe były podfrezowane jak to bywa podczas naprawy czy regeneracji głowicy i zawór siadł głębiej, lifter czyli samo regulator zaworów ma ok 3 mm skoku i tak się złożyło że nawet po ściśnięciu liftera brakło luzu i zawór minimalnie się uchyla wtedy kiedy powinien być zamknięty..
Na 2ch zaworach wydechowych 1i 2 cylindra. Wg mnie to zbieg nieszczęśliwych okoliczności, frezu zaworu oraz być może lifterów.

Podejrzewam że jak bym kupił nowe może problem by znikł ale myśleliśmy że problem jest większy i zdarliśmy głowice.

Vlodarsky - Sob 23 Cze, 2012

i teraz tylko skracacie zawory ? czy coś jeszcze ?
Barejka - Sob 23 Cze, 2012

nie rozumiem bardzo co bylo robione? splanowana glowica, ale tylko tak delikatnie wiec jak mogly sie spotkaz zawory z tlokami, caly czas czytam ale nie czaje o co chodzi o_O
mam dol z 206 bez naciec na tlokach i nic mi sie nie chce spotkac ;D

acik666 - Sob 23 Cze, 2012

Nie spotkały sie zawór z tłokiem, po prostu brakło luzu na zaworze i zawory wydechowe na 1 i 2 cyl. były minimalnie uchylone ok milimetra co spowodowało utratę kompresjii :]


-Zawór po szlifie gniazda siadł głębiej+ maly skok lifterał= brak luzu zaworowego i ok 1 mm uchylony zawor na sprężaniu i brak kompresjii

kpw?? ^_^

acik666 - Nie 24 Cze, 2012

tylko skracamy zawory to qwa o ok 2 mm wszystko się rozchodzi, zbieg okolicznisci i pecha na maxa.

Opisał bym więcej o swoim saxo :devil: ale stadium onanizmu na tym furum mi na to nie pozwala :devil:

Miniac - Nie 24 Cze, 2012

acik666 napisał/a:
Gniazda zaworowe były podfrezowane jak to bywa podczas naprawy czy regeneracji głowicy i zawór siadł głębiej,


Napisałbym Ci do czego nadaję się taki gniazdo/głowica która ma ponad 1mm opuszczoną przylgnie zaworową, ale nie wiem czy mi wolno na tym furum :>

ps. w przyzwoitych zakładach obróbki 'z wyobraźnią' każdy frezer skróci zawory o wartość jaką wjechał frezem/nożem. Niestety wielu wciąż udaje idiotów z spycha to na mechaników. :crazy:

acik666 - Nie 24 Cze, 2012

Nie wiem czy 1 mm na 100% wyglądają i wystaja normalnie, może liftery jakieś lewe ale pracowały i silnik chodził cicho.
Głowica jest z innego saxo którą wziąłem na wymiane a wałki , liftery i cała reszta z mojego saxo

Greg - Nie 24 Cze, 2012

Barejka napisał/a:
mam dol z 206 bez naciec na tlokach i nic mi sie nie chce spotkac ;D


Pewnie masz centymetrową uszczelkę odprężającą. :D

Barejka - Pon 25 Cze, 2012

Greg, nie, dwie seryjne z saxo xP :D st spr cos okolo 9 ;D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group