To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

HydePark - Szybka ANKIETA dla Wszystkich.

Marek23 - Wto 20 Sty, 2009

GOKART napisał/a:
o to posłuchaj kozaku :devil:
Mówimy oczywiście o mokrym a to że tylnonapędówką pojechałeś kogoś w FWD mnie nie rusza.
Temat jest przetestowany na rodzimym podwórku. Konkretnie chodzi o Koszalin (mapkę znajdziesz jak ten tor wygląda.) Jak na karting jest to bardzo szybki tor z kilkoma dość interesujacymi zakrętami które dokładnie testują wszystkie aspekty prowadzenia.
Jak zazwyczaj na suchym FWD dostaja tam od RWD (M3, zadłubana Honda S2000 itp) tak na mokrym zostali poprostu zniszczeni :) i nie były to różnice rzędu dziesiątych sekund więc nie pitol kolego w tym temacie i daruj sobie wywody na temat umiejętności pod adresem w/w kierowców jak to masz w zwyczaju. Wali mnie to że na nurburgiungu RWD leje FWD. Mam na myśli nasze polskie małe obiekty i specyficzne warunki drogowe (mokre !)
Ta podsterowność na mokrym w tym przypadku pomaga a w RWD musisz bardzo grzecznie obchodzić się z gazem na wyjściu bo natychmiast zaczynasz robić boczura.

Jeśli porównamy dwa auta, fwd i rwd na mokrym torze, któy jest równy. Auta o podobnej masie na te samej oponie to fwd przegra. Walą mnie Twoje doświadczenia z Koszalina, a poza tym jak Tobie pomaga podsterowność to mi Cię żal synku...

Stf - Wto 20 Sty, 2009

mi napisał/a:
...ale to nie kwestia przewagi napędu, a masy...


dokładnie. dla mnie to ma 2 rzędne znaczenie - > wtcc.

M - Wto 20 Sty, 2009

Proszę o kulture!
mi - Wto 20 Sty, 2009

porównywanie ważącego niecałą tonę hecza (bo ma przedni napęd) z ważącym ze 3 tony m3 (bo ma tylny napęd) to z definicji zły pomysł. Przy podobnych wymiarach i masie - rwd jest lepsze. Przykra sprawa.
GOKART - Wto 20 Sty, 2009

ale nie chodzi tylko o ciężar i wielkość obiektu - kluczowe znaczenie bedzie miał tu rodzaj napędu. Na sporo szybszym Koszalinie Honda S2000 (baaardzo doinwestowana ) na oponie Kuhmo (jakiś semislick bodajże) 235 lub szerszej o tej samej masie jak miniak to i tak dostawała po 3 sekundy na okrązeniu a umiejetności kierowcy Hondy oceniam zdecydowanie wyżej od moich. Starał się maksymalnie unikać jazdy poślizgami ale po prostu wyżej h..ja nie podskoczy ;)
P.S. Dopiero teraz doczytałem wypociny Stiga z Rybnika.
Klawiatura wszystko przyjmie, tak już jest. Może na kimś tutaj robisz wrażenie. Dla mnie jesteś noob i tyle. :devil:

Marek23 - Wto 20 Sty, 2009

Tylko,że s2000 jest bardzo trudne w prowadzeniu na mokrym,ciężko odpowiednio operować gazem..
Stf - Wto 20 Sty, 2009

faktem jest że rozmawiamy o ciasnych gokartowych mokrych torach i ogólnie o autach uczestniczących. większość francuskich fwd ma masę znacznie niższą od niemieckich czy japońskich rwd. faktycznie w doskonałych warunkach tej samej masie, tej samej szerokości opon itd. rwd powinno być szybsze nie tracąc na wyjściu. tutaj Marek ma rację ale realnie z aut które przyjeżdżają na tego typu pojeżdżawki typu m3, 350z, s2000 czy inne nie sądzę aby któreś z nich podchodziło do ważącego tonę williego.
GOKART - Wto 20 Sty, 2009

Marek23 napisał/a:
Tylko,że s2000 jest bardzo trudne w prowadzeniu na mokrym,ciężko odpowiednio operować gazem..

To nie była zwykła seria S2000. Facet jest fanatykiem tej marki (powiedzmy że ma nieograniczony budżet) i naprawdę jest to bardzo szybkie , dobrze prowadzące się auto.

Bad-i - Wto 20 Sty, 2009

mi napisał/a:
porównywanie ważącego niecałą tonę hecza (bo ma przedni napęd) z ważącym ze 3 tony m3 (bo ma tylny napęd) to z definicji zły pomysł. Przy podobnych wymiarach i masie - rwd jest lepsze. Przykra sprawa.


dokładnie, tak sobie wlasnie mysle jakie dwa auta mozna by bylo sprawdzic na takim mokrym lublinie. Szczerze mowiac nie widze mozliwosci zeby dwa podobne samochody o podobnej masie znalesc, ale jezeli juz by tak bylo to akurat chyba na lublinie FWD by wygralo (to tylko moje zdanie)


kurde az wyszukam wyniki z Miedzianej gdzie na super oesach (wtedy wlasnie jest jezdzona mala petla) nigdy chyba nie wygralo RWD (a najczesciej wlasnie wygrywaly Willy, CRX, Astra i cos tam jeszcze FWD)

Marek23 - Wto 20 Sty, 2009

Cieszę się Stf, że choć raz się zgadzamy... Załóżmy teoretycznie, że przyjeżdźa taki Willi, ale z napędem na tył. Pozamiatane...
Cytat:
To nie była zwykła seria S2000. Facet jest fanatykiem tej marki (powiedzmy że ma nieograniczony budżet) i naprawdę jest to bardzo szybkie , dobrze prowadzące się auto.

Ale moment załączenia vteca jest agresywny i pewno z tym miał problemy... Jeździłem s2000 i podejrzewam, ża na mokrym przez charakterystykę silnika cieżko tym ogarnąć na mokrym...
Cytat:
kurde az wyszukam wyniki z Miedzianej gdzie na super oesach (wtedy wlasnie jest jezdzona mala petla) nigdy chyba nie wygralo RWD (a najczesciej wlasnie wygrywaly Willy, CRX, Astra i cos tam jeszcze FWD)

Bo rwd przyjeżdżały wieśniaki, a Scyzzory miały fwd. Killer by nas w Kileachach wyjął w maluchu... Poza tym już widziałem 40 paro konne maluchy, kótre na krętych rally sprintach były w czubie w generalce... Wyjście takiego malca z zakrętu to był pełen but, a nawet słąne seje musiały uważać...
My gadu gadu, a Free musi coś kupić...

Bad-i - Wto 20 Sty, 2009

Marek23 napisał/a:
Cieszę się Stf, że choć raz się zgadzamy... Załóżmy teoretycznie, że przyjeżdźa taki Willi, ale z napędem na tył. Pozamiatane...


hmm a tutaj bym sie chyba nie zgodził, czy ktoś ma w glowie wyniki z Rally Crossu ze Słomczyna (chodzi o czasy aut FWD i nowej klasy z RWD)

Chrzanek do tablicy

Stf - Wto 20 Sty, 2009

Bad-i uderzyłeś ślicznie ;P heh mówimy o przyczepnych równych torach - szuter, błoto tutaj podsterowność rozumiana jest w innych kategoriach.

czy ktoś się w tym orientuje jaki spec. mają leony i bmw wtcc ?

Marek23 - Wto 20 Sty, 2009

Cytat:
hmm a tutaj bym sie chyba nie zgodził, czy ktoś ma w glowie wyniki z Rally Crossu ze Słomczyna (chodzi o czasy aut FWD i nowej klasy z RWD)

ALe to jest szuter częściowo...
Stf napisał/a:
czy ktoś się w tym orientuje jaki spec. mają leony i bmw wtcc ?

Leon mają napęd przedni i silnik jak w moim pasku :rotfl: Tylko, że mają 280 turbo koni, więc bejca ze swoimi obrocikami nie ma czego szukać...

Stf - Wto 20 Sty, 2009

ale poważnie:
masa/moc, rozstaw osi - to mnie interesuje.

Bad-i - Wto 20 Sty, 2009

Stf napisał/a:
Bad-i uderzyłeś ślicznie ;P heh mówimy o przyczepnych równych torach - szuter, błoto tutaj podsterowność rozumiana jest w innych kategoriach.


Stf to wiem i zgadzam sie z toba - ale to jedyne zawody gdzie startuje 207 RWD czy Corsa RWD.

Sorry ale moim zdaniem na lublinie (w deszczu) zaden RWD o podobnej masie i mocy nie ma szans z FWD



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group