Chloru - Czw 31 Sty, 2013 karoluPL, na zimno działa jak średniej jakości klocek, dramatu nie ma. Na ciepło żre nieźle. Klocek nie piszczy, pyli, spokojnie działa na zimno o ile nie oczekuje się performensu od wyjazdu z garażu. Dodatkowo jest dość trwały.
BTW z wykresu który pokazałeś wynika, że klocek działa na zimno. Klockiem który najwyraźniej nie nadaje się na ulice jest dopiero IMHO niebieskie EBC.karoluPL - Czw 31 Sty, 2013 Chloru, kosmita , Dzięki za opinie!
Z tatą przemyślimy i przedyskutujemy jeszcze temat. Zobaczymy czy potrzebujemy aż takiego drogowo-wyczynowego klocka jak żółte, czy moze po prostu lepsze niż przeciętne klocki- czerwone + jakieś lepsze wentylowane/nawiercane/nacinane tarcze już wystarczą zeby pozbyć się tego co się teraz dzieje z hamulcami.roj - Czw 31 Sty, 2013 ja mam takie spostrzeżenie (może nietrafione), że im lepsze klocki hamulcowe tym mniej pracują - mniej produkują ciepła. na mocnych CL nie było szans na zagrzanie układu hamulcowego, czy to poznań (gdzie przez słabą - niepłynną jazdę hamowałem więcej niż powinienem) czy ułęż w 35 stopniach w cieniu.
jak założyłem klocki ate (reszta ta sama) to po paru mocnych hamowaniach czuć trochę różnicę in minus i wszystko ma wyższą temperaturę.karoluPL - Czw 31 Sty, 2013 no to ja mam w sumie inne spostrzeżenie, bo na zwykłych klockach na kielcach nie próbowałem robić cudów(moze dla tego ich nie zagotowałem ani razu), ale jak założyłem CL RC5+, to niedość, ze w nocy po dłuższym upalaniu widoczne iskry z nich szły a tarcze sie robiły lekko od fioletowych do pomarańczowych, a na początku jak zalałem płyn dot 5.1 ( taki był na półce, to taki zalałem na szybkosci) to potrafiłem go zagotować w moment( 3 okrążenia dzidą przy 35*c w lato na treningu), a dopiero po zalaniu rbf'a 660 miałem totalny spokój, sytuacja się już nigdy nie powtórzyła z gotowaniem płynu.
no i tak samo znajomi ze scyzzora mi mówili, zeby do CL założyć juz tarcze lepsze, bo nie każde sobie radzą z taką temperaturą i część od razu się gnie i zaczyna bić.
to jest moje subiektywne zdanie, a resztę może wyjaśnią eksperci roj - Czw 31 Sty, 2013 ja miałem do tego już komplet - przewody w oplocie, tarcze ate bez dziur , płyn millersa racing 300 plus.
i na cl nic a na ate udało mi się na szybko zabąbelkować płyn
ale w sumie ja mało hamuje lewąkaroluPL - Czw 31 Sty, 2013 no u mnie też jest komplet- tarcze zimmermana gładkie+ CL, rbf 660 a tył na pagidach czarnych i tarczach oemowych.
a co do lewej nogi, to ja sie przyzwyczaiłem, ze na kielcach praktycznie tylko lewą hamuję, bo jak ostatnio robią oesy bez lasu, to ciągle się leci 2-3, z przewagą dwójki, zwłaszcza, ze jest długa w seryjnym przełożeniu w clio..GeKo - Pią 01 Lut, 2013 Jak seryjne klocki siadaja po kilku zakrętach, to szedłbym w coś tuż poniżej półki przwidzianej do sportu. Albo z jego początku. DS2500 DS4003 jeśli z Ferodo.
Zrób program to może 3 nie będziesz musiał wbijać w ogóle karoluPL - Pią 01 Lut, 2013
GeKo napisał/a:
Zrób program to może 3 nie będziesz musiał wbijać w ogóle
zrobię program tak czy inaczej
długi czas temu pytałem się Ciebie co i jak na forum clio, a później jeszcze dopytywałem na hh-trackdayu w kielcach, czekam na wiosne i przypływ wyrównania stypendium, to się spotkamy PieQt - Pią 01 Lut, 2013 Ekserty, jakie sa oznaki przegrzania tarcz? Ja do wczoraj wiedzialem, ze przegrzana tarcza sie gnie, deformuje. A powiedziano mi, ze kolor fioletowy (polysk fioletowy) na moich przednich tarczach oznacza ze przegrzalem hamulce, i teraz:
1) nie katuje hamulcow
2) nigdy nie zagotowalem ukladu hamulcowego
3) po przejechaniu 27 tys. mam zuzycie klockow p:70% t:50%
Poradzono mi wymiane niedlugo tarcz. Cos mi sie nie sklada to. Tarcze proste, nie bija. Moim zdaniem gorzej hamuna, stad imsekcja byla. Wyniki na pomiarach ponoc b.dobreM - Pią 01 Lut, 2013 Jak nie bijo to w czym problem. Może płyn masz zużyty.Chloru - Pią 01 Lut, 2013 PieQt, moje po którymś Ułężu też się zrobiły fioletowe. Jak nie biją i nie mają rantu to bym dalej jeździł. Ewentualnie sprawdź płyn i to czy klocek się nie zeszklił.PieQt - Pią 01 Lut, 2013 Plyn ok, mierzyli temperature. Klocki prawidlowo zuzyte bez zmian typu osad na klocki, zeszklenie, a mi slabiej hamuje. Moj typ to wystawili mokry samochod na mroz po umyciu w aso i cos sie porobiloPieQt - Pią 01 Lut, 2013 Bo nic innego nie przychodzi mi do glowy ... :-/GeKo - Pią 01 Lut, 2013 Przegrzana tarcza, może zwyczajnie pęknąć później nie musi się wcale pokrzywić.
PieQt napisał/a:
Plyn ok, mierzyli temperature.
Raczej zawartość wody w nim
Ze zużyciem tarcz to ich zużycie sprawdź sam. suwmiarka klucz do kół i do dzieła.
Porównaj ile powinny mieć nowe a co jest wartością minimalną.
Bierz pod uwagę też taką rzecz, że przy obecnej aurze wytwarza się poduszka syfu miedzy klockiem a tarczą i w pierwszej fazie hamowania zawsze musi wyprzeć ten brud miedzy klockiem a tarczą. Tutaj swoją przewagę mają tarcze cięte które szybciej odświeżają klocek.PieQt - Pią 01 Lut, 2013 Moje sa ciete. Sprawdze.