To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

HydePark - JDM staram sie zrozumiec...

anjas - Śro 16 Sty, 2008

rasta napisał/a:
Kawałek mi znany, ale o Fordzie nic tam nie było, przynjsmniej w orginale


hehe, to posłuchaj jeszcze raz, uważniej ;) :D

no, chyba, że ja znam jakąś rozbudowaną wersję...

w razie czego... :szukaj!: :szukaj: :google: ;)

Marek23 - Śro 16 Sty, 2008

mAbZ napisał/a:
I tu choć raz widać przewagę EU/USA nad JDM, bo Impreza ma tu i w USA 2,5 litra.
Max moc podobna, a przebieg momentu lepszy


Tylko, że silnik 2,5 nie jest tak wytrzymały jak 2,0(chodzi o dłubanie). Po drugie w japoni 2.0 zawsze miało inne turbo i lepiej to latało niż STI 2.0 w europie.

Po TRZECIE 2.0 to rajdowa pojemność, a Subaru wprowadziło 2.5. Dla mnie z dupy akcja. Wolałbym STI JDM niż "nasze" 2.5 bez zastanowienia.

dzik - Śro 16 Sty, 2008

mAbZ napisał/a:

A tobie k-mart powiem, że Clio jeździłem parę tys. km co prawda nie wersją Sport
ale zdążyłem zauważyć, że po zakrętach śmiga aż miło, ale jakościowo to japończyk to to nie jest ;-)


Jesli chodzi o niektore drobiazgi jak np jakosc wykonczenia wnetrza to cale szczescie ze nie jest to japonczyk :lol2:

P.S. Przeczytalem caly watek jeszcze raz, kilka osob mi napisalo ze nie lubie hondy. Tylko ze nie napisalem w tym watku nic zlego o hondach, wrecz przeciwnie a o specyficznym podejsciu wlascicieli. To nie wina hondy :lol2:

P.S2 Francuski smietnik vs 289KM w integrze :)
http://www.dziki.pl/clio/filmy/cs-integra.avi

Vlodarsky - Czw 17 Sty, 2008

kto wygrał ? bo mi się nie otwiera :P
Anonymous - Czw 17 Sty, 2008

Marek23 napisał/a:
mAbZ napisał/a:
I tu choć raz widać przewagę EU/USA nad JDM, bo Impreza ma tu i w USA 2,5 litra.
Max moc podobna, a przebieg momentu lepszy


Tylko, że silnik 2,5 nie jest tak wytrzymały jak 2,0(chodzi o dłubanie). Po drugie w japoni 2.0 zawsze miało inne turbo i lepiej to latało niż STI 2.0 w europie.


Jak każdy chyba JDM. Japońce to samoluby i zawsze najlepsze rezerwują dla siebie.
DLATEGO właśnie części JDM są tak kultowe.

"Nasze" turbo ogranicza Imprezę do 330 (2,0 l) i 340 KM (2,5 l) max mocy.
2,5 już z oryginalną sprężarką daje trochę więcej mocy i oczywiście lepszy przebieg momentu.
Ale już z wymianą turbo np. Ecutek podkręca 2,5 do 450 KM a 2,0 tylko 380 KM.
To chyba najlepiej świadczy o potencjale silnika 2,5 w porównaniu do 2,0.
A że mniej wytrzymały? To może chodzi o wersję 2,5 l z USA, stosowaną przed 2006 r.

Marek23 napisał/a:
Po TRZECIE 2.0 to rajdowa pojemność, a Subaru wprowadziło 2.5. Dla mnie z dupy akcja. Wolałbym STI JDM niż "nasze" 2.5 bez zastanowienia.


No to się zastanów ;)
Bo to tak jakbyś mówił, że Porsche też jest do niczego bo ma więcej niż 2 litry pojemności :rotfl:
Mało kto kupuje przecież auto po to, żeby było zgodne z przepisami FIA ;D

saxorulez - Czw 17 Sty, 2008

mAbZ napisał/a:
No to się zastanów
Bo to tak jakbyś mówił, że Porsche też jest do niczego bo ma więcej niż 2 litry pojemności
Mało kto kupuje przecież auto po to, żeby było zgodne z przepisami FIA


Zgadzam sie nic nie zastąpi pojemności, no moze technologia ale wtedy jest to drogie roziwązanie.

CHRZANEK - Czw 17 Sty, 2008

NO dobra, ale co ma FIA do JDM ??????

Chyba temat sie już wyczerpal...

Bad-i - Czw 17 Sty, 2008

ja jestem zgodny z FIA :D
rasta - Czw 17 Sty, 2008

mAbZ napisał/a:
To może chodzi o wersję 2,5 l z USA, stosowaną przed 2006 r.


W Europie też, kumpel ma salonową Impreze 2,5 WRX i przy 30 tyś. obruciał się panewka!

Bad-i - Czw 17 Sty, 2008

mAbZ napisał/a:
Mało kto kupuje przecież auto po to, żeby było zgodne z przepisami FIA ;D


z tego co sie orientowalem przy szukaniu EVO to niestety w Polsce bardzo duzo osob chce kupic RSa zeby ewentualnie mozna bylo go pozniej sprzedac jako zgodnego z homo (do budowy rajdowki oczywiscie).

Szczerze mowiac ja tez bym wolal kupic 2.0 niz 2.5 - mniej wiecej z podobnych powodow.

Anonymous - Czw 17 Sty, 2008

Są też wady JDM, o których zdaje się nikt jeszcze nie mówił.
Należą do nich wysokie japońskie podatki, ograniczające pojemność silnika
i ograniczenia prędkości do 180 km/h (odpowiednik europejskich ograniczników 250 km/h)

Nie są to tylko ograniczenia elektroniczne, np. skrzynia JDM do Civica jest krótsza
i nie pozwala rozwinąć takich prędkości jak europejska - ale ma za to LSD, a EU nie ma.

Anonymous - Czw 17 Sty, 2008

rasta napisał/a:
W Europie też, kumpel ma salonową Impreze 2,5 WRX i przy 30 tyś. obruciał się panewka!



To cienizna. Ale jednak silnik i skrzynia STI są wzmocnione względem WRX.

M - Czw 17 Sty, 2008

Ja ograniczenie 185km/h w hondziawach zdejmuję w godzinę :D :D
Anonymous - Czw 17 Sty, 2008

A ja wymienię komputer w pięć minut ;D

Ale na mechaniczne ograniczenia nic nie poradzisz.
CTR ze skrzynią LSD nie pojedzie szybciej niż- nie pamiętam dokładnie ale zdaje się - 215 km/h.

CHRZANEK - Czw 17 Sty, 2008

Moje pytanie jest następujace: Po co szybciej ???
Dla mnie duzo ważniejsza jest dynamika niż Vmax.

W lancerach evo IV i chyba V licznik byl wyskalowany do 180kmh ;)

W europie większosc osób jeszcze placi za to żeby mieć krótszą skrzynie, a "kitajce" maja to za free.

mAbZ - czy jeżdżąc po szwecji czesto jeździsz szybciej niż 180kmh ??
Pytam serio.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group