To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Dolot

FreeMan - Pią 23 Lis, 2007

Stacho_16V napisał/a:
Też mi się tak wydaje że powinien coś dać tak jakby odetkać auto chyba ze jest źle skonstruowany...
W co wątpie bo jest to dedykowany K&N do CLio 1.8 16V


Stacho, nie wszystko zloto co sie swieci :)

Stacho - Pią 23 Lis, 2007

Owszem :) tutaj się zgadzam ale jest możliwość przerobienia puski oryginalnej tak ze podejdzie dolot i będzie łykało zimne powietrze :)
Anonymous - Sob 24 Lis, 2007

ja po doświadczeniach na stożku wróciłem do prawie seryjnego dolotu, na stożku było dobrze odkiedy się chyba(tak sądze) niezabrudził ,wtedy komp pokazywał spalanie średnie od 17 do 21litrów, teraz mam seryjną puche seryjny filtr(moim zdaniem najlepszy on jest)i alu rure od gazu 110fi (40cm dł) zamontowaną tak że łapie zimne powietrze koło zderzaka, efekt jest duuuużo lepszy niż na stożku spalanie ok(litr więcej), teraz jak jest zimno wolne obroty troche nierówne dopóki sie nierozgrzeje silnik, jeden mechanik z aso renault kazał tak i tak przerobić węzyki z podciśnieniem wtedy bedzie silnik się lepiej wkręcał na obroty, rzeczywiscie miał rację!! jeżdże tak juz z rok i jest git, ciekawostka z tą rurą to jak się ją wydłuży to lepszy jest dół jak skróci za mocno auto jest nieelastyczne tak ze diesle są przede mną , ale góra pikna :D acha inne są osiągi na 95ce a na 98ce, na zawody mieszam 99Vpowera z Bp 98 i mułowata seria tego silnika się chowa! ;)
dzik - Nie 25 Lis, 2007

A co dokladniej zrobiles z wezami?
Anonymous - Nie 25 Lis, 2007

dzik napisał/a:
A co dokladniej zrobiles z wezami?


od wolnych obrotów mam odłączony od puszki z filtrem, otwór zaslepiony a na wężyk mały filterek(wygląda jak odma) dałem, odłączone wężyki od podciśnienia z seri dolotu i odłączony i zaślepiony przewód recyrkulacji spalin czy jakoś tak to się nazywa prawdopodobnie niepotrzebnie podgrzewa powietrze przy przepustnicy , gość pokazał tak zrobiłem i narazie wsistko chula :D

Stacho - Nie 25 Lis, 2007

Tylko pogratulować kombinacji :)
Ja jade poszukać wkładki filtra seryjnej K&N

dzik - Nie 25 Lis, 2007

Z tym od wolnych obrotow mam podobnie, EGR mam wywalone, to mam podobnie.
Pewnie dlatego mam 160KM zamiast 150 :D

saxorulez - Sob 19 Sty, 2008

Taki news związany z dolotem przywiozłem z targów.



Głowica w saxo VTS J4 - na seryjnych zaworach w opcji NA pozwala (po jej przygotowaniu of course) na 207BHP przy 7700rpm lub 224BHP przy 9900rpm. Wzrost przepływów w stosunku do serii po przygotowaniu - 13% strona ssąca, 22% strona wydechowa.

Głowica z Forda Pumy 1.7 - na seryjnych zaworach pozwala na 214BHP przy 8600rpm lub też 186BHP przy 6800rpm. Wzrosty przepływów 14% na ssącej stronie i 30% na wydechowej.

Powyższy przykład pokazuje jak bardzo konstrukcyjnie różnią sie głowice aut o zbliżonej pojemności.

Głowice z Clio Sport nie muszą być poprawiane bo nie ma co w nich poprawiać - jako ze przepływy są już na bardzo dobrym poziomie. Nice..

A tu szok teraz będzie - głowica w BMW Mini Cooper S
Zawory ssące poprawa o 16,6%
Zawory wydechowe popraw w przepływach o 57%!!!!

Dziękuję postoję... Ta głowica jest jakaś nie dorobiona, szczególnie od strony wydechowej - może dlatego ze wszystkie Mini zarówno te 90KM jaki Cooper S maja ten sam kolektor wydechowy.

Silniki Opla 2.0 XE 16v
Poprawa na ssących 14,9%
Poprawa na wydechowych 21,5%
W połączeniu z stosunkiem skok tłoka : srednica tłoka (86mm x 86mm) dającym sporo momentu w niskich obrotach uzyskujemy głowicę która przy 7900rpm może wygenerować 245BHP (w NA) lub 218 BHP przy 6300rpm (w NA). Dołożenie dużych zaworów powoduje wzrost mocy max do 287BHP przy 7900rpm (wydech z 28,98 na 29,99mm. Ssący z 32,99mm na 33,98mm) Jak widać różnica w średnicy zaworów o 1mm przekłada sie na 40KM mocy max.

O czym to świadczy - wszystko to co napisałem to sucha teoria, czyli dane głowic badanych na urządzeniach mierzących ich przepływy - z czego tzostały potem wyliczone wartości mocy max - to czy dany silnik osiągnie taką moc zależy od wałków, tłoków, wydechu, ECU, paliwa i osoby która to składa :)

*Wzrost przepływu powietrza nie przekłada się proporcjonalnie na wzrost mocy :)


BaRtO_206GT - Sob 19 Sty, 2008

misiu pysiu a o EW10J4 cos wiesz? ;)
saxorulez - Sob 19 Sty, 2008

nic.. niestety chłopcy akurat z tym nie mieli do czynienia.

Na ten temat wie dużo Pan Longmann który notorycznie buduje 206 2.1l na 4P na +200KM
wiec głowica dmucha jak widać bez problemowe 200KM.

Wiem od Belgów ze w rallycrosie mają po 240KM..

CHRZANEK - Sob 19 Sty, 2008

saxorulez napisał/a:
A tu szok teraz będzie - głowica w BMW Mini Cooper S
Zawory ssące poprawa o 16,6%
Zawory wydechowe popraw w przepływach o 57%!!!!


Istotnie szok...

Vlodarsky - Nie 20 Sty, 2008

Czy ktoś zdradza w jaki sposób aż tak poprawia się przepływ ?
saxorulez - Nie 20 Sty, 2008

No poprzez obróbkę głowicy
- poszerzanie kanałów
- polerowanie kanałów
- obróbka gniazd zaworowych
- obróbka zaworów

Vlodarsky - Nie 20 Sty, 2008

saxorulez napisał/a:
No poprzez obróbkę głowicy
- poszerzanie kanałów
- polerowanie kanałów
- obróbka gniazd zaworowych
- obróbka zaworów


- jakie są wartości graniczne kanałów j4 czy jp4 ?
- czy jedne i drugie kanały powinno się polerować ?
- ok
- ok

saxorulez - Nie 20 Sty, 2008

Vlodarsky napisał/a:
jakie są wartości graniczne kanałów j4 czy jp4 ?


ile można? to juz tajemnica handlowa

Vlodarsky napisał/a:
- czy jedne i drugie kanały powinno się polerować ?


tak ale nie tak samo



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group