GeKo - Czw 06 Lut, 2014 p. Nowak, powinien rozwiać wszelkie wątpliwości. Możesz pewnie nawet podjechać do niego z samochodem bo daleko nie masz.
Raz byłem na takiej "konsultacji" i wszystko objaśnił jak należy.
A jeśli się nie mylę to hydraulika na dwóch pompach powinna załatwić sprawę.CHRZANEK - Czw 06 Lut, 2014 Geko - gdybym chcial jeździć w rajdach to wiem że Pan Wojciech uznaje zasadę że jeżeli element (pompa ręcznego lub korektor) pochodzi od znanego renomowanego producenta i kształt jest zbliżony to przepuszcza - a wiem bo pytałem o to jak Bad-i budował Saxo.
Niestety w GSMP wyrocznią od BK jest Pan Marek Szczechura który na codzień urzęduje gdzieś na śląsku i którego osobiście nie znam. Nie mam gwarancji że każdy delegat techniczny tak samo interpretuje przepisy...
A ponieważ nie lubie absurdów i staram sie z tym walczyć to chciałbym dotrzeć do prawidłowej definicji i interpretacji przepisu.
Co do ręcznego na dwóch pompach... w książce od Cieniasa są dwa VO gdzie są różne dzwignie ręcznego, obie na jednej pompie, ale żadna z nich nie przypomina produktu renomowanych firm typu Tilton, Willwood, Ap Racing... Zapewne jak bym poszukał w Fiat Auto Corse to bym znalazł - ale za cenę całego samochodu.
Z kolei jak jest ręczny na dwóch pompach to czy są do tego korektory na dwa obwody ?
Raczej i tak sie na takie coś nie zdecyduje bo cena zabija - ale ciekawość mnie dręczy Kenet - Pią 07 Lut, 2014
CHRZANEK napisał/a:
Z kolei jak jest ręczny na dwóch pompach to czy są do tego korektory na dwa obwody ?
Janusz - Pią 07 Lut, 2014 taki korektor juz do mnie płynie z USA
ps. z tych przepisów wynika ze serwo moge miec wywalone, ale pompe ABS tylko odłączoną ??CHRZANEK - Pią 07 Lut, 2014 Januszu jest tak właśnie jak piszesz.
Niemniej jednak w niektórych samochodach które występowały fabrycznie Z oraz BEZ ABS'u możliwa jest konwersja na którąś z tych dwóch opcji.
W Renuarze Clio nie wiem czy była jakaś wersja bez ABS'u... W 106 było coś takiego jak wersja Rallye qbus - Pią 07 Lut, 2014 GTi tez nie mialo abs'u Wrobel - Pią 07 Lut, 2014 Janusz, Chrzanek wrzucil "J" do a grupy
w N'ce ten zapis brzmi tak:
"W przypadku zastosowania w samochodzie hamulców ze wspomaganiem, urządzenie to może być rozłączone lub zastąpione kitem homologowanym w wariancie opcji (VO). To samo dotyczy układu przeciw blokowania hamulców. W przypadku, gdy układ przeciw blokowania hamulców (ABS) jest rozłączony lub usunięty, użycie homologowanego przez producenta jako VO tylnego
mechanicznego rozdzielacza siły hamowania jest dozwolone. "
taki absurdCHRZANEK - Pią 07 Lut, 2014 W praktyce we współczesnym samochodzie jak usuniesz ABS to masz po 25% siły hamowania na każde koło... Zastosowanie mechanicznego rodzielacza staje sie koniecznością żeby sensonie dało się tym hamować
A to Januszek eNke buduje ???Janusz - Pią 07 Lut, 2014
CHRZANEK napisał/a:
A to Januszek eNke buduje ???
panie, serie z klatką do amatorek, no i chciałbym kiedyś jakieś rd3l pojechać (licencja zdana, kwestia tylko odbioru, ale narazie sie wstrzymuje żeby nie latać w klasie gośc)
ale u mnie ABS juz dawno wywalony z samochodu Janusz - Czw 27 Lut, 2014 kurde doszedł mi ten korektor wilwood'a i mam problem, myslałem ze korektor dwuobiegowy polega na tym ze po prostu zamiast jednego przewodu do tyłu idą dwa przewody do tyłu. A tu w tym korektorze wygląda to tak, ze wchodzi jeden przewód od przodu FI (Front in) i wychodzą dwa wyjścia na przód FO (Front Out), Oraz jest jedno RI (rear in) i jedno RO (real out)... czyli na tył dalej mam jeden przewód... tylko nie wiem w takim razie po co w ogóle mam ten przód przez niego puszczać?? no i skoro nic mi to nie daje w stosunku do homo (bo taki był zamysł ściągnięcia tego z USA i czekania ponad 3 tygodni) to mogłem po prostu kupić zwykły jednoobwodowy za połowę ceny tego
Kenet - Czw 27 Lut, 2014 O losie, to sekcja front jako trójnik przyczepiona do zwykłego jednoobwodowego korektora, tyle że z czujnikiem ciśnienia Janusz - Czw 27 Lut, 2014
Kenet napisał/a:
O losie, to sekcja front jako trójnik przyczepiona do zwykłego jednoobwodowego korektora, tyle że z czujnikiem ciśnienia
doKURWAkładnie....kamil - Czw 27 Lut, 2014 a jak zamawiałeś to nie widziałeś produktu na zdjęciu ?Janusz - Czw 27 Lut, 2014 no panie było zdjecie, ale nie było schematu podłączenia, za to był opis ze korektor dwuobiegowy http://www.tomson.com.pl/...-pokretlem.html
jak sie niby po tym miałem wyznac ??
zresztą nawte był tu link na poprzedniej stronieSibu - Czw 27 Lut, 2014 Ten typ co zamówiłeś jest pod "pedal box", bo tam jest tylko jedno wyjście z pompy hamulcowej.