To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - KM vs NM

Anonymous - Sob 06 Paź, 2007

grzechu tu nie chodzi o draznienie, :)

wzor jest wzorem i mozna z niego liczyc moc,
i dziku super to robi

mozna obliczyc z niego moc dla kazdej wartosci obrotowej ale przy zalozeniu ze masz stala i niezmienna wartosc momentu a tak nie jest , moment tez zmienia sie w funkcji obrotow

i jak w takim razie porownasz ktory silnik ma wiecej mocy przy 5000rpm ten ktory ma 400Nm przy 2000 czy ten ktory ma 200Nm przy 7000 jaki zalozysz moment dla wartosci 5000rpm dla kazdego silnika ? wiec takie porownanie jest czysto empiryczne bo niby mozna powstawiac dane do wzoru i usredniac wartosci ktore moga dac zgola odmienny wynik niz w rzeczywistosci ,,

i co nie mam racji? :)

grzech - Sob 06 Paź, 2007

mikson napisał/a:
grzechu tu nie chodzi o draznienie, :)

wzor jest wzorem i mozna z niego liczyc moc,
i dziku super to robi

mozna obliczyc z niego moc dla kazdej wartosci obrotowej ale przy zalozeniu ze masz stala i niezmienna wartosc momentu a tak nie jest , moment tez zmienia sie w funkcji obrotow

i co nie mam racji? :)


MOC=MOMENT*OBROTY/7025

gdzie tu widzisz zalozenie ze masz slala i niezmienna wartosc momentu ? ja takiego zalozenia tu nie widze. Moc moze byc rozna w roznym zakresie obrotow tak samo jak moment moze byc rozny w roznym zakresie obrotow i ten wzor to uwzglednia, nie wiem skad u Ciebie zalozenie ze "masz stala i niezmienna wartosc momentu ", no chyba ze zalozyles tak zeby Ci sie latwiej liczylo ;) . Zauwaz skoro moment jest podany jako zmienna (a nie wartosc stala) to oznacza ze jest wartoscia zmienna wiec ten wzor uwzglednia ze moment moze sie zmieniac :)

Anonymous - Sob 06 Paź, 2007

wiec odpowiedz dzikowi na pytanie co lepsze :)

"A teraz pytanie na zrozumienie, co lepsze:
400Nm przy 2000rpm
200Nm przy 7000rpm"


bo ja twierdze ze moga byc trzy rozwiazania :)

bo ja rozumiem to tak ze pytanie jest czy lepiej miec 400Nm przy 2000 czy 200Nm przy 7000
i wlasnie majac ten wzor i takie dane nic nie uzyskasz z takiego porownania co jest lepsze
zeby porownac co jest lepsze nalezy miec pelna charaktarystyke momentu zeby to obliczyc dla kazdej wartosci obrotowej,, bo moze sie okazac ze jest to ten sam silnik ktory ma wlasnie 400Nm przy 2000 i 200Nm przy 7000 lub zgola dwa rozne np tdi i v8

i nie mam racji :)

dzik - Sob 06 Paź, 2007

mikson, rozwiazanie jest jedno, dla podanych danych majac takie obroty wiemy ze drugi silnik potrafi wiecej.

druga sprawa ze sam wskazujesz na to ze podanie samego momentu malo mowi, jak bym napisal tylko 200Nm czy 400Nm bez podania obrotow to juz by byla naprawde zagadka.

Wyobraz sobie ze dobierasz silnik do generatora pradu, ma dawac jak najwiecej pradu, obroty dowolne, dobierzemy przelozenie. Jak bym podal tak:
moment max: 400Nm a drugi 200Nm, cos to powie?
Jak podam moc to chyba jednak troche wiecej.

Anonymous - Nie 07 Paź, 2007

Cytat:
mikson, rozwiazanie jest jedno, dla podanych danych majac takie obroty wiemy ze drugi silnik potrafi wiecej.



dlaczego sadzisz ze potrafi wiecej???

zakladajac ze
silnik A ma 400Nm przy 2000rpm
drugi silnik B ma 200Nm przy 7000rpm

dlaczego dalej sadzisz ze silnik B potrafi wiecej?

a skad wiesz ze silnik A nie ma 201Nm przy 7000rpm lub silnik B nie ma 401Nm przy 2000rpm

to jest porownanie empiryczne i nie majace zadnego przelozenia do rzeczywistysci dziku z calym szacunkiem ale tu mam racje

jezeli podalbys pelna charakterystyke momenty w funkcji obrotow dla kazdego silnika mogl bym wtedy z usmiechem i cala przyjenoscia z Toba policzyc jaka jest moc dla kazdeo silnika w wybranych obrotach,, i wtedy okazalo by sie ktory z nich jest lepszy

a takie zalozenie czy jest lepszy silnik A czy B ma 3 rozwiazanie jak pisalem wczesniej


Cytat:


druga sprawa ze sam wskazujesz na to ze podanie samego momentu malo mowi, jak bym napisal tylko 200Nm czy 400Nm bez podania obrotow to juz by byla naprawde zagadka.



chodzi mi o to ze podanie tylko dwoch punktow z pelnej charakterystyki momentu w funkcji obrotow nie jest poprawne do porownania ktory silnik jest lepszy ,, zle to zrozumiales,




Cytat:


Wyobraz sobie ze dobierasz silnik do generatora pradu, ma dawac jak najwiecej pradu, obroty dowolne, dobierzemy przelozenie. Jak bym podal tak:
moment max: 400Nm a drugi 200Nm, cos to powie?
Jak podam moc to chyba jednak troche wiecej.





dziku z calym szacunkiem ale nie mowmy teraz o podlaczani silnika do pradnicy ktora tez ma charakterystyke oporowa zalezna od obciazenia

tak przy pradnicy wazna jest wartosc mocy ktora mozemy wyliczyz ze wzoru zgadzam sie
ale skad bedziesz wiedzial czy silnik A jest lepszy od silnika B na podstawie podlaczenia do pradnicy czy pelnej charakterystyki momentu w funkcji obrotow? oczywisci mozna podlaczy oba do pradnicy i zobaczyc ktory lepiej dziala w danych obrotach, ktory z nich generuje wiecej mocy na pradnicy,,

Jakarti - Nie 07 Paź, 2007

hehehe - pieknie.
chlopaki - prowadzicie dyskusje.. a nie klotnie :)

dzik - Nie 07 Paź, 2007

mikson, wiem co chcesz mi udowodnic i sie zgadzam, ale chcesz mi powiedziec ze czegos nie rozumiem? rozumiem, ale niepotrzebnie wprowadzasz zamet.

Pytanie nie dotyczy silnika spalinowego, nigdzie tego nie podalem, prawda?

Pytanie jest proste, masz do wyboru jeden punkt w pracy kazdego z silnikow i tyle.

I na koniec, zapytalem co lepsze a nie ktory silnik jest lepszy, prawda?
Oczywiscie do oceny silnika musialbym podac caly przebieg, ale nie pytam o silnik.

Anonymous - Nie 07 Paź, 2007

Podbało mi sie to z Kondziami i sprinterami. Prawie zrozumiałem :D
grzech - Nie 07 Paź, 2007

saxorulez napisał/a:
http://www.saxosportsclub.com/ForumsPro/viewtopic/t=29041/finish=30/start=0.html

Od połowy strony dyskusja power vs torque.
Axsaxoman który broni Torque a nie BHP zbudował więcej aut niz u nas jest w klubue jest włascicielem tej firmy:

http://www.gmcmotorsport.co.uk/


przeczytalem ten watek i moim zdaniem on uwaza ze lepiej miec wiecej momentu w nizszych obrotach niz mniej momentu w wiekszych obrotach bo przyspieszanie w zakresie max mocy w silnikach ktore te moc maja wysoko wymaga wiekszej ilosci zmian biegow (krotsze przelozenie zeby szybciej wejsc w max moc) a kazda zmiana biegow to strata i dlatego lepiej zeby tych zmian bylo jak najmniej. (moze nie bylo to wyraznie napisane, ale moim zdaniem trzeba zalozyc ze moc w obu przypadkach jest taka sama). Moze nie dokladnie tak to napisal, ale wydaje mi sie ze to mial na mysli, bo stwierdzenie ze tylko mement jest wazny jest totalnie irracjonalne.Moment nic nam nie mowi bo latwo go mozna modyfikowac za pomoca przelozen.

mikson, sorry ze nie uwzglednilem faz ksiezyca w moim rozumowaniu, no bo w sumie to ma wplyw na plywy w oceanach, a one na prady, a one na temp powietrza a to znowu na ilosc tlenu w silniku :) , ale po prostu chcialem sie skupic na setnie sprawy :)

Anonymous - Nie 07 Paź, 2007

grzechu :bez przesady :) po prostu rozwijamy profesjonalnie temat i kazdy moze dowiedziec sie czegos moze nowego czy interesujacego , przynajmniej dyskusja jest owocna,

dziku : a ja bym wybral silnik ktory ma 400Nm przy 2000. :)

dlaczego: bo lezy on w zakresie mojej spokojnej jazdy :)

dziku nie mowie ze nie rozumiesz i czy zle tlumaczysz etc tylko takie porownanie nie ma sensu i przelozenia w rzeczywistosci i kropka.


pozdr

grzech - Nie 07 Paź, 2007

mikson: peace, przyznaje ze troche przesadzilem :)
saxorulez - Pon 08 Paź, 2007

dobra ja zaczynam kumać...

w moim mniemaniu jest tak, (silnik benzynowy do sportu)

warto mieć duzo niutków w wysokich obrotach :) z tego bedzi edużo koniów - zgadza się?

k-mart - Pon 08 Paź, 2007

inne proste pytanie: dlaczego n.p. samochody rajodwe wcale nie maja "az" tak duzych momentow??
Bo jezdza moca.

saxorulez - Pon 08 Paź, 2007

k-mart napisał/a:
inne proste pytanie: dlaczego n.p. samochody rajodwe wcale nie maja "az" tak duzych momentow??
Bo jezdza moca.


rajdowe właśnie maja duzy moment :) ale jada mocą co juz wiemy

Bad-i - Pon 08 Paź, 2007

a ja tego tematu chyba nigdy nie ogarne ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group