To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Projekt Clio Sport 200+

Bad-i - Śro 16 Kwi, 2008

TOXIC napisał/a:
Bad-i napisał/a:
dopisze to tutaj bo dosc ciekawa rzecz:

Ostatnio jak gadalem z Jackiem Chojnackim to mi wmawial ze nie ma problemu ze wystroi ITB na seryjnym kompie bo to luz itd.... Dodatkowo ze wlozy dwie rozne kosci na wilgotne i suche powietrze.

Zadzwonil do niego Remek - i pyta co i jak a Chojnacki ze nie da rady wystroic ITB na seryjnym ECU

:D


OT KOORWA POLSKI PROFESJONALIZM


z tego co ja slyszalem w UK juz wystroili ITB na seryjnym ECU :)


a ty nadal swoje - wystroj, pojedz na rolki, wrzuc wykres, ustaw sie na ulicy - zweryfikujemy co to dalo ;)

Anonymous - Śro 16 Kwi, 2008

hehe nie no do ITB to jeszcze dluga droga :D a i na seryjnym ECU tego robic nie bede :)
ade - Czw 17 Kwi, 2008

saxorulez napisał/a:
MoRToN napisał/a:
że powinno się dać...


zaproponuj żeby sprawdził czy się da i dał odpowiedz a nie uczył się na czyimś aucie.. bo to mija się z celem.

Są schematy wiązki, możliwości ECUMASTERA są znane - mozna poczytać i to jasno stwierdzić.


nie do konca, po pierwsze trzeba znac dokladnie na jakiej zasadzie dziala seryjny komputer... aby wiedziec czy mozna, a jak tak to w jaki sposob uzyc ecumastera...

po drugie ecumaster jest dosc swiezym urzadzeniem, i w wielu przypadkach trzeba dopiero sprawdzic na ile bedzie sobie dawal rade z konkretnym autem...

np wiele osob twierdzilo, ze m52b28 z bmw ma uczacy sie komputer itp, itd, ze nie da rady go ogarnac swinia, trzeba bylo rozkminic dokladnie dzialanie seryjnego kompa, podpiac sprawdzic i okazalo, ze sie jak najbardziej da...

saxorulez - Czw 17 Kwi, 2008

ade napisał/a:
nie do konca, po pierwsze trzeba znac dokladnie na jakiej zasadzie dziala seryjny komputer... aby wiedziec czy mozna, a jak tak to w jaki sposob uzyc ecumastera...


No i o tym właśnie mówie.. ktoś kto mówi że spróbuje znaczy że nie ma jakiejś wiedzy na ten temat - tak?

Sorry ale poprostu nie wierzę w to że nie da się tego sprawdzić wcześniej niż organoleptycznie na czyimś aucie...

dzik - Czw 17 Kwi, 2008

saxorulez napisał/a:

Sorry ale poprostu nie wierzę w to że nie da się tego sprawdzić wcześniej niż organoleptycznie na czyimś aucie...


Jesli jakis komputer jest rozgryziony dokladnie jak np ECU hondy to sie robi program a nie pierdzieli ze swinkami.

M - Czw 17 Kwi, 2008

Ano..
Panowie powiem tak, kazdy komputer seryjny ma ogromne mozliwosci, moze naprawde obsluzyc wszystko i jak chce, chyba ze jest sprzetowo zabezpieczony.
Kazdy komputer w uproszczeniu ma procek oraz wejscia wyjscia sygnalow(nie bede rozgraniczal na alalogowe i cyfrowe zeby nie powiekszac enigmatycznosci)
I to jak sobie radzi z sygnalami zalezy tylko i wylacznie od programu.
Program w swoim kodzie zawiera mapy paliwa i zaplonu ktore wykorzystuje ecu do obslugi wejsc i wyjsc. Ale jest to jakies 5% funkcjonalnosci ECU, sa tam petle, wyzwalacze, rutyny testujace i duzo roznych rzeczy.
Seryjny ECU moze obslugiwac ITB w kazdym samochodzie. Jednak wiedza jak to zrobic od samej wiedzy jak nagrzebać mapy paliwa rozni sie tym
czym wiedza inżyniera od wiedzy hydraulika.

rasta - Czw 17 Kwi, 2008

eM napisał/a:
Seryjny ECU moze obslugiwac ITB w kazdym samochodzie. Jednak wiedza jak to zrobic od samej wiedzy jak nagrzebać mapy paliwa rozni sie tym
czym wiedza inżyniera od wiedzy hydraulika.


No i przez to, że u nas są sami hydraulicy człowiek zmuszony jest iść w SA - dla świętego spokoju.

dzik - Czw 17 Kwi, 2008

eM napisał/a:

Seryjny ECU moze obslugiwac ITB w kazdym samochodzie. Jednak wiedza jak to zrobic od samej wiedzy jak nagrzebać mapy paliwa rozni sie tym
czym wiedza inżyniera od wiedzy hydraulika.


Jeszcze zalezy jak jest zbudowany dany ECU. Sa ECU zbudowane na procesorach uniwersalnych jak np megasquirt, mozesz zamienic program i bedzie sterowal pralka automatyczna. Ale pewnie sa tez procki o zawezonej specjalizacji i tutaj mozliwosci programu beda mniejsze.
Oczywiscie na bank duzo mozliwosci jest zostawionych w programie aby w razie modyfikacji przez producenta miec wieksze pole manweru, jednak sa pewnie pewne fukcje ktorych ruszyc nie mozna.

Co do dlubania, to ze czesc komputerow nie jest rozpracowana nie zalezy tez od wiedzy. Jak ktos ma wiedze nie zrobi tego w jeden wieczor, to jest reverse engineering ktory zajmuje troche. Nie zawsze sie oplaca.
Jak ludzie chipuja na potege 1.8T to warto poswiecic troche czasu na jego rozpracowanie.
A i tak mimo tak popularnej jednostki nie wszystko jest pod kontrola. Z jakiegos powodu jednak montuja SA.

Trzeba tez pamietac ze nawet producenci samochodow, czyli firmy ktore posiadaja mozliwosc modyfikacji programu wg wlasnych zyczen gdyz maja do nich dokumentacje gdy buduja zaawansowane projekty, demo cary itp to zmieniaja ecu na inny. Nie bedzie to np AEM ale np SA magneti marelli

Nie rozumiem uporu jaki ludzie maja przy zabawie z seryjnym ECU, jesli mamy ecu ktore mozna chipnac w domu samemu jak honde to rozumiem, jesli mamy jakis prosty sterownik ktory latwo sie swini to tez potrafie zrozumiec.
Ale jesli posiadamy najnowszy sterownik obdII ktorego glownym zadaniem jest uzyskac czystsze powietrze w wydechu niz ma w dolocie to trzeba poprostu zamienic go na ecu ktory byl projektowany bez wspolpracy ekofaszystow.

rasta - Czw 17 Kwi, 2008

Wiadomo, że stopień rozpracowania ECU uzależniony jest od jej popularności oraz popytu. 1.8T siedzi w VW/AUDI/SKODA/SEAT, a motorek z Clio wiadomo... :wall:
Choć tak jak Dzik napisał, przy gubych projetach i tak idzie się w SA.

Ale dopuki się nie sprawdzi to się nie dowie.

Przykładowo, komp w Foce też ma samoadaptację, ale u kumpla, który zmienił wałki kolektor dolotowy, kółka, wydech, czyli podobne modyfikscje co planuje Toxic - bez najmniejszego problemu udało się to ogarnąć na ECU Masterze. Zrobił to co poniektórmy znany Cobcio - pierwszy raz miał doczynienia z Focusem i jest malina, więc kto wi :]

MoRToN - Czw 17 Kwi, 2008

Co za motor w tej foce ?
rasta - Czw 17 Kwi, 2008

MoRToN napisał/a:
Co za motor w tej foce ?


Jedyny słuszny 2.0 Zetec ;D

Anonymous - Czw 08 Maj, 2008

Panowie takie pytanko :) Dziku bedzie wiedział o czym mówie :)
No mam juz te graty u siebie, w koncu :) Pierwsze przedbiegi jakie chce zrobic to zamontowanie kolektorka dolotowego, robota latwa lekka i przyjemna no i do zrobienia samemu. Zabralem sie conieco za polerowanie go wlasnoreczne :) Powiedzmy ze jest niezle :) Dolna scianka i boki daly sie wypolerowac bez problemu na gladko, nie doszedlem tylko w zalamanie gornego sklepienia (udało mi sie wypolerowac ale nie moglem zac lej porowatej warstwy). Czy to bedzie miało znaczenie ? czy mam wracac do rekodziela i papieru sciernego ??? Oczywiscie zaznaczam ze ilosc zebranego materiału ze scianek byla dosc spora ( no powiedzmy o 0,1-0,2mm na ogolnej srednicy) Jak to widzicie, zostawiac tak jak jest czy dlubac dalej Niby ten kolektor i tak jest lepszy niz fabryczny wiec moze juz sobie darowac.

saxorulez - Pią 09 Maj, 2008

wydaje mi się że większy efekt uzyskasz robiąc to w połączeniu z głowicą.

Bo rozumiem że poszerzyłeś kanały w kolektorze ale czy teraz one pasują 1: 1 w kanały w głowicy??

dzik - Pią 09 Maj, 2008

Hmm, czytalem troche o tym ze polerowanie kanalow dolotowych niszczy kolektor. Porowata powierzchnia zwieksza zawirowania co jest podobno korzystne.
saxorulez - Pią 09 Maj, 2008

dzik napisał/a:
Porowata powierzchnia zwieksza zawirowania co jest podobno korzystne.


w silnikach gaznikowych to tak, nowe silniki mają tak dopracowane wtryskiwacze ze paliwo jest rozprowadzane idealnie



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group