p.s. mam nadzieje ze dobrze zrozumialem, te 10-12 tys to za dwa komplety a nie jeden (bo jezeli piszesz o jednym to chyba bierzesz pod uwage najwieksze wypasy).
Tak trochę pozaokrąglałem, ale tak na szybko
-fotel 2-2,5k Tu nigdy nie oszczędzałem
-Hans 2,5k
-kask 1,5k
- pasy pewnie min. z 1k
No to 7k na strone trzeba mieć, przeholowałem z wyliczeniami. W teorii to nawet inna klatka powinna być, takie przynajmniej założenia były na początku tego systemu.
Jako że piloci są z natury biedniejsi to zmniejszy się ich podaż na rynku, bo nie każdy będzie miał żeby wycalować 4k na kask i HANSa.Kuner - Czw 30 Gru, 2010 I po przeczytaniu tego regulaminu daruje sobie RPP 2011. Po co mam kupować system gaśniczy by pojechać dwa czy trzy rajdy RPP w tym roku a w przyszłym będę musiał wywalić z 10 koła (dwa fotele, pasy, jeden hans i kask). Polatam trzecią ligę i może jakieś góry...Bad-i - Czw 30 Gru, 2010
Kuner napisał/a:
I po przeczytaniu tego regulaminu daruje sobie RPP 2011. Po co mam kupować system gaśniczy by pojechać dwa czy trzy rajdy RPP w tym roku a w przyszłym będę musiał wywalić z 10 koła (dwa fotele, pasy, jeden hans i kask). Polatam trzecią ligę i może jakieś góry...
ale system obowiazywal juz w 2010Kuner - Czw 30 Gru, 2010
Bad-i napisał/a:
Kuner napisał/a:
I po przeczytaniu tego regulaminu daruje sobie RPP 2011. Po co mam kupować system gaśniczy by pojechać dwa czy trzy rajdy RPP w tym roku a w przyszłym będę musiał wywalić z 10 koła (dwa fotele, pasy, jeden hans i kask). Polatam trzecią ligę i może jakieś góry...
ale system obowiazywal juz w 2010
obowiązuje chyba od 2007, ale ja, budując nowe auto nie widzę sensu kupowania go skoro wiem że za rok nie wydam 10 koła by startować, zatem w tym roku już sobie daruje RPP wydając ten 1200 zł na jakiś komplet opon typu r888 czy T1R albo na połowe jednego wyścigu w górach. Niestety gdy zaczęło mnie być stać na RPP (3-4 eliminacje w sezonie) to okazuje się że mnie znowu nie stać Ja popieram bezpieczeństwo ale 2liga miała być tańsza od RSMP a tu teraz będzie niewielka różnica finansowa.Bad-i - Czw 30 Gru, 2010 ok, teraz rozumiem Twoj punkt widzenia. Mnie tez nie pociaszaja takie informacje, kazdy grosz teraz ma isc w strone nowego auta, a trzeba bedzie nowelizowac stare jarek-malopolska - Czw 30 Gru, 2010
GeKo napisał/a:
http://rajdy.autoklub.pl/...ng-trophy,33605
Kolejny debilizm, oddajmy może tytuły od razu tym ktorzy mają najwięcej zer na koncie.
no to ja jestem mega zdziwiony, jak Michał mowił, ze DS3 R3 pojedzie w CRT to nie wierzyłem, jednak widac miał racje (i pewnie przecieki, znaczy sie juz o tym wiedział) Bad-i - Nie 09 Sty, 2011 he he a Wojtek nadal swoje
Bad-i - Śro 12 Sty, 2011 ciekawy instruktarz odnosnie HANSA - przyznaje ze nie moge pojac jak wyglada ten system z pkt 1 (tym bardziej ze niby pasy 4pkt to maja)
dzieki ale nadal z tego nic nie rozumiem, nie jest to jakos jasno opisane.
Mi chodzi glownie o fakt ze mamy kask, HANS i pasy 4 pkt z tym systemem i jest OK dla Hansa. A jezeli mamy juz 6 pkt pasy to powinny byc bez tego systemu zeby Hans nie zrobil nam krzywdy. A ja kompletnie nie kumam jak to ma nas skrzywdzic w przypadku 6 pkt w ktorych pasy trzymaja nas slownie za jajkaCHRZANEK - Czw 13 Sty, 2011 Są różne wersje pasów kroczowych i myślę że to jest tutaj kluczowe.
Są pasy kroczowe które są wpinane bezpośrednio do klamry centralne (wiekszość przypadków), oraz pasy kroczowe które maja ucha przez które przechodzą pasy biodrowe.
W obu przypadkach pasy nieco inaczej układają się na ciele.Bad-i - Czw 13 Sty, 2011 Radziu ja rozumiem co do mnie piszesz ale nie jestem sobie w stanie wyobrazic jednego.
- mamy pasy 4 pkt (bez kroczowych) i mozemy przy nich uzywac HANS pod warunkiem ze jest ten ASM system
- mamy pasy 6 pkt (z kroczowymi) w ktorych nie powinno byc tego systemu ASM bo zle bedzie wspolpracowal z HANSem
Dziwie sie bo przeciez pasy 6 pkt z kroczowymi maja to do siebie ze juz powstrzymuja nas przed zeslizgiwaniem sie pod pasy (i tutaj nie jestem sobie w stanie wyobrazic czym roznia sie pasy 6 pkt z ASM i bez tego systemu )CHRZANEK - Czw 13 Sty, 2011 Badi dont stres
Ja też nie wiem o co loko.
Może Geko coś wyjaśni bo On to się zna ictus - Czw 13 Sty, 2011 ale czego wy nie rozumiecie???
system ASM jest stosowany w 4 punktowych i z tego co wiem jest to jakis "rozluzniacz" pasow barkowych zeby cialo lecialo do przodu gora a nie wysuwalo sie dolem
w 6 ptk nie ma potrzeby na takie patenty bo krokowy ogranicza wysuwanie sie... ot cala filozofiaBad-i - Czw 13 Sty, 2011
ictus napisał/a:
ale czego wy nie rozumiecie???
system ASM jest stosowany w 4 punktowych i z tego co wiem jest to jakis "rozluzniacz" pasow barkowych zeby cialo lecialo do przodu gora a nie wysuwalo sie dolem
w 6 ptk nie ma potrzeby na takie patenty bo krokowy ogranicza wysuwanie sie... ot cala filozofia
No dobra ale z tego artykulu na stronie rajdowypuchar.pl wynika ze 6 pkt pasy tez moga wystepowac z tym systemem (to ja pytam dlaczego ma nie byc stosowany? przy 6 pkt)
Chodzi dokladnie o ten fragment
Usilnie zaleca się używanie 6-punktowych pasów posiadających homologację 8853/98. Pasy nie powinny posiadać systemu ASM (Anti SubMarining – system zapobiegający wysuwaniu się ciała kierowcy pod pasem biodrowym podczas uderzenia), z wyjątkiem pasów 4-punktowych, gdzie system ten jest stosowany i może wpływać korzystnie na pracę kołnierza