To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - na jakim oleju jezdzicie ?

Janusz - Wto 27 Lip, 2010

AndreXSi napisał/a:
Ok, usunięto mojego posta więc spytam inaczej: do czego ma być lany ten olej?

zapewne do delty.... która w zimie jest nie używana... z kolei na torze już po kilku kołkach olej się przegrzewa... ;/

Bart - Wto 27 Lip, 2010

lancia delta 2.0 turbo 8v, samochód służy do... hmm... dawno nim nie jeździłem, nie wiem do czego służy. Kiedyś nim po mieście po nocach napier.dalałem xD

edit - jak słusznie Januż zauważył - olej bardzo szybko osiąga temperatury 120 i więcej stopni.

206 Gti - Wto 27 Lip, 2010

Ja upalam na olejach od Włodzia - aktualnie mam TOTAL 10W50 Racing
Anonymous - Wto 27 Lip, 2010

a na jakim oleju jeździłeś do tej pory?
Anonymous - Wto 27 Lip, 2010

bart napisał/a:
hmm... no właśnie chodzi o temperaturę i ciśnienie, z którym mam nieco problemów


Przerabiałem:

-Motul 4100 Power 15w50
-Valvoline VR1 Racing 10w60

Oba mogę polecić do codziennej jazdy :)

Yarko - Wto 27 Lip, 2010

ja polecam millersa XFS lub CFS
Bart - Wto 27 Lip, 2010

wcześniej lałem jakieś 10W60 i 5W50, silnik jest teraz trochę rozebrany i pompa oleju nie jest w idealnej kondycji, co może rzutować na problemy z ciśnieniem.
206 Gti - Wto 27 Lip, 2010

AndreXSi napisał/a:
a na jakim oleju jeździłeś do tej pory?


WOW - było tego trochę:

Esso Ultron OW30

Mobile 1 5W50

Mobile 1 0W40

Castrol Motorsport 10W60 (ten do MPower zalecany)

Shell Helix Racing 10W60

Motul 5W40 Racing Hiper Ultra Madafaka.


Prawda jest taka:

Jak juz przerabiałem wszystkie etapy z olejami: (i) co podrabiaja co nie podrabiają, (ii) co dobre co nie dobre, (iii) testy jakies dzwine, (vi) kombinacje z Motulem, (v) za żadki za gesty, (vi) pachie nie pachnie benzyną,

Po tym wszystkim Konkluzja jest taka:

DOBRY OLEJ TO CZESTO ZMIENIANY OLEJ ZALECANY PRZEZ PRODUCENTA.

Trzeba zmieniać regularnie co 8.000 - 10.000.

Jedyny moment kiedy poczułem różnice to zmiana oleju w skrzyni na Motul.

Anonymous - Wto 27 Lip, 2010

206GTi - pytałem barta :)

Bart - w sumie 20w60 nie jest dobrym rozwiazaniem do dupowoza eksploatowanego też jesienią :) Możnaby spróbować z 10w60 millersa albo nawet 5w50 mobila
Jako Italiofil to może selenia 10w60? ;)
co się w motorze zepsuło tak przy okazji?

A tak wogóle to wszystko, tylko nie castrol ;)

PiTT - Wto 27 Lip, 2010

ja ostatnio wlewam Motula Specyfic 504 / 507 (5W30) bo spełnia specyfikacje vw dla tego silnika
nie mam uwag, polecam

Anonymous - Wto 27 Lip, 2010

Ok, a co ile producent zaleca wymianę?
PiTT - Wto 27 Lip, 2010

AndreXSi napisał/a:
Ok, a co ile producent zaleca wymianę?

ogólne przestałem jeździć do ASO, więc sam pilnuję wszystkich wymian
okazało się że jak po zakupie oddałem auto do ASO na duży przegląd, w tym wymiana świec, wszystkich filtrów, płynów itd to jedynie olej mi wymienili xD
filtr kabionowy zawalony jakby kilka lat nie był wymieniany, świece od nowości nie zmieniane, złodziejstwo
a olej chyba co 15 tyś wg. producenta
ja i tak wymieniam co 8-9tyś

martin.h - Wto 27 Lip, 2010

bart napisał/a:
Panowie, jeździł ktoś na Motulu 300v Le Mans 20W60? nadaje się w ogóle to normalnej, cywilnej jazdy? Co ile wypadało by zmieniać taki olej?

Jak już pisał Andre, nie jest to dobry pomysł, tym bardziej, że zbliża się okres jesienny. Mozna spróbować z 15W50 Motula, nawet w zimie dużo turbodoładowanych aut na tym jeździ.
20W60 laliśmy tylko do rajdówki.

Anonymous - Wto 27 Lip, 2010

A jeśli już chcemy celować w klasę 60 to może Valvoline VR1 10w60? z tym że o jakości się nie wypowiem bo nie miałem doświadczenia z nim.
iQ - Wto 27 Lip, 2010

ja mialem kiedys zalany castrol 10w60 i znikal prawie rowno z paliwem :rotfl:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group