To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Projekt Clio Sport 200+

dzik - Pią 09 Maj, 2008

saxorulez napisał/a:

w silnikach gaznikowych to tak, nowe silniki mają tak dopracowane wtryskiwacze ze paliwo jest rozprowadzane idealnie


Objerzyj wtryskiwacze, tam nie ma zadnej finezji. Te same wsadzaja do roznych samochodow wiec trudno mowic o dopracowaniu, kolektor i glowica odgrywa tutaj wazna role.

Vlodarsky - Pią 09 Maj, 2008

dzik napisał/a:
Objerzyj wtryskiwacze, tam nie ma zadnej finezji. Te same wsadzaja do roznych samochodow wiec trudno mowic o dopracowaniu, kolektor i glowica odgrywa tutaj wazna role.


wydaje mi się, że saxorulez miał na myśli idealną mgięłkę która wali w każdym kierunku pod takim samym kątem czyli tak :

/\

//|\\

///|\\\\


także generalnie wtryski dobrze rozprowadzają paliwo...

nie mam pojęcia jak to się ma w tym wypadku do kolektora bo to też zależy w którym miejscu jest wtrysk, pod jakim kątem zamontowany. Ale napewno gdyby wtrysk był bezpośredni to warto zrobić lustro od początku do końca. To tak jak ja sobie myślę. Co innego jak jest też monowtrysk to wtedy moim zdaniem lepiej tak jak Dziku mówi, że te zawirowania są raczej bardzo potrzebne...

saxorulez - Pią 09 Maj, 2008

dzik napisał/a:
Objerzyj wtryskiwacze, tam nie ma zadnej finezji


Piotr - finzeji nie ma ale są rózne typy w różny sposób rozproawdzające paliwo.. kształt kanałów przed i za ma znaczenie of course. Ale przy nowoczesnych silnikach z założenia jest to już dopracowane - wtrysk plus kształt kanału oraz samej komory spalania.

dzik - Pią 09 Maj, 2008

saxorulez napisał/a:
dzik napisał/a:
Objerzyj wtryskiwacze, tam nie ma zadnej finezji


Piotr - finzeji nie ma ale są rózne typy w różny sposób rozproawdzające paliwo.. kształt kanałów przed i za ma znaczenie of course. Ale przy nowoczesnych silnikach z założenia jest to już dopracowane - wtrysk plus kształt kanału oraz samej komory spalania.


Mysle ze za duzo dopisujemy pod haslem "nowoczesnosc". Tak naprawde silniki nie sa tak nowoczesne jak by byc mogly, szczegolnie te w wtryskiem posrednim. Wszystko rozbija sie o $$$.

saxorulez - Pią 09 Maj, 2008

będąć już w lekkim of topie..

Wtryski muszą być coraz bardziej wydajne z powodu:
- ekonmia
- emisja spalin

Normy tak cisną producentów że coraz więcej wyciskaja oni z auta i poprawiają je tam gdzie się da. Mam wrażenie że auta NA zbliżają się coraz bardziej do maks osiągów.

Oczywiście seryjne auta jak sa budowane mają pewne ograniczenia ale zauważ że już nie jest tak jak za czasów Forda Fiesty 1.6 OHV - ze poprawa głowicy dawała 10KM, wydech kolejne 10KM.. auta są coraz lepsze i nie można temu zaprzeczyć

dzik - Pią 09 Maj, 2008

saxorulez napisał/a:
będąć już w lekkim of topie..

Wtryski muszą być coraz bardziej wydajne z powodu:
- ekonmia
- emisja spalin


Wydajnosc to moze kiepskie tutaj slowo, ale naprawde jak wyjmiesz wtryskiwacz w fabii i z nowego samochodu nie zauwazysz roznicy.

saxorulez napisał/a:

Normy tak cisną producentów że coraz więcej wyciskaja oni z auta i poprawiają je tam gdzie się da. Mam wrażenie że auta NA zbliżają się coraz bardziej do maks osiągów.

Oczywiście seryjne auta jak sa budowane mają pewne ograniczenia ale zauważ że już nie jest tak jak za czasów Forda Fiesty 1.6 OHV - ze poprawa głowicy dawała 10KM, wydech kolejne 10KM.. auta są coraz lepsze i nie można temu zaprzeczyć


R5 1,4 8v z lat 80-tych miala prawie 100KM NA z 1.4, dzisiejsze 1.4 nie maja duzo wiecej.

Przyszlosc benzyn to:
- turbo
- wtrysk bezposredni
- sterowanie zaworami

Sporo dzisiejszych silnikow to stare kible z nowa elektronika.

saxorulez - Pią 09 Maj, 2008

dzik napisał/a:
R5 1,4 8v z lat 80-tych miala prawie 100KM NA z 1.4


ale nie było obarczone ograniczeniami takimi jak EURO 6 itp

Anonymous - Pią 09 Maj, 2008

Jak sie zabiore do zakladania to odrysuje otwory na glowicy, wtedy bede mial porownanie. Oczywiscie pasowanie tych otworow jest jak najbardziej w planie, ale moze sie wstrzymam do momentu montnowania walkow. Podrzuccie no za to jakis pomysl jak wypolerowac gorna czesc tego kolektora, jego glowna komora jest dosc obszerna i nie mam pojecia jak i czym tam dojsc, pomijam juz poszczegolne kanaly ktore sa duzo dluzsze niz w tej dolnej czesci od glowicy. :(

A moze sie juz w to nie bawic tylko poprzestac na powiekszeniu otworu wlotowego przy przepustnicy ??

Anonymous - Pią 09 Maj, 2008

saxorulez napisał/a:
ale nie było obarczone ograniczeniami takimi jak EURO 6 itp



aaa no i EURO 6 mam w glebokim powazaniu ;)

Anonymous - Pon 09 Cze, 2008

Odswiezamy kotleta :)

Na poczatek wiejski TUNING ;) mysle ze same paski daja ze 2 kuce jak nic ;) ;)
;)
Prace ruszyły :) Chyle czoło przed chlopakoami z Renault Sport
kolektor dolotowy w ich wykonaniu jest naprawde niezly :) Ale to nic czego nie dało by sie poprawić :) Po zeszlifowaniu i polerowaniu ktore wykonalem wlasnorecznie byłem przekonany ze przegialem :D nic bardziej mylnego :) Pierwsze pasowanie wykazalo ze jeszcze 1mm z gornej scianki moze byc zebrany :) To wykonamy za tydzien :)
Pierwsze testy pokazuja ze nawet bez remapu autko jest nieporownywalnie szybsze od standartu :devil: :devil: (nie spodziewalem sie ze roznica moze byc az taka !! Po przejsciu 5 tys/obr kola zerwaly mi przyczepnosc :/ nice !!)

OK jako ze prace postepuja w etapach :) mozna powiedziec ze dolot jest na ukonczeniu :) Pozostało tylko zainstalowac to małe cudenko ktore udało mi sie wygrac ;)
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...em=380028790825
Nie to zebym wierzył w przyrost mocy podany na aukcji ale poza ladna polerka ktora wykonali pozbede sie wieszajacych sie obrotow na 2000rpm :)

Trzeba bedzie jeszcze rozwiercic otwor wlotowy do gornego kolektora :) i załozyc dolot zimnego powietrza z oczka halogenu :)

Na drugi ogien idzie RSTuner (moze uda sie sprowadzic w tym tygodniu) :)
Moze i gadzet ale daje niezle mozliwosci :)
Do wyboru 3 programy (w tym N-group) + mozliwosc wlasnej zabawy z mapami :)
No ale jesli chodzi o zabawy z mapami to mysle ze paru z was pomoze ??

Rudello - Pon 09 Cze, 2008

z ciekawością czekałem na update w twoim temacie.

1.robisz pomiary? Bo mogłbyś być dobra kopalnia faktów co do wszystkich modyfikacji
2.RSTuner?? more info plzzz! na jakiej zasadzie to działa?
jakie sa techniczne i praktycze mozliwosc?
3.Koniecznie wiecej dokumentacji foto (ale nie nowych pasów)

FreeMan - Pon 09 Cze, 2008

AD.2. http://www.fastchip.nl/co...mart/Itemid,26/
Rudello - Pon 09 Cze, 2008

juz przewertowałem cala ich strone i nasuwaja sie takie pytania.
-"mapy na bluetotha"z tego co pisza to wystarczy podłaczyć pod auto wyskoczy aktualny stan, wpisac w odpowiednie miejsce czego i ile chcemy wiecej i zrobione. Uproszczony opis ale wydawało mi sie ze strojenie wymaga wiecej roboty.

-podaja dla naszych aut +3bhp/10nM te wartosci kojarza mi sie z magic boxami z ebaya, czy to jest wlasnie taki magiczny box? zwiazku z tym czy jest to bezpieczne?

-czy natrafiliscie juz na ludzi ktorzy tego uzywaja(nie ci z komentarzy pod produktem) i sa dowody jak to działa?

Anonymous - Pon 09 Cze, 2008

Hehe Freeman wiedziałem ze jestes wtajemniczony ;)

Fotki dotyczące kolektora beda jeszcze dzisiaj :) z kazda dalsza modyfikacją fotek będe starał sie robic coraz wiecej :)

Rudello - Pon 09 Cze, 2008

ok. trzymam za słowo :jupi:
a pomiary na hamowni? ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group