bardzo ciekawe co mario mowi o dyfuzorze i przepisach
Cytat:
Dublet zespołu Brawn GP w Grand Prix Australii, popisy Toyot i Williamsów przypuszczalnie skłonią pozostałe teamy do eksperymentów z własną wersją podwójnego dyfuzora. Tego patentu nie da się założyć tylko w Red Bullach i Toro Rosso, które posiadają inną konstrukcję tylnego zawieszenia. Stąd szczególnie gorące protesty obozu Red Bulla.
Podwójny dyfuzor wymyślili aerodynamicy Super Aguri i to oni po likwidacji zespołu, przynieśli pomysł do Brackley. Jeden z nich znalazł zatrudnienie w Toyocie - a Williams opracował własny projekt, zapewne po inspiracji z Marsdorf.
- Gdybyśmy już teraz rozpoczęli eksperymenty z takim dyfuzorem, wówczas nie będziemy dysponować mocnym pakietem w Szanghaju - powiedział Mario Theissen. - To wymaga czasu, a zespoły, które mają już taki dyfuzor, poprawią samochody, bo będą przeprowadzać w tym okresie prace rozwojowe. Nie powinniśmy zakładać, że potencjał rozwiązania Brawna został już wyczerpany. Tak naprawdę to się dopiero zaczęło.
Sport jest tylko wówczas interesujący dla publiczności, kiedy wszyscy przestrzegają tego samego regulaminu. Dyfuzor stanowi część ogólnej koncepcji samochodu. Jeżeli po prostu skopiujemy rozwiązanie Brawna, to w naszym samochodzie z pewnością nie da ono tego samego efektu. Pojazd, który wówczas powstanie, będzie tylko kompromisem. I nie powinniśmy sądzić, że taki kompromis okaże się szybszy od innych samochodów, które od początku projektowane były z tą wersją dyfuzora.
Poprosiliśmy FIA o wyjaśnienie sprawy tak szybko, jak jest to możliwe - w jedną lub w drugą stronę. Ponieśliśmy już koszty i nie zamierzamy czekać, aż ktoś komuś powie, że to jest zabronione.
Teamy widziały możliwość takiego rozwiązania i myśmy też to widzieli, ale od lat zalecenia techniczne FIA wyraźnie go zabraniały. Ta luka w regulaminie nie powstała w ubiegłym roku - ona istnieje od wielu lat. Z mojego punktu widzenia nie ma to nic wspólnego z nowymi przepisami aerodynamicznymi. Nowy regulamin sprawił jedynie, że ta luka w przepisach stała się bardziej atrakcyjna.
Wyraziłem podobne obawy w sobote w tymże watku, ktoś rzucił hasło - dajcie difusoren Kubicy - tak, ale to nie jest takie proste, Hondy, Williamsy czy Toyoty, były od poczatku projektowane z uwzględnieniem tego rozwiązania. Tutaj wiele elementów składa się na spójną całość i musi idealnie współgrać, z kierowcą wlącznie!
Difusoren niekoniecznie musza zagrać w BMW czy Ferrari tak dobrze jak w Brawn GP czy jakimś Williamsie. Dodajmy jeszcze że w tym roku testy są ograniczone. Mogą sobie 'posymulować' w aero-tunelu jedynie..
To jest dyscyplina bardzo skomplikowana, zbyt zaawansowana by pojeły ją te głąby co swe kompleksy i niezaspokojone pretensje leczą poprzez kretyńskie kibicowanie piłkarskiej reprezentacji, Małyszowi, a teraz Kubicy..
Jak ktoś słusznie zauważył, zmieszają Kubice z błotem jak cos pójdzie nie tak.. HorrorAnonymous - Pon 30 Mar, 2009
kubek13 napisał/a:
Jak ktoś słusznie zauważył
TO JA!
bystry gosc ten kubek13, podoba mie sięę..GOKART - Śro 01 Kwi, 2009 Kolejny Polak w F1 ?
Karol Basz testowym kierowcą BMW od 2010 roku
http://www.formula1.pl/F1..._2010_roku.html
news na stronie formula1.pl jest z 01.04.2009 więc wszystko jasne ..
ech , a już myślałemAnonymous - Śro 01 Kwi, 2009 http://www.youtube.com/wa...re=channel_page
filmik BMW Sauber F1 Team TV. Review Australia.
Anonymous - Śro 01 Kwi, 2009
basz kręcił na krakowskich halach gokartowych lepsze czasy niż Kubica..
teraz jest pod skrzydłami kubicy, zaczyna wygrywać, wiec na pewno gdzieś go zobaczymy niedługo Michał - Śro 01 Kwi, 2009
JIMEK napisał/a:
:lol2:
a tak swoja droga nie moge sie doczekac filmiku na stronie f1 z australii
kończe już go składać
będszie za dwa dniAnonymous - Czw 02 Kwi, 2009 gokart i co wyrzucili juz Basza? Anonymous - Czw 02 Kwi, 2009
r26rulez napisał/a:
nie Ty jeden
a widziales podsumowanie sezonu 08?? ja to juz ktorys raz katuje wszystkie z poprzedniego roku Michał - Czw 02 Kwi, 2009 szczerze ?
fajne są te filmiki ale szau nie robią .
za mało "efekciarstwa"GOKART - Czw 02 Kwi, 2009