was79 - Wto 22 Lis, 2011 aaaaaaaaa teraz kumam GeKo - Wto 22 Lis, 2011 was79, Obejrzyj filmik, normalny układ skrzyni H,
sekwencja jest super, dopóki np nie wypadniesz z drogi i zostanie Ci się auto np na 3 czy 4 biegu, trzeba przebić do 1 lub wstecznego co nie jest łatwe jeśli koła się nie obracają. Wtedy trzeba się trochę naruchać biegami góra dół 3-4-3-4 aż w końcu załapią niższe biegi. To dość częsty obrazek z rajdów WRC jak któryś wykręci bąka na dużym speedzie.was79 - Wto 22 Lis, 2011 drążąc dalej, dlaczego nie kłowa w układzie góra/dół?
(cały czas mam w pamieci ten filmik z kubicą, gdzie jedną ręką prowadził jak po sznurku, a drugą up&down heblem)106 - Wto 22 Lis, 2011 bo taka to sekwencyjna i srednio 5, 6x drozsza...was79 - Wto 22 Lis, 2011 rozumiem, dzięki za wyjaśnienia, przynajmniej sie człowiek czegoś nauczy Anonymous - Wto 22 Lis, 2011
was79 napisał/a:
rozumiem, dzięki za wyjaśnienia, przynajmniej sie człowiek czegoś nauczy
nie ma sprawy polecam sie na przyszłość faldzip - Wto 22 Lis, 2011 was79, przyjmij, ze najprawdopodobniej ktos mowiac "kłowa" ma na mysli kłowke H, jak w tym pugu, jak w Subaru Kajtka itp, bo kłowa nie znaczy sekwencyjna (bo kłowa oznacza glownie konstrukcje trybow w skrzyni), natomiast sekwencyjna tez jest kłowa, jesli dobrze mysle, ale zmiana biegow jest, jak nazwa wskazuje, sekwencyjna, i jest tam poza trybami i kilkoma patykami, caly mechanizm, ktory pozwala jednym pierdnieciem zmienic bieg w ulamku sekundy.
Klowa H ma przewage nad zwykla skrzynia taka, ze jest duzo bardziej wytrzymala i mozna np. zbijac biegi bez sprzegla, bo lewa hamujesz - jak dla mnie jest to juz niezla zayebistosc i kosztuje hajsu w hajs.
tu przyklad:
GeKo - Wto 22 Lis, 2011 faldzip, Ciekawostką w używaniu kłowych skrzyń jest to że w wyścigach biegi w górę bije się bez sprzęgła a w dół używa się sprzęgła, w rajdach na odwrót, w górę ze sprzęgłem w dół bez. A w wyścigach górskich nie ma zmiłuj za krótkie odcinki zbyt ciasno w czasach żeby rezygnować z możliwości urwania kilku setek.qbus - Wto 22 Lis, 2011
Cytat:
w rajdach na odwrót, w górę ze sprzęgłem w dół bez
Znam takich co przy kłówce biegi w górę jak i w dół zmieniają zawsze ze sprzęgłem. Kwestia tego kto ile hajsu ma pum - Wto 22 Lis, 2011
qbus napisał/a:
Znam takich co przy kłówce biegi w górę jak i w dół zmieniają zawsze ze sprzęgłem. Kwestia tego kto ile hajsu ma
to po co im kłowa skrzynia? niech mnie ktoś oświeci.faldzip - Wto 22 Lis, 2011
pumfkp napisał/a:
qbus napisał/a:
Znam takich co przy kłówce biegi w górę jak i w dół zmieniają zawsze ze sprzęgłem. Kwestia tego kto ile hajsu ma
to po co im kłowa skrzynia? niech mnie ktoś oświeci.
obstawiam, ze majo w chooy KM i jeszcze wiecej momentu i seryjna ukreca sie 3x na rajd, wiec zapodali kłowkeJanusz - Wto 22 Lis, 2011 no i krótsze przołozenie, poza tym taka kłowka nawet ze sprzęgłem zmieni pewnie bieg szybciej niż zwykła skrzynka ponadto tak jak faldzip pisał przy ostrym traktowaniu seryjnie skrzynie w niektórych samochodach sypią się na potęgę
ps. nie to żeby we francuzach faldzip - Wto 22 Lis, 2011
Janusz napisał/a:
ps. nie to żeby we francuzach
tez pomyslalem, ze chodzi Ci o hondy Vlodarsky - Wto 22 Lis, 2011
faldzip napisał/a:
tez pomyslalem, ze chodzi Ci o hondy
subaru też jest skośnookie a skrzynie chyba wymienia się razem z olejem i filtrem powietrza przy przeglądzie ? GeKo - Wto 22 Lis, 2011
pumfkp napisał/a:
qbus napisał/a:
Znam takich co przy kłówce biegi w górę jak i w dół zmieniają zawsze ze sprzęgłem. Kwestia tego kto ile hajsu ma
to po co im kłowa skrzynia? niech mnie ktoś oświeci.
Kłówka zawsze pewniej i szybciej zmieni bieg i szybciej przełoży moc na koła.