To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

MotorSport - [RPP] RPP 2011

was79 - Wto 22 Lis, 2011

aaaaaaaaa teraz kumam :*
GeKo - Wto 22 Lis, 2011

was79, Obejrzyj filmik, normalny układ skrzyni H,
sekwencja jest super, dopóki np nie wypadniesz z drogi i zostanie Ci się auto np na 3 czy 4 biegu, trzeba przebić do 1 lub wstecznego co nie jest łatwe jeśli koła się nie obracają. Wtedy trzeba się trochę naruchać biegami góra dół 3-4-3-4 aż w końcu załapią niższe biegi. To dość częsty obrazek z rajdów WRC jak któryś wykręci bąka na dużym speedzie.

was79 - Wto 22 Lis, 2011

drążąc dalej, dlaczego nie kłowa w układzie góra/dół?

(cały czas mam w pamieci ten filmik z kubicą, gdzie jedną ręką prowadził jak po sznurku, a drugą up&down heblem)

106 - Wto 22 Lis, 2011

bo taka to sekwencyjna i srednio 5, 6x drozsza...
was79 - Wto 22 Lis, 2011

rozumiem, dzięki za wyjaśnienia, przynajmniej sie człowiek czegoś nauczy :faja:
Anonymous - Wto 22 Lis, 2011

was79 napisał/a:
rozumiem, dzięki za wyjaśnienia, przynajmniej sie człowiek czegoś nauczy :faja:


nie ma sprawy polecam sie na przyszłość :D

faldzip - Wto 22 Lis, 2011

was79, przyjmij, ze najprawdopodobniej ktos mowiac "kłowa" ma na mysli kłowke H, jak w tym pugu, jak w Subaru Kajtka itp, bo kłowa nie znaczy sekwencyjna (bo kłowa oznacza glownie konstrukcje trybow w skrzyni), natomiast sekwencyjna tez jest kłowa, jesli dobrze mysle, ale zmiana biegow jest, jak nazwa wskazuje, sekwencyjna, i jest tam poza trybami i kilkoma patykami, caly mechanizm, ktory pozwala jednym pierdnieciem zmienic bieg w ulamku sekundy.

Klowa H ma przewage nad zwykla skrzynia taka, ze jest duzo bardziej wytrzymala i mozna np. zbijac biegi bez sprzegla, bo lewa hamujesz - jak dla mnie jest to juz niezla zayebistosc i kosztuje hajsu w hajs.

tu przyklad:

GeKo - Wto 22 Lis, 2011

faldzip, Ciekawostką w używaniu kłowych skrzyń jest to że w wyścigach biegi w górę bije się bez sprzęgła a w dół używa się sprzęgła, w rajdach na odwrót, w górę ze sprzęgłem w dół bez. A w wyścigach górskich nie ma zmiłuj :rotfl: za krótkie odcinki zbyt ciasno w czasach żeby rezygnować z możliwości urwania kilku setek.
qbus - Wto 22 Lis, 2011

Cytat:
w rajdach na odwrót, w górę ze sprzęgłem w dół bez


Znam takich co przy kłówce biegi w górę jak i w dół zmieniają zawsze ze sprzęgłem. Kwestia tego kto ile hajsu ma :)

pum - Wto 22 Lis, 2011

qbus napisał/a:
Znam takich co przy kłówce biegi w górę jak i w dół zmieniają zawsze ze sprzęgłem. Kwestia tego kto ile hajsu ma

to po co im kłowa skrzynia? niech mnie ktoś oświeci.

faldzip - Wto 22 Lis, 2011

pumfkp napisał/a:
qbus napisał/a:
Znam takich co przy kłówce biegi w górę jak i w dół zmieniają zawsze ze sprzęgłem. Kwestia tego kto ile hajsu ma

to po co im kłowa skrzynia? niech mnie ktoś oświeci.

obstawiam, ze majo w chooy KM i jeszcze wiecej momentu i seryjna ukreca sie 3x na rajd, wiec zapodali kłowke

Janusz - Wto 22 Lis, 2011

no i krótsze przołozenie, poza tym taka kłowka nawet ze sprzęgłem zmieni pewnie bieg szybciej niż zwykła skrzynka :) ponadto tak jak faldzip pisał przy ostrym traktowaniu seryjnie skrzynie w niektórych samochodach sypią się na potęgę :P

ps. nie to żeby we francuzach :P

faldzip - Wto 22 Lis, 2011

Janusz napisał/a:
ps. nie to żeby we francuzach

tez pomyslalem, ze chodzi Ci o hondy :]

Vlodarsky - Wto 22 Lis, 2011

faldzip napisał/a:
tez pomyslalem, ze chodzi Ci o hondy


subaru też jest skośnookie :) a skrzynie chyba wymienia się razem z olejem i filtrem powietrza przy przeglądzie ? :)

GeKo - Wto 22 Lis, 2011

pumfkp napisał/a:
qbus napisał/a:
Znam takich co przy kłówce biegi w górę jak i w dół zmieniają zawsze ze sprzęgłem. Kwestia tego kto ile hajsu ma

to po co im kłowa skrzynia? niech mnie ktoś oświeci.


Kłówka zawsze pewniej i szybciej zmieni bieg i szybciej przełoży moc na koła.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group