To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Clio III Sport, Ogólnie o Tuningu

GeKo - Wto 28 Lut, 2012

was79, Clio III R3 nie Clio III :D
Toldi - Wto 28 Lut, 2012

tego sie obawialem.....K-tec obawiam sie ze moze wibracje przenosci, poza tym pewnie czekal bym długo, a ja szukam czegos w sumie na juz.....
GeKo - Wto 28 Lut, 2012

wibracje bedzie przenosić, jak mają na magazynie to za 3 dni masz u siebie. Inna opcja przelać orginal miekkim poliuretanem na poziomie 50-60Sh stopien twardości. Zamienniki niestety nie dają rady.
Toldi - Wto 28 Lut, 2012

Sasic tez?
pP - Wto 28 Lut, 2012

jak nie chcesz drgań to seria...koniec dyskusji :)
GeKo - Wto 28 Lut, 2012

Każdy zamiennik.
Zadir - Śro 29 Lut, 2012

Mam te poduchy z k-teca, drgania przenoszą dość mocno, ale idzie się przyzwyczaić, ogólnie czuć różnice, polecam
kubek13 - Pią 02 Mar, 2012

GeKo napisał/a:
No skrzynia w Ph3 zwłaszcza z początku produkcji jest znacznie krótszsa, ale i tak nie nadrobi różnicy w masie względem Ph2. Zwłaszcza na OS. Na torze nie ma tak ciasnych zakrętów jak w rajdach.(nie mowie o kartingowych) Gdzie i tak lepiej sobie poradzi clio z dluzszą skrzynią bo całosc lecisz na 2 biegu a nie wahlujesz i tracisz czas.

Clio III w Nce mogloby być świetnym autem gdyby kłówka była do tego homologowana, ale renault sie nastawilo na R3, nawet jest jakaś mega uboga homologowana wersja, ale koszt skrzyni i tak zabija.
O ile w trackdayowaniu mozna olać homo i iść na bogato z odchudzaniem to w rajdach Clio III nie ma czego szukać ze względu na masę.
Takie R3 lub Clio CUP na torze urywa cyce, ale jak postawisz obok Clio CUP II to będzie podobnie.
Gdzieś mam w domu całą specyfikację Clio CUP.


Skrzynia w Clio Sport III jest fajnie zestopniowana (odważnie jak na ulicę) i naprawdę efektywnie wykorzystuje charaktersystyke motoru. Auto jak zakręcimy do co najmniej 6,5-7 tys i trzymamy buta, cały czas pozostaje w peaku i jest solidny ciąg do ostatniego biegu. Przynajmniej u mnie tak było (naprawdę elastyczny motor jak na N/A, spory Niuton co świadczy chyba o starannie zaprojektowanej głowicy i dobrym napełnianiu komory spalania). Jedynka jest długa (ok. 70 km/h) , dwójka także (ponad 100km/h) a później krótko. Przy 5tys obr. na 6tym biegu prędkość wynosiła ok 170km/h. I co najważniejsze - wybierak skrzyni jest precyzyjny i ciasny w Clio Sport III. Skrzynia nie jest super-szybka i trzeba jej dać odrobinę czasu na zapięcie biegu i broń Boże nie 'na chama'. Ale działa precyzyjnie. Nie ma śladu efektu 'masła' (z czym niestety zetknąłem się w Sportach 172 ph1 i ph3 182 trophy którymi miałem okazje kiedyś się 'kulnąć' - nie wiem może wynikało to z tego że oba były 'po przejściach'..)

Jeszcze co do samej skrzyni z Clio Sporta III - nie będzie to wielka różnica co zaproponuję, ale zawsze coś. Seryjnie najkrótszy będzie pewien mix - trzeba by złożyć hybrydkę - 3 pierwsze biegi z Clio 200, 4ka jest wszędzie taka sama przupuszczam, a 5ty i 6ty bieg ze skrzyni od Clio Sport 197 z lat 2006/2007, gdzie dwa ostatnie były najkrótsze. Trzeba by jeszcze sprawdzić przełożenie głównego w 197vs.200, ale to będzie to samo lub kosmetyczna różnica. Plus ewentualnie szpera (ale nie koniecznie jeśli tylko rozpatrujemy tor, bardzo przyczepny slick i jazdę 'na okrągło') .Brak sensu i miejsca dla szpery widzę, gdy mówimy konkretnie o aucie Piotra - niewykorzystywanym na szutrach, zabawy zimą, czy ciasnych, zasyfionych KJS-ach zaznaczam..

W rajdach oczywiście Clio Sport III w specyfikacji N-kowej nie ma czego szukać jak Geko napisał. Bo zwyczajnie homologacja N-kowa na nic nie zezwala poza oczywistymi modyfikacjami w postaci porządnych amortyzatorów, klatki, kubełków,pasów, systemu gaśniczego etc. To za mało ze względu na sporą masę. Po prostu Renault już na starcie skreśliło szanse tego auta i jakikolwiek jego byt w grupie N. Nie ma specu szutrowo/zimowego i hamulca pod 15kę w N-ce po pierwsze. Szkoda,bo mogła by to być fajna alternatywa dla type-R'uf gdyby można było zapodać coś w rodzaju nawet 5-cio biegowego Sadeva z Clio 172/182 (w N-ce obudowa skrzyni powinna pozostać seryjna tylko) + spec hamulcowy pod 15''.
Jest wprawdzie półśrodek w postaci Clio Accessa - który jest czymś pomiędzy N-ką (seryjny motor i zawieszenie seryjne - mam tu na myśli fabryczne wahacze ,zwrotnice, nieregulowaną belkę), a R3 (sekwencja). Ale ze względu na to ostatnie - Access jest koszmarnie drogi i trzeba go traktować jak A-gr, mimo że A-grupą 'pełną gębą' także nie jest ..

Anonymous - Pią 02 Mar, 2012

za długie, nie czytam :rotfl:
koma600 - Pią 02 Mar, 2012

Czesio, +1
GeKo - Pią 02 Mar, 2012

Cytat:
(naprawdę elastyczny motor jak na N/A, spory Niuton co świadczy chyba o starannie zaprojektowanej głowicy i dobrym napełnianiu komory spalania).

Z tego co ja słyszałem, musiałby mnie ktoś poprawić ewentualnie. To akurat zasługa ukl. korbowo - tłokowegp. Najzwyczajnie długi skok tłoka powoduje taką charakterystykę. Ma to niestety również wady.
Ciężko się tu czesze konie ;) w dużych ilościach.

Zadir - Czw 15 Mar, 2012

Dobra można trochę update zrobić:

Szperung Quifa zamówiony
Zamówione też zawieszenie Czeskiej firmy Protlum, firma której właściciel kilkanaście lat pracował w HP Sporting, zawias z top mountami i zewnętrznymi zbiorniczkami na olej.
Zobaczymy jak to będzie się sprawować.

Klatka od Soboty zacznie się robić, Fotele sprzedane, teraz szukam jakiś dobrych kubłów.

rasta - Czw 15 Mar, 2012

Najs, flocku na dechę nie będzie?
Bart - Sob 17 Mar, 2012

spytaj jeszcze o Interstate'y :]
rasta - Sob 17 Mar, 2012

Już czekają w kocach grzewczych ;D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group