To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Ford Focus ST170

Janusz - Nie 22 Sty, 2012

ale co mamy wypisywać co każdy myśli ze będzie?? wróżenie z dupy innym słowem??

moim zdaniem to będzie zależało od konkretnego modelu samochodu.

siema - Nie 22 Sty, 2012

Jak by co, jestem tu i zgłaszam się na testy. Mogę też coś zaprogramować, jak będzie potrzeba- pytanie tylko czy nasze założenia są słuszne.
Z początku byłem przekonany, że pomysł eMa wypali, jednak po poście np. Keneta zacząłem się zastanawiać, czy może być faktycznie tak, że ABS reaguje jeszcze przed zauważalnym dla nas uślizgiem tylnych kół, zmieniając tym samym balans hamulców...(?)

M - Nie 22 Sty, 2012

Jesli tak jest to jest pole do popisu :) Dac na wyjsciu dwa sygnaly na przod i na tyl a delta f pomiedzy nimi bedzie pozwalala regulowac sile przod i tyl elektronicznie :D
siema - Nie 22 Sty, 2012

M napisał/a:
delta f pomiedzy nimi bedzie pozwalala regulowac sile przod i tyl elektronicznie :D

wykorzystując np. do tego interfejs od tempomatu ;D

M - Nie 22 Sty, 2012

siema napisał/a:
M napisał/a:
delta f pomiedzy nimi bedzie pozwalala regulowac sile przod i tyl elektronicznie :D

wykorzystując np. do tego interfejs od tempomatu ;D

Widze tutaj pokrewna dusze ;D

Kenet - Nie 22 Sty, 2012

Coś takiego znalazłem:

Cytat:
Anti-lock Brake Systems (ABS) operate as follows:
1. When the brakes are applied, fluid is forced from the brake master cylinder outlet ports to the HCU inlet ports. This pressure is transmitted through four normally open solenoid valves contained inside the HCU, then through the outlet ports of the HCU to each wheel.
2. The primary (rear) circuit of the brake master cylinder feeds the front brakes.
The secondary (front) circuit of the brake master cylinder feeds the rear brakes.
3. If the anti-lock brake control module senses a wheel is about to lock, based on anti-lock brake sensor data, it closes the normally open solenoid valve for that circuit. This prevents any more fluid from entering that circuit.
4. The anti-lock brake control module then looks at the anti-lock brake sensor signal from the affected wheel again.
5. If that wheel is still decelerating, it opens the solenoid valve for that circuit.
Once the affected wheel comes back up to speed, the anti-lock brake control module returns the solenoid valves to their normal condition allowing fluid flow to the affected brake.

6. The anti-lock brake control module monitors the electromechanical components of the system.
7. Malfunction of the anti-lock brake system will cause the anti-lock brake control module to shut off or inhibit the system. However, normal power-assisted braking remains.


Punkty 2-5 wydają się być kluczowe :]

M - Nie 22 Sty, 2012

To jest info tylko o blokowaniu - to juz wiemy :)
Kenet - Nie 22 Sty, 2012

Tak o blokowaniu, ale z tego wynika, że zanim zadziała ABS jest 50-50 ustawione :>
GeKo - Nie 22 Sty, 2012

siema napisał/a:
ABS reaguje jeszcze przed zauważalnym dla nas uślizgiem tylnych kół, zmieniając tym samym balans hamulców...(?)


Myśle że te 50x50 może być w momencie postoju tylko, gdy jedziemy i depniemy w hebel następuje transfer masy na przód, tył się odciąża i musi zostać podana znacznie mniejsza siła i jest ona regulowana przez komp od ABSu w zależności jak mocno się tył podnosi. Ja odkąd opuściłem tył względem przodu zauważyłem poprawę właśnie w hamowaniu i stabilności podczas hamowania, jednak trudniej jest samochód złamać przed zakrętem.

CHRZANEK - Nie 22 Sty, 2012

GeKo napisał/a:
Ja odkąd opuściłem tył względem przodu zauważyłem poprawę właśnie w hamowaniu i stabilności podczas hamowania, jednak trudniej jest samochód złamać przed zakrętem.


Dlatego ja w pugu miałem tak zad posadzony.
Inna sprawa że trakcja przy starcie też mocno ucierpiała.

siema - Nie 22 Sty, 2012

Pytanie skąd komp w Clio wie, że w momencie hamowania tył właśnie został odciążony?
Kenet - Nie 22 Sty, 2012

Wie dopiero w momencie jak zaczyna blokować tylne koła. Gdyby tak nie było odłączenie ABSu bezpiecznikiem nie powodowałoby problemu 50/50.


I to też nie chodzi o to, że komp wie o podniesionym/opuszczonym tyle, tylko transfer środka ciężkości ma wpływ na siły na kołach.

Z resztą ekspertem nie jestem...


Może Miniac nam to wytłumaczy.

siema - Nie 22 Sty, 2012

Pytanie postawiłem nieco podchwytliwie, bo oczywiście nie jestem pewien jak jest naprawdę. Podejrzewam dokładnie to samo co Ty.

Ciekawi mnie jeszcze jaki jest balans po odpięciu jednego czujnika:
http://translate.google.p...n.php%3Fp%3D135

EmerytRs2 - Nie 22 Sty, 2012

popatrzcie do serwisówek ;)
Kenet - Nie 22 Sty, 2012

Z tego tłumaczenia wynika, że odpinając jeden czujnik powodujesz wyłączenie ABSu ale zachowujesz sterowanie dystrybucją ciśnienia w układzie. Przeczy to chyba moim domysłom, więc póki co się w to nie zagłębiam i idę spać ;D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group