Bzdurą jest jednak to w tej chwili to że mozna sobie zbudować silnik od podstaw.
to tez mi sie nie podoba z jednej strony ograniczaja koszty a z drugiej zostawiaja furtke odnosnie budowy silnika dla bardziej kasiastych zespołów
co do łopatek to niech kierowca tez ma cos do roboty niz tylko machanie palcami przy zmianie biegów
hamulce chlodzone woda tez bym zlikwidowal, kiedys takich bajerów nie było i tez jezdzili i było bardziej widowiskowo Bad-i - Wto 02 Lis, 2010
GeKo napisał/a:
Bad-i napisał/a:
ciekawe dlaczego likwiduja lopatki przy kierownicy
Bo sterowanie hydrauliczne skrzynią podnosi koszty.
Bzdurą jest jednak to w tej chwili to że mozna sobie zbudować silnik od podstaw. To dopiero podniesie koszty. Tak samo jak tworzenie nowych słabszych S2000 w oparciu o 1.6. ledwo 4 czy 5 lat pojeździly S2000 i staną się bezuzyteczne.
no wlasnie o to mi chodzilo, jaki jest sens likwidowania lopatek skoro wprowadzamy nowe silniki. Teraz dopiero przez kolejne 2-3 lata beda inzynierowie walczyc jak zrobic najszybszy samochod. Nie musze chyba tego przekladac na koszt zbudowania takiej rajdowki.GeKo - Wto 02 Lis, 2010 Akurat chłodzenie wodą to pewnie niewielki koszt, a znacząco wpływa na bezpieczeństwo.
Przy okazji nie ma łopatek nie będzie VW Bad-i - Wto 02 Lis, 2010
GeKo napisał/a:
Akurat chłodzenie wodą to pewnie niewielki koszt, a znacząco wpływa na bezpieczeństwo.
żaden koszt, my ze 106ym stosujemy metodę dwię Nałęczowianki na OS (niegazowane przyp. Bouffier)martin.h - Wto 02 Lis, 2010
GeKo napisał/a:
Bad-i napisał/a:
ciekawe dlaczego likwiduja lopatki przy kierownicy
Bo sterowanie hydrauliczne skrzynią podnosi koszty.
A nie jest tak, że każda sekwencja jest sterowana hydraulicznie?GeKo - Wto 02 Lis, 2010
martin.h napisał/a:
A nie jest tak, że każda sekwencja jest sterowana hydraulicznie?
Z tego co wiem to to nie. zwykłe sekwencje są oparte jak skrzynie motocykli. Natomiast w łopatkowych to olej wtryskiwany pod dużym ciśnieniem przerzuca poszczególne biegi, ale pewności nie mam że tak to działa, opieram sie na jakimś filmie z discovery.jarek-malopolska - Śro 03 Lis, 2010 http://rajdy.autoklub.pl/...l-kariere,32837
"Od września 20-latek, Jewgienij Nowikow podjął decyzję o zakończeniu rajdowej kariery. Dyrektor ALM Rally Teamu, Nowikow zamierza zająć się biznesem.
- To była dla mnie bardzo trudna alternatywa - wybrać pomiędzy autosportem i biznesem - oświadczył Jewgienij. - Wiele dałem autosportowi. Od dzieciństwa zajmował on ważne miejsce w moim życiu, a rajdy nie stanowiły jedynie hobby. W pewnym okresie był to nawet mój sens życia. Przyszły rok zapowiadał nowe możliwości rozwoju i szansę startów w mistrzostwach świata. Istniały pewne propozycje i w końcu pojawiło się wsparcie finansowe. Wybrałem jednak inną drogę, zamieniając autosport w hobby. To może wyglądać dziwnie i zaskakująco, jednak z myślą o mojej przyszłości postanowiłem zakończyć rajdową karierę.
Nowikow rozpoczął karierę w 1997 roku, startując w mistrzostwach Rosji w wyścigach buggy. W 2004 sięgnął po krajowy prymat w kartingowej klasie ICA Junior. W 2005 był trzeci w Formule Rus. W 2006 zdobył rajdowy Puchar Rosji, a rok później został wicemistrzem Rosji i Estonii. W 2008 startował w PCWRC, zaś w kolejnym sezonie dołączył do Citroen Junior Teamu. Zaliczył osiem startów w C4 WRC, zdobył cztery punkty i zajął 13 miejsce w MŚ. Tegoroczny sezon rozpoczął Lancerem Evo X w mistrzostwach Rosji. Przerwał starty na dwie rundy przed końcem - po zwycięstwie, drugim miejscu i trzech nieukończonych rajdach. W punktacji znalazł się na ósmym miejscu."
Szkoda bo to w zeszłym sezonie najefektowniej jezdzacy zawodnik w WRC, zwłaszcza Latający Liczyłem, że wróci w DS3 WRC...Bad-i - Pią 12 Lis, 2010 mimo ze juz pozamiatane to warto by zobaczyc.
Juz leca http://www.wrc.com/result...y=wrc&stageno=2Jaco - Pią 12 Lis, 2010 Mam nadzieje, że Petterowi się uda i stanie na podium na koniec sezonu layer - Sob 13 Lis, 2010 Narazie wszystko wskazuje na to, że powinno mu się udać
Póki co prowadzi, a Ogier się lekko zrolował na 8osie i jedzie z Superally.martin.h - Sob 20 Lis, 2010 To się nazywa lista zgłoszeń
podoba mi sie podejscie peugeota.. nie beda sie pier..ic w tym sezonie. skoro skoda
zrobila sobie team fabryczny to pug w zespoly dealerow wsadza petera solberga,
buffiera, sarrazina, neuville, wilksa.... szykuje sie dobra wojna z ekipa skody
moze ford tez cos wymysli bo rok temu puscili hirvonena...qbus - Wto 07 Gru, 2010 no taka ilosc zgloszen nie dziwi skoro na ten rajd nie bylo wpisowego.... przypuszczam ze kupa kierowcow amatorow postanowila sprobowac swojej szansy, zapowiada sie mega rajd z mega relacjami na zywo jak w poprzedniej edycji, napewno ciekawsze to niz Karowa