To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

MotorSport - 2010 WRC, IRC, ME itp

qbica - Wto 02 Lis, 2010

GeKo napisał/a:
Bzdurą jest jednak to w tej chwili to że mozna sobie zbudować silnik od podstaw.


to tez mi sie nie podoba :/ z jednej strony ograniczaja koszty a z drugiej zostawiaja furtke odnosnie budowy silnika dla bardziej kasiastych zespołów :crazy:

co do łopatek to niech kierowca tez ma cos do roboty niz tylko machanie palcami przy zmianie biegów :]

hamulce chlodzone woda tez bym zlikwidowal, kiedys takich bajerów nie było i tez jezdzili i było bardziej widowiskowo ;D

Bad-i - Wto 02 Lis, 2010

GeKo napisał/a:
Bad-i napisał/a:
ciekawe dlaczego likwiduja lopatki przy kierownicy :(

Bo sterowanie hydrauliczne skrzynią podnosi koszty.
Bzdurą jest jednak to w tej chwili to że mozna sobie zbudować silnik od podstaw. To dopiero podniesie koszty. Tak samo jak tworzenie nowych słabszych S2000 w oparciu o 1.6. ledwo 4 czy 5 lat pojeździly S2000 i staną się bezuzyteczne.


no wlasnie o to mi chodzilo, jaki jest sens likwidowania lopatek skoro wprowadzamy nowe silniki. Teraz dopiero przez kolejne 2-3 lata beda inzynierowie walczyc jak zrobic najszybszy samochod. Nie musze chyba tego przekladac na koszt zbudowania takiej rajdowki.

GeKo - Wto 02 Lis, 2010

Akurat chłodzenie wodą to pewnie niewielki koszt, a znacząco wpływa na bezpieczeństwo.
Przy okazji nie ma łopatek nie będzie VW :D

Bad-i - Wto 02 Lis, 2010

GeKo napisał/a:
Akurat chłodzenie wodą to pewnie niewielki koszt, a znacząco wpływa na bezpieczeństwo.


żaden koszt, my ze 106ym stosujemy metodę dwię Nałęczowianki na OS (niegazowane przyp. Bouffier)

martin.h - Wto 02 Lis, 2010

GeKo napisał/a:
Bad-i napisał/a:
ciekawe dlaczego likwiduja lopatki przy kierownicy :(

Bo sterowanie hydrauliczne skrzynią podnosi koszty.

A nie jest tak, że każda sekwencja jest sterowana hydraulicznie?

GeKo - Wto 02 Lis, 2010

martin.h napisał/a:
A nie jest tak, że każda sekwencja jest sterowana hydraulicznie?

Z tego co wiem to to nie. zwykłe sekwencje są oparte jak skrzynie motocykli. Natomiast w łopatkowych to olej wtryskiwany pod dużym ciśnieniem przerzuca poszczególne biegi, ale pewności nie mam że tak to działa, opieram sie na jakimś filmie z discovery.

jarek-malopolska - Śro 03 Lis, 2010

http://rajdy.autoklub.pl/...l-kariere,32837

"Od września 20-latek, Jewgienij Nowikow podjął decyzję o zakończeniu rajdowej kariery. Dyrektor ALM Rally Teamu, Nowikow zamierza zająć się biznesem.

- To była dla mnie bardzo trudna alternatywa - wybrać pomiędzy autosportem i biznesem - oświadczył Jewgienij. - Wiele dałem autosportowi. Od dzieciństwa zajmował on ważne miejsce w moim życiu, a rajdy nie stanowiły jedynie hobby. W pewnym okresie był to nawet mój sens życia. Przyszły rok zapowiadał nowe możliwości rozwoju i szansę startów w mistrzostwach świata. Istniały pewne propozycje i w końcu pojawiło się wsparcie finansowe. Wybrałem jednak inną drogę, zamieniając autosport w hobby. To może wyglądać dziwnie i zaskakująco, jednak z myślą o mojej przyszłości postanowiłem zakończyć rajdową karierę.

Nowikow rozpoczął karierę w 1997 roku, startując w mistrzostwach Rosji w wyścigach buggy. W 2004 sięgnął po krajowy prymat w kartingowej klasie ICA Junior. W 2005 był trzeci w Formule Rus. W 2006 zdobył rajdowy Puchar Rosji, a rok później został wicemistrzem Rosji i Estonii. W 2008 startował w PCWRC, zaś w kolejnym sezonie dołączył do Citroen Junior Teamu. Zaliczył osiem startów w C4 WRC, zdobył cztery punkty i zajął 13 miejsce w MŚ. Tegoroczny sezon rozpoczął Lancerem Evo X w mistrzostwach Rosji. Przerwał starty na dwie rundy przed końcem - po zwycięstwie, drugim miejscu i trzech nieukończonych rajdach. W punktacji znalazł się na ósmym miejscu."

Szkoda bo to w zeszłym sezonie najefektowniej jezdzacy zawodnik w WRC, zwłaszcza Latający :jupi: Liczyłem, że wróci w DS3 WRC...

Bad-i - Pią 12 Lis, 2010

mimo ze juz pozamiatane to warto by zobaczyc.

Juz leca http://www.wrc.com/result...y=wrc&stageno=2

Jaco - Pią 12 Lis, 2010

Mam nadzieje, że Petterowi się uda i stanie na podium na koniec sezonu :]
layer - Sob 13 Lis, 2010

Narazie wszystko wskazuje na to, że powinno mu się udać :)
Póki co prowadzi, a Ogier się lekko zrolował na 8osie i jedzie z Superally.

martin.h - Sob 20 Lis, 2010

To się nazywa lista zgłoszeń xD

http://rajdy.autoklub.pl/...nia-w-var,33096

Przem_106 - Nie 21 Lis, 2010

no to jest cos!
tu szczegoły
http://www.rally-news.fr/news/index/9531

martin.h - Wto 07 Gru, 2010

Monte odżywa w IRC -> http://rajdy.autoklub.pl/...zen-w-rmc,33325
106 - Wto 07 Gru, 2010



podoba mi sie podejscie peugeota.. nie beda sie pier..ic w tym sezonie. skoro skoda
zrobila sobie team fabryczny to pug w zespoly dealerow wsadza petera solberga,
buffiera, sarrazina, neuville, wilksa.... szykuje sie dobra wojna z ekipa skody :]
moze ford tez cos wymysli bo rok temu puscili hirvonena...

qbus - Wto 07 Gru, 2010

no taka ilosc zgloszen nie dziwi skoro na ten rajd nie bylo wpisowego.... przypuszczam ze kupa kierowcow amatorow postanowila sprobowac swojej szansy, zapowiada sie mega rajd z mega relacjami na zywo jak w poprzedniej edycji, napewno ciekawsze to niz Karowa :D

A ja jak bedzie snieg to stawiam na Haninena :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group