To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

MotorSport - [RPP] Rajd Świdnicki

martin.h - Śro 28 Kwi, 2010

kubas napisał/a:
przy wahaczach tylnych to inna sprawa tam się da :)


No u mnie jest przy wahaczach, drutem nierdzewnym ;D

speed555 - Śro 28 Kwi, 2010

A jechało to swidnicki? i jakie rajdy wczesniej?
106 - Śro 28 Kwi, 2010

speed555 napisał/a:
PS. załatw mi zebym nie był szarakiem to beda lepsze zdjecia na przyszłośc;p ;)

ok... poszedl wniosek na dziennik podawczy do prezesa :D

Anonymous - Czw 29 Kwi, 2010

Panowie powiedzcie mi jak ta Astra tak sie złozyla?



czy tak niefortunnie uderzyli czy ta klata była jakaś .... nie taka o_O

iQ - Czw 29 Kwi, 2010

wyglada jakby tam zadnej klatki nie bylo #/
Anonymous - Czw 29 Kwi, 2010

W takich przypadkach nie rozumiem sensu montowania ubogiej klatki bezpieczeństwa , kosztem wagi .

A tu no ciekawe czemu te rury tak szybko sie poddały :/

Bad-i - Pią 30 Kwi, 2010

wystarczy zobaczyc filmik na poprzednich stronach. Mysle ze przy takim uderzeniu kazda klatka tak by sie zgiela.
CHRZANEK - Pią 30 Kwi, 2010

Marcel 08 napisał/a:
Panowie powiedzcie mi jak ta Astra tak sie złozyla?


Gruby dzwon był

iQ... napisał/a:
wyglada jakby tam zadnej klatki nie bylo


Była i wole nie myśleć co by było gdyby nie było

Gołąb napisał/a:
W takich przypadkach nie rozumiem sensu montowania ubogiej klatki bezpieczeństwa , kosztem wagi .


Gołąb odsyłam do artykułu "Jak przygotować samochód do sportu" w wyścigach wystarczy podstawowa klatka, a w rajdach jak widać nie wystarcza...

Brakowało elementu który występuje np u Badiego - cięciwa łącząca węzły przy dachu z przednimi podporami klatki - kiepsko się z tym wsiada ale przy takim uderzeniu ten element by pomógł najwięcej...

martin.h - Pią 30 Kwi, 2010

Właśnie oglądając ten filmik wydawało się, że prędkość nie była zbyt duża. Ale później przeanalizowałem wszystko i jednak w momencie uderzenia klatka przyjęła od razu całą energię, gdyby była to otwarta przestrzeń to auto by pewnie wróciło na koła i pojechało dalej. Druga sprawa to tak jak napisał Chrzanek - konstrukcja klatki, w tym miejscu rury łączą się z górą pod bardzo dużym kątem przez co ich wytrzymałość spada. Uderzenie w tylną część dachu pewnie by tak nie zgięło rur.
ale jak pokazuje ten filmik rajdy to sport nieprzewidywalny, można rolować przy 150 km/h i wyjść bez szwanku, a można otrzeć się o śmierć przy kilkudziesięciu km/h.
Jeszcze jedna sprawa to właśnie jakość, wytrzymałość i rozbudowanie klatki. Wszyscy pewnie pamiętają dzwon Janusza Kuliga na Rajdzie Polski 2001. Był bardzo podobny do tego, tylko że drzew było zdecydowanie więcej, a i prędkość była grubo ponad 100 km/h. Mimo to klatka w Focusie WRC spowodowała, że poza drobnymi siniakami zawodnicy wyszli bez szwanku.

Bad-i - Śro 05 Maj, 2010

Jeszcze info odnośnie Rafała Malińskiego. Tak jak czesc z Was wie pierwszego dnia RSMP przyjechaly dwa radiowozy chcace zatrzymac zaloge auta nr. 101. Jak sie okazalo RPP jeszcze wtedy nie jechalo :rotfl: (swoja droga niezle tłuki).

Jezeli chodzi o sam fakt wycofania Rafala z rajdu, byl on podobno spowodowany brakiem dokumentow. Niby mogl ktos z teamu je dowiesc na niedziele rano, ale podobno byl niezly dym miedzy GKSS a Rafalem i jego teamem. W sumie po Warszawskim i przed Swidnickim troche im pojechał.

Anonymous - Śro 05 Maj, 2010

Leśne dziadki z PZMu bardzo nie lubią kiedy im się jedzie... patrz przykład Pawła Danysa.
Jaco - Śro 05 Maj, 2010

CHRZANEK napisał/a:

Brakowało elementu który występuje np u Badiego - cięciwa łącząca węzły przy dachu z przednimi podporami klatki - kiepsko się z tym wsiada ale przy takim uderzeniu ten element by pomógł najwięcej...


Mi się wydaje że był tam taki element... ale może źle widzę..

EDIT:


Uploaded with ImageShack.us

Jednak mieli tylko źle trafili i już...

Anonymous - Śro 05 Maj, 2010

dokladnie, ta astra miala to dodatkowe wzmocnienie


106 - Śro 05 Maj, 2010

pionowa rurka byla na 100%. w sobote bylismy z bad-im na ogladarze na os na ktorym
byl ten dzown i mam zdjecia antonowa astry na ktorych widac ze klatka byla raczej
z tych mocno rozbudowanych. 2 krzyze za fotelami i wlasnie pionowe poprzeczki
przy przednich slupkach. pozostaje jeszcze pytanie jak klatka zostala wykonana....
choc chlopaki wyszli z tego calo wiec chyba ok.

CHRZANEK - Czw 06 Maj, 2010

Jaco napisał/a:
Mi się wydaje że był tam taki element... ale może źle widzę


Ooo to mój bład...

Nie spodziewałem się ze tak to sie "podda"...
W takim razie pozostaje się cieszyć że załoga wyszła bez poważniejszych obrażeń.

martin.h napisał/a:
jak pokazuje ten filmik rajdy to sport nieprzewidywalny, można rolować przy 150 km/h i wyjść bez szwanku, a można otrzeć się o śmierć przy kilkudziesięciu km/h.


patrz dzwon Maroszka nahopie na rajdzie agapit w olsztynie:

http://www.youtube.com/watch?v=k4r3pa_-AdQ

Chyba jeden z najbardziej "spektakularnych" wypadków...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group