sęk w tym że te z motocykli działają ale z tego co wiem nie optymalnie (tzn lepsze moce i przebiegi uzyskuje się na takich dedykowanych) - głównie to zależy od średnicy trąbek, ich długości, kształtu, kąta pod jakim kolektor jest zamocowany oraz trąbki. Kolejna kwestia to montaż napędu przepustnic, nie wiem jak to jest w VW ale nawet gotowe kity JENVEY mają straszny problem z rozwiązaniem napędu przpeustnic (pomimo tego że jest to niby PnP kit pod linkę często trzeba ją zmienić), ciężko wyregulować bieg jałowy oraz ich płynną pracę. Te które pokazałem są rozwinięciem dostępnych przpustnic na rynku i rzekomo mają wszystkie błędy konkurencji usunięte. Zaprojektował je John z GMC gościu który jak dla mnie jest guru w budowie Saxofonów i ma najbardziej kompleksowe podejście z całego towarzystwa na brytyjskich forach. Często robi rzezcy custom i często są one droższe ale wszystkie graty któr kiedyś u niego kupiłem były top quality.
Na rynku jet kilka firm sprzedających dedykowane kity do Saxo:
Jenvey (ma dwa rodzaje na różnych kolektorach ssących) ob mają problem z napędem przepustnic
KMS (sprzedają je razem z ECU tej samej firmy) ponoć kiepska jakość wykonania
Dbilas Dynamic - 4 przepustnice razem z plenum, można je stosować z seryjnymi wałkami
Ponoć można kupić jeszcze zestaw w Peugeot Sport no i we wspomnianej firmie GMC
Reasumująć na bank te z motocykla działają - ale jak już mam wydać pewnie 3000 na jakieś składanie z trąbek motocyklowych (przeznaczonych pod pojemność 1300 lub 750), to wolę wydać 4000-5000 na zestaw który da mi możliwość jazdy z tym na codzień czyli dużo mocy w szerokim zakresie. Nie trzeba drutować z napędem i wtryskami (wszystko jest przygotowane pod to co masz już pod maską)
Oczywiście wszystko zależy od budżetu jaki ktoś ma.. ja w tej chwili nie dysponuję żadnym więc problem mi się rozwiązuje sam ale szczerze wolał bym albo takie dedykowane albo zestaw firmy D-bilas dynamic który też jest PnP niż składanie z motocyklowych - bo sorry ale nie znam nikogo na rynku kto ma wiedzę wystarczającą aby dobrze dobrać średnice i długości trąbek.M - Nie 21 Cze, 2009 Albo masz czas i wiedzę albo pieniążki
ITB oparte na przepustnicach z motocykla wymaga duzo wszelakiej wiedzy, o tym jak działają czujnki etc.
Nie ma tak ze podlaczasz i juz, trzeba regulowac, mierzyc, kalibrowac etc.saxorulez - Nie 21 Cze, 2009
Cytat:
ITB oparte na przepustnicach z motocykla wymaga duzo wszelakiej wiedzy, o tym jak działają czujnki etc.
Nie ma tak ze podlaczasz i juz, trzeba regulowac, mierzyc, kalibrowac etc.
O tym właśnie mówię. Ładnie podsumowane 106 - Nie 21 Cze, 2009 dokladnie tak... jestem tego swiadomy w 100% :)
ale pytanie o to ile to moze kosztowac w pl sugeruje ze bedziemy robic to tanszym
kosztem niz top firmy w UK bo jesli tym samym to troche bez sensu lepiej polegac
na wiekszym doswiadczeniu tamtych firm... w pl nie ma nikogo takiego jak firma
gmc, jenvey. wiec albo za 2-3k masz cos co na pewno bedzie lepsze niz standardowa
1p albo za 5k lub wiecej masz cos co da ci 95% mocy z takiego setupu. roznica w
cenie jednak jest... BTW gdzies w necie bylo sporo materialow o regulacjach
i doborze trabek.GeKo - Nie 21 Cze, 2009
saxorulez napisał/a:
ale poczujcie to, 4P sterowane przez drive by wire
Czyli fly by wire tak? tak jak przepustnica w clio?saxorulez - Nie 21 Cze, 2009 tak jak w Clio i CTRachade - Nie 21 Cze, 2009
106 napisał/a:
saxorulez napisał/a:
Ciekawe ile kosztowało by ogarnięcie tego w PL
ostatnio spotkalem sie z cena 2000 pln... za ogarniecie i zamontowanie do mojej 106.
4p tanio kupuje sie od gsx1000 (w UK tez to montuja do 106 / saxo), reszta to juz
tokarz, frezarz....
do tego golfa I 2.0 sa juz przygotowywane... jak zacznie to jezdzic to mozna
myslec
do golfa ida z m3 i ja tez takie bym wkladal do 2,0...
kombinujac samemu mozna sie zamknac w 1500zl, wtedy warto sie bawic, ale tak jak pisze saxrulez jak mialoby sie wydac 3000 na rzezbe to lepiej juz sie szarpnac na cos co jest sprawdzoneGeKo - Nie 21 Cze, 2009
saxorulez napisał/a:
tak jak w Clio i CTRach
CTR jest na elektronicznej przepustnicy? nie wiedziałem.ade - Nie 21 Cze, 2009
GeKo napisał/a:
saxorulez napisał/a:
tak jak w Clio i CTRach
CTR jest na elektronicznej przepustnicy? nie wiedziałem.
nowy tak106 - Sob 04 Lip, 2009 jak domowym sposobem czyscic / prac stozek (k&n jesli ma to jakies znaczenie)?leon - Sob 04 Lip, 2009 ja swojego K&N czyscilem zestawem ktory podeslal mi Geko, etapy to:
1. wykrecony filtr najpierw otrzepalem z kurzu
2. biezaca woda z zewnatrz zeby wyplukac najwiekszy brud
3. srodek w sprayu obficie na filtr
4. po chwili szczoteczka i miejsce w miejsce czyszczenie
5. płukanie
6. powtarzasz punty 3-5 az do uzyskania czystej wody przy płukaniu
7. filtr wysycha
8. obficie psikasz specjalnym olejem - moze byc kilka warstw
taki zestaw specjalny K&N jest na allegroM - Sob 04 Lip, 2009 aż chce sie powiedziec Filter Detailingk-mart - Sob 04 Lip, 2009 mi sie nie chce