Pokaz mi hh sprzed 20 lat który kosztował 2x tyle co fura średniej klasy typu mondeo czy pasek
A ja pisałem o Mondeo czy Pasku?
Czy podstawowym modelu na którym jest zrobiony HH?Walle - Śro 21 Cze, 2017 Jeśli marka szuka dodatkowej kasy - nadmuchuje MINI i robi Countrymana, albo robi shooting brake'a jak Ferrari. Dziś nikt nie robi aut dla samej radości i aby zaspokoić potrzeby, chyba, że są wyimaginowane, wymyślone przez marketerów.PiTT - Śro 21 Cze, 2017 zgadzam się z tym prawie w całości z małym wyjątkiem... to nie chodzi że firma szuka kasy, firma widzi gdzie ją ona jest i jak łatwo po nią sięgnąć
ludzie nie mają co z kasą robić i dlatego mamy take segmenty jak widać
kiedyś był model mały, średni i duży + terenówka, van, cabrio
teraz każdy segment ma dodatkowe warianty
czy to źle? wg mnie wręcz przeciwnie
dobrze się dzieje w ludzie mogą spełniać swoje zachcianki kosmita - Śro 21 Cze, 2017
PiTT napisał/a:
dobrze się dzieje w ludzie mogą spełniać swoje zachcianki
serio uważasz, że takie twory jak x6, juke, toytoa chr czy merc gle powstały, bo ktoś o nich marzył?
wg mnie dzieje się, źle, bo producenci przestają robić samochody, które są użyteczne na rzecz
niewiadomoczego , plus nawet sportowe fury są mniej fajne, bo co prawda są szybkie, ale nie dają tyle frajdy z jazdy ile by mogłyPiTT - Śro 21 Cze, 2017 odpowiadając na pytanie
TAK, dokładnie tak myślę
producenci dokładnie zbadali zapotrzebowania rynku
mi osobiście x6 się podoba i dobrze mi się tym jeździło, więc zakładam że mogło być więcej podobnych osób które kupiło taką furę z własnego wyboru
dodając do tego co napisałeś, że źle się dzieje - też trochę się z tym zgadzam, że coraz mniej aut posiadających to coś za co się kochało auta naście lat temu
może za kolejne naście lat stwierdzimy, że jednak te aktualnych roczników nie były takie złe rabarbar - Śro 21 Cze, 2017 Hmmm,to dlaczego producenci coraz częściej wycofują sie z najbardziej praktycznego i sensownego typu aut rodzinnych czyli Vanów a stawiają i promują najbardziej bezsensowny czyli suvy?Bonczek - Śro 21 Cze, 2017 Bo VANy się praktycznie nie sprzedają - mówię na przykładzie VW.PiTT - Śro 21 Cze, 2017
Bonczek napisał/a:
Bo VANy się praktycznie nie sprzedają - mówię na przykładzie VW.
właśnie, po co kupować tourana jak można kupić tiguana, który jest suvem
nie śledzę tabeli sprzedaży, ale obstawiam że całkiem dobrze się sprzedają tiguany
to samo dotyczy innych producentów, ludzie czują się dobrze w suvach z kilku powodów
łatwiej się wsiada, więcej widzisz z wysoka, teoretycznie nie przytrzesz podwoziem albo zderzakiem przejeżdżając przez krawężniki - zakładam że właśnie z takich powodów ludzie kupują suvy.
Poza tym, kto chciałby jeździć vanem do pracy?
suvem można jeszcze zaszpanować rabarbar - Śro 21 Cze, 2017 Bonku ale dlaczego sie nie sprzedają?Bo ze koncerny promują suvy to widać,czy przypadkiem nie są one droższe i mogą na nich zarobić więcej niż na porównywalnych vanach czy kombi?
Pitt,do suvy wsiada sie gorzej niż do vana,wysokość siedzenia jest porównywalna,za to vany są o niebo pojemniejsze i praktyczniejsze.Wlasciwosci terenowe,napierdalania po krawężnikach itd to kwestia warta tylko śmiechu,tak na marginesie -99,9 % właścicieli suvow uznałoby ża kompletnie nieprzejezdne miejsca które przyjeżdżałem zwykłym kangurem lub transporterem.Jestem jeszcze w stanie zrozumieć kobiety którym dają one poczucie bezpieczeństwa,ale ogólnie suv to chyba najmniej sensowny rodzaj auta na rynku.PiTT - Śro 21 Cze, 2017 sorry bo nie dopisalem
wsiada sie wygodniej bo to opinia wielu kobiet, dla mnie to zadna roznica
do tego podobno lepiej dzieciaka sie przypina w foteliku jak fura jest wyzsza
ilosc miejsca nie gra roli jak takie fury sa uzytkowane w miescie na dojazdach szkola-praca-sklep-dom rabarbar - Śro 21 Cze, 2017 Q7-idealne auto do miasta
Argumentacja kobiet ze maja lepszą widoczność nie oszukujmy się, większość z nich nawet jakby siedziała w tirze to nie zwróci uwagi na to co dzieje sie dalej niż 20m przed autem,a z boku to mogłaby pierdolnąć atomówka i tego by nie zauważyłyPiTT - Śro 21 Cze, 2017 ja Ci pisze jakie sa moje podejrzenia a nie ze tak jest i nie ma innej opcji
zreszta nic nie poradzisz na to ze taki jest trendBonczek - Czw 22 Cze, 2017 Pitt dokładnie tak jak piszesz - po Tiguana są kolejki, Sharan prawie nie istnieje, Touran coś tam czasem drgnie.
Z ta praktycznością VANa to dla mnie jest beka - wielkie auto które żeby zaparkować na mieście musisz mieć duzo szczęścia, w galerii handlowej prawie nierealne, bryła przystanku i potem jak chcesz przelecieć trasę 180-200 to pali 14-15l i w 99% wozisz powietrze. Do tego się nie prowadzi. No i oczywiście jeżdżenie VANem jest mega sexy rabarbar - Czw 22 Cze, 2017 Nie mierzyłem ale nie wydaje mi sie by touran był większy od tiquana,podobnie z suvami i vanami o rozmiar większymi.Nie jeździłem suvami i vanami jednej marki(np.vw) wiec nie mam bezpośredniego porównania ale jeździłem np.kaszkajem i scenikiem i oba prowadziły sie równie chujowo.
Ile pali tiguan przy 200?
Chyba wszystkie te zarzuty do Vanów można tez przenieść na suvy.
zastanawia mnie czy koncerny sie dostosowują do trendów czy te trendy tworzą w celu zarobienia większej kapusty?Qukie - Czw 22 Cze, 2017 rabarbar, na pewno o van'a Ci chodzi? Serio van do miasta? van? nie przypadkiem kombi?
typowy van to:
to chyba dobrze, że producenci dają ludziom coraz większy wybór co do opcji wyboru nadwozia i można mieć hb, kombi, sedana, suv'a, shooting brake czy 4x4 w wersji coupe jak x6.
I tak większość osób wybiera auto według kryterium ceny i i tak większośc z aut jest użytkowana przez jedną osobę, ewentualnie osobę plus dziecko wożone do szkoły czy zakupy.
Idąc tym tokiem myślenia każdy powinien mieć małe auto 2 drzwiowe, ale po co?