Sprzedam/Kupie/ZakupyGrupowe - [Szukam auto] Temat - koncert życzeń
PiTT - Nie 16 Lut, 2014
alphaOne napisał/a:
Po stracie ulubionego Outbacka kombinuje właśnie czym bo zastąpić - bmw 530xd touring ma sens waszym zdaniem czy raczej coś w innym kierunku? Priorytetem jest duży bagażnik i 4 x4
a ile przelotu zrobiles tą subaryną?
ja kiedyś prawie kupilem forka 2.0d... naczytałem się i nasłuchałem o problemach ze sprzęgłem i dpfami i odpuściłem
podobno nie subaru polska nie uwzględniała gwarancji a padało to dosyć często
jakie masz wrażenia po dłuższej jeździe tym autem?anjas - Nie 16 Lut, 2014
Święty napisał/a:
połowa forumowiczów twierdzi że drogie w utrzymaniu...
z tergo co kojarzę, to ta połowa, która nie jeździła takim subaru alphaOne - Nie 16 Lut, 2014 O MB tez wstępnie myślałem ale tam jest z kolei trochę problem z jakimś fajnym dieslem albo może ja jeszcze za mało się zorientowałem które silniki są ok. Tym bardziej ze zależało by mi na 4matic.
Outbackiem najechałem ok 22000 km wiec nie tak dużo. Nic się w tym czasie nie popsuło ale w sumie to nic takiego dziwnego skoro to było nowe auto. Problemy ze sprzęgłem chyba zostały wyeliminowane w rocznikach 2010+. W każdym razie auto było super jedyna większa wada to ze na autostradzie powyżej 140 zużycie paliwa szło w górę lawinowo, ale to pewnie wina samej aerodynamiki auta.pcs - Nie 16 Lut, 2014 diesla subaru prawie nowe kradna dla silnika, reszta sie przyda do rozbitych amerykancow. Juz sie nie mowi o sprzeglach, silnik niestety wybucha po 1xx przebiegu (min. peka wal korbowy), ostatnio strzelil mojemu koledze przy 110tys km (remont ok 14tys).
Najtansza opcja to zagazowal 2.5 benzyne. Koszt ok 2800zl. Regulacja zaworow 300zl.
W DOHC (2.0, 2.5xt) instalka kosztuje w sumie tyle samo, ale co ok 50tys km trzeba regulowac zawory za 2500-3000tys. Wiec raczej sie to oplaca tylko przy turbo. Jeszcze drozej z tego powodu wychodzi H6.
Ostatnio znalezienie 2.5 benzyny graniczy z cudem, Sa sporo drozsze od diesli, nawet te z US. Ja szukam od kilku miesiecy i za dobra sztuke 2008 trzeba dac 45tys w gore sa tu US nie bezwypadkowe. Zima minie i ceny spadna.
Jakbym mial budzet ok 100tys i troche czasu to bym sciagna z US lekko miznieta Toyote 4runner, prawie nowa.Anonymous - Nie 16 Lut, 2014 Mój ojciec ma outbacka disla 2010,od nowości nakulał jakies 80 tys,auto uzywane głownie na krótkich trasach (małe miasteczko),raz sie zapaliła kontrolka od dpf ale dostał w pizde i po problemie,narazie jezdzi bezproblemowo ale faktycznie slyszy sie ze to trefne silniki.Spalanie rewelacyjnie niskie,ojcu pali 6,5-6,8.Mi na kilkusetkilometrowej trasie(normalne drogi),mało ekonomiczna jazda z wyprzedzaniem wszystkiego spalił tez ponizej 7.Moim zdaniem świetny wynik jak na duze auto ze stałym 4x4.Walle - Nie 16 Lut, 2014 Czasem mam wrażenie, że właściciele Subaru myślą sobie, że posiedli jakąś tajemną wiedzę, dzięki której jeżdżą właśnie samochodami tej marki z wyższością patrząc na innych.
Kasta świnek na lusterkach.
Święty - Nie 16 Lut, 2014 Miał ktoś kiedyś z tym doświadczenie?
Dużo części tylko w serwisie, dużo innych elementów zawieszenia i inna geometria niż w RWD. Cisne zabudowanie silnika także sprawia, że serwis jest drogi. Inne problemy jak w innych beznynowach beemkach. Auto też prowadzi się moim zdaniem gorzej (nie tak lekko i precyzyjnie) niż RWD.
Jeśli chcesz kupić AWD - kup audi quattro lub subaru. Jeśli chcesz BMW - kup RWD.
Poza tym szukaj auta w wersji europejskiej.alphaOne - Pon 17 Lut, 2014 Walle: ale ta uwaga dotyczy wszystkich x-drive'ów czy tylko tej trójki? ja się aktualnie zastanawiam nad 525/530xd.anjas - Pon 17 Lut, 2014
Walle napisał/a:
Jeśli chcesz kupić AWD - kup audi quattro lub subaru
subaru nie kupuj bo będzie Ci się wydawało, że posiadłeś jakąś tajemną wiedzę, nakleisz świnkę na lusterko i będziesz się patrzył z wyższością na innych użytkowników dróg PiTT - Pon 17 Lut, 2014
anjas napisał/a:
Walle napisał/a:
Jeśli chcesz kupić AWD - kup audi quattro lub subaru
subaru nie kupuj bo będzie Ci się wydawało, że posiadłeś jakąś tajemną wiedzę, nakleisz świnkę na lusterko i będziesz się patrzył z wyższością na innych użytkowników dróg
wydaje mi sie ze to i tak pikus w porownaniu do milosnikow saaba
tamci to już pod sektę podchodzą anjas - Pon 17 Lut, 2014
PiTT napisał/a:
wydaje mi sie ze to i tak pikus w porownaniu do milosnikow saaba
tamci to już pod sektę podchodzą
a to nie wiem, to już musiałby się Walle wypowiedzieć Walle - Pon 17 Lut, 2014
alphaOne napisał/a:
Walle: ale ta uwaga dotyczy wszystkich x-drive'ów czy tylko tej trójki? ja się aktualnie zastanawiam nad 525/530xd.
Kolega z pracy kupił E60 530ix z 2007 roku od pierwszego właściciela (takiego co sobie kupił auto w salonie, nie takiego co sobie auto przywiózł i był pierwszy, ale w naszym pięknym kraju). Odradzałem. Teraz nieco żałuje, kilka tysiaczków już pochłonęła
Ix zawsze ma nieco inny zawias i innne rozwiązania pod maską począwszy od e30 325ix. Potrzebujesz 4łap? Jak wspominałem - jako fan BMW wolałbym quattro, eeeewentualnie świnkę na lusterku
Te auta konstruuje się jako RWD, a dopiero potem dostosowuje się do napędu na 4 łapy, co jest w sumie fajne jak auto jest nowe, ale jak już zaczynasz je serwisować sam to robią się małe problemy. Mi się nie podoba jak te auta jeżdżą. Tracą ten JOY znany z BMW.
Gwoli ścisłości - a Pasku B5 też jest quattro, które nazywa się 4Motion. Nie jest to Haldex.
anjas - wiedziałem, że skorzystasz z okazji Kamill - Pon 17 Lut, 2014
anjas napisał/a:
PiTT napisał/a:
wydaje mi sie ze to i tak pikus w porownaniu do milosnikow saaba
tamci to już pod sektę podchodzą
a to nie wiem, to już musiałby się Walle wypowiedzieć
Saba serwisuje się tylko w polecanych na forum warsztatach, wtedy środowisko sabowców staję się jeszcze bardziej ekstrawagancko/ekscentryczne . Jeżeli robisz w nie polecanych to jesteś druciarzem i nie jesteś fanem marki ziom.
Ciekawe czy mają na forum wątek wyboru okularów z grubą czarną ramką Walle - Pon 17 Lut, 2014
Kamill napisał/a:
anjas napisał/a:
PiTT napisał/a:
wydaje mi sie ze to i tak pikus w porownaniu do milosnikow saaba
tamci to już pod sektę podchodzą
a to nie wiem, to już musiałby się Walle wypowiedzieć
Saba serwisuje się tylko w polecanych na forum warsztatach, wtedy środowisko sabowców staję się jeszcze bardziej ekstrawagancko/ekscentryczne . Jeżeli robisz w nie polecanych to jesteś druciarzem i nie jesteś fanem marki ziom.
Ciekawe czy mają na forum wątek wyboru okularów z grubą czarną ramką
dobrze też jest mając saaba skończyć architekturę i rzeźbić w glinie w weekendy.