Ilekolwiek, to z malym budzetem rpp nie wygrasz, bo zawsze ktos taka top oske zglosi. Jak tanio to tanio, a nie tylko ciut taniej od rsmp. Kazdy ma swoje racje, kij z tym.
Nie przypominam sobie zeby ktos topowa oska wygral ostatnio puchar. Chyba ze zaraz sie okaze ze typeR do takich nalezy.
Chyba tylko Płachytka w zeszlym roku jechal maxem, a przeciez moglo jechac R3Marek23 - Czw 02 Maj, 2013 I wlasnie takie Rki tam nie powinny jezdzic. I wlasnie Plachtyka wygral. A clio R3 juz chyba tez wygralo rpp, jak Nowocien byl 2 w generalce. Szeja w C2 tez bedzie bardzo szybki, tylko tyle,ze Kubat w type r zamiata.
Tak czy owak,akurat nie wiem czemu Ty tak rpp bronisz. skoro powninenes troche 3L pojezdzic zanim skoczysz na grubsze oesy. Mi takie 3L na pewno duzo pomoglo, nawet jak na obu rajdach mialem przygody. Pewno sam sie kulne jakies rpp w przyszlosci,ale jakby je zniesli to bym nie plakal, tylko myslal kiedys o budzecie na rsmp.Bad-i - Czw 02 Maj, 2013 Marek, serio nie rozumiem Twojej argumentacji. Najpierw piszesz ze zawsze ktos zglosi lepsza fure i wygra RPP. Udowodnilem Ci ze jeszcze takiego przypadku nie bylo...
Małyszczycki wygral R3, ale obecnie nie jest tak ze ktos wsiada w rki i zawszecwygrywa.
Czemu bronie RPP? Bo jest to fajna alternatywa dla RSMP w ktorym pewnie nie mogl bym jezdzic.
Nie bardzo tez rozumiem czemu dalej przechodzisz na jazde w RD3L? Czemu mam zamienic RPP na 3 lige?
Ja nie mam nic przeciwko tanim pucharom. Ale czy to oznacza ze trzeba zabic rpp?106 - Czw 02 Maj, 2013 dla mnie dodatkowe dni wolne potrzebne na rsmp tez bylyby problemem...
przy braku rpp musialbym jezdzic juz tylko 5cio km odcinki
nie jestem za likwidacja rpp. uwazam ze powinno byc tak jak jest. skoro
sa chetni do jazdy we wszystkich 3 cyklach, organizatorom oplaca sie
je organizowac to po co zmieniac. zawsze teoretycznie najtansze przyciagnie
najwieksza liczbe uczestnikow.
w sezonie w ktorym malyszczycki wygral rpp...poczatek sezonu pojechal
c2, dalej jeden rajd felicia kit car i jak dobrze pamietam to tylko cieszynke
polecial w clio r3GeKo - Czw 02 Maj, 2013 Ale wtedy jako jedyny posiadał C2 w Pucharze, a clio chyba 3 ostatnie rajdy. Na pewno Tyski i coś jeszcze.
Pieniądz zawsze rządził tym sportem.
Spadek liczby zawodników w RPP to kilka czynników. Na pewno bariera wejścia, system, aktualne homologacje + hans. A drugi czynnik to mocny spadek konkurencyjności starszych aut. Teraz TypeR i to na wypasie albo jakaś Rka inaczej można zapomnieć o walce o pierwszą piątke w pełnej stawce.
Sukces III ligi to właśnie mniejsze wymagania homo i obowiązek jazdy na "cywilnym" ogumieniu co znacząco redukuje koszty i na swój sposób wyrównuje szanse. Bo na komplet nowych slicków na RPP to sobie tylko nieliczni mogą pozwolić. Do tego formuła 1-2dniowych zawodów.Bad-i - Czw 02 Maj, 2013
106 napisał/a:
dla mnie dodatkowe dni wolne potrzebne na rsmp tez bylyby problemem...
przy braku rpp musialbym jezdzic juz tylko 5cio km odcinki
nie jestem za likwidacja rpp. uwazam ze powinno byc tak jak jest. skoro
sa chetni do jazdy we wszystkich 3 cyklach, organizatorom oplaca sie
je organizowac to po co zmieniac. zawsze teoretycznie najtansze przyciagnie
najwieksza liczbe uczestnikow.
w sezonie w ktorym malyszczycki wygral rpp...poczatek sezonu pojechal
c2, dalej jeden rajd felicia kit car i jak dobrze pamietam to tylko cieszynke
polecial w clio r3
Lepiej bym tego nie ujalMarek23 - Czw 02 Maj, 2013 Ja uwazam, ze rpp w tej formie maly sens, chodzi o koszty. Dla mnie dni eolne to nie problem, tylko budzet... Co ma byc to bedzie, kazdy ma swoj punkt widzenia. Na peewno jak bym mial konkret budzet i auto nym chcial jezdzic w rsmp. Ale na raxie nie mam takich problemow;-)Przem_106 - Czw 02 Maj, 2013 Jakby ktos cofnął się do początkow RPP, to by wiedział, ze własnie takie warunki techniczne jak obecnie w Rajdach Okręgowych były na początku w RPP.
Z czasem doszło: - bielizna rajdowa, HOMO 2000 na kombinezon, system gasniczy, HANS, nowe kaski, podwyzszenie wpisowego. Pozostała niezmienna ilosc km 70, z czego prawie w kazdym rajdzie i tak obetną, bo cos odwołają. Zasady RPP są chore.
Tak jak Maras wspomniał, wygranie i tak nic nie daje.
Dla mnie ten cykl powinien byc promowany przez PZM oraz nagradzany jakąs dobrą nagrodą.
Ewentualnie limit wieku lub regulamin techniczny aut pozwalający na wyrownaną walkę.Bad-i - Czw 02 Maj, 2013 Marka rozumiem, chce isc do RSMP.
Ja gdybym mial wolne i budzet tez bym pewnie poszedl.
Ale teraz mam opcje RPP co uwazam za o wiele atrakcyjniejszy puchar niz rd3l.
Przemek, jak bys to widzial? Zrobic rpp troche tansze czy miec marna 3lige (chodzi mi o sama charakterystyke zawodow) i pozniej od razu mistrzostwa?Przem_106 - Czw 02 Maj, 2013 Bad-i, co do Ciebie nie ma najmniejszych wątpliwosci. Powinienes jechac RPP z wielu powodow: ranga i prestiz, nie jestes ze Sląska, masz Top furę, zapięty budzet oraz doswiadczenie z tras RPP.
Ogolnie bardzo chciałbym zeby RPP istniało, ale w innej - duzo tanszej formie tj na zasadach RD3L.
Sam jestem zawieszony w prozni i czekam na lepsze czasy, bo na powrot do RPP mnie nie stac.
Nie mieszkam na Sląsku, więc RMSl. są nie dla mnie.
Powoli buduję sobie auto i jezdzę rozjezdzic się do Rallylandu, gdzie mogę przejechac ok. 50 KM na ostro przy sredniej około 90km/h za 200zł i nikt się mnie nie czepia na BK, ktore trwa 1. minutę Bad-i - Czw 02 Maj, 2013 Przemek to rozumiem. A z ciekawosci Ty juz masz klatke?layer - Czw 02 Maj, 2013 Przede wszystkim z tego co wiem 3 liga jedzie i ma się dobrze tylko na Śląsku, trzeba by zorganizować takie rajdy/cykle w innych rejonach Polski, np. na początku w innych rajdowych zagłębiach.
Zresztą sam zamysł jak na polskie realia budżetowe jest super, niższe wymagania bezpieczeństwa, kompaktowa formuła, relatywnie niskie wpisowe, opony "E", w wielu przypadkach nie trzeba brać noclegu.
Jak na politykę PZM, to naprawdę tanie, prawdziwe rajdowanie.
Natomiast sam Śląsk wiosny nie czyni, więc poczekałbym z rewolucją w polskich ligach rajdowych.
RPP jest faktycznie przy przede wszystkim przy obecnych wymogach homologacyjnych dosyć dziwnym tworem i w zasadzie niepotrzebnym, patrząc na niewielkie różnice w stosunku do RSMP.
Też jestem za tym aby zlikwidować ten cykl (RPP), ale przy założeniu, że cała rajdowa Polska ściga się w stosunkowych tanich, ale ambitnych regionalnych cyklach, zdobywając mistrzowstkie tytuły (sponsor się cieszy).
Potem można przejść na "zawodostwo" ścigając się w mistrzostwach kraju.
Wtedy mamy dwa cykle grubo obsadzone.qbus - Pią 03 Maj, 2013 Nie sposób się z wami wszystkimi nie zgodzić...martin.h - Pią 03 Maj, 2013 Kuzaj zaliczy jeden start w RSMP, patrząc na majowe testy jest szansa na Wisłę w Mini Bad-i - Pią 03 Maj, 2013 Troche lepsze nagranie