To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

HH.ORG na Torze - [HH.org TrackDay] Tor Poznań 2012

Miniac - Pon 18 Cze, 2012

M napisał/a:
Już dawno mówiłem że dobry zawias+opona i nawet świnia na biegunach zrobi dobry czas.


Niby piszesz to samo, ale nie wiem czy myślimy o tym samym.

To może tak. Jedziesz teraz civickiem na tor jak stoi i robisz powtarzalne 2.00, wracasz i mówisz "było zajebiście, ale nie mam hamulca brakuje mi mocy i fz201 to nieporozumienie, gdyby nie to byłoby spokojnie 1.55 (swoją drogą nie wiem nigdy skąd każdy to wie) :lol2: " Na następną trackday masz już zestaw slikow 'po testach', dołożyłeś 50KM, wypatroszyłeś auto, dodałeś 1st negatywu, założyłeś 4tłoczek + 300mm i atakujesz. Wychodzi na to że robisz powtarzalne 1.56 i tym razem "brakuje mi szpery, korektora hamownia i przełożeń skrzyni". Robisz to i czas 1.54. Zaczynasz kombinować z ciśnieniami, kątami i i czasem jedziesz 1.55, a czasem 1.54 i na tym koniec. A wtedy jakiś seryjny civic FN2 przyjeżdża i robi na slicku robi 1.50... :>

i teraz zaczynasz kombinować. Jak cięższy/seryjny samochód z seryjnym hamulcem może być szybszy i to aż tyle mimo podobnej mocy. Zasięgasz języka wśród ekspertów (takich prawdziwych) i oni mówią, że brakuje Ci zestrojonego zawieszenia.. kupujesz takie za 4-8tys ale czas poprawiasz o sekundę. Słyszysz więc, że ten zawias niedobry i źle ustawiony i ze dobry to taki za 20tys +. Auto prowadzi Ci się na tym co masz bardzo dobrze, więc nie widzisz sensu wydawania takiej kwoty.... ale Ci co go mają (+ wiele innych modów) są szybsi o 10sek.

Kupujesz ten zawias - przyjeżdża specjalista i go stroi (chodź wydaje się to banalnie proste) wsiadasz. Robisz okrążenie. Wysiadasz lekko wkurwiony bo 20tys poszło, a specjalnie nie czujesz różnicy. Ale czas 1.48 mówi sam za siebie. I teraz właśnie mój 'ćwiek'. Jaki byłby czas gdyby ten *zawias wsadzić na samym początku? I czy nie powinno się od tego jednak zacząć?

* - zamiast zawiasu w całej tej historii wpisać komplet nowych dużych slików, jakiś przemyślany pakiet aerodynamiczny i inne, które nie przychodzą w pierwszej kolejności do głowy... również i mi. xD

Anonymous - Pon 18 Cze, 2012

Stf napisał/a:
Alex o czym Ty piszesz :) no prosze Cie :)


W którym miejscu nie mam racji?

Uważasz że kolo 225/40/16 i 225/35/20 ma taką samą powierzchnie styku z asfaltem? Dodatkowo chyba "trochę" mniej się kładzie, nie?


rabarbar napisał/a:
Piszesz o szerokości,i to akurat jest proste i zrozumiałe ale ja przez duże koło zrozumiałem że chodzi też o jego średnice,i to mnie własnie interesuje


Pisze też o średnicy, nie pisałbym oczywistych rzeczy o szerokości.

Miniac - Pon 18 Cze, 2012

rabarbar napisał/a:

że tak sie spytam-na czym polega przewaga dużego koła nad małym???


Tak tak (fajnie) nazwanej plamie opony, do której podczas jazdy dochodzi jeszcze funkcja czasu występowania (za którą to właśnie odpowiedzialny jest zawias)


...oraz tego, że kogo nie zapytasz to po zayebaniu dopiero przesadnie dużych opon - dopiero wybili się ponad oczekiwania.

Stf - Pon 18 Cze, 2012

Piszac wieksze kolo jest za ogolnie bo utozsamia sie to z wieksza felga a to nie ona robi plame. Po to laduje sie wieksza felge zeby usztywnic kolo ale zew srednica pozostaje zblizona. Czyli plama podobna.
Miniac - Pon 18 Cze, 2012

Alex przecież nie pisał o feldze, a tak samo jak ja - o całym rozmiarze koła.

Do tego jakoś tak się przyjęło mówić w sporcie, że "jeżdżę/przechodzę na 19tke", a nie z 605 z 635. Przeważnie jak ktoś zwiększa średnicę felgi to tylko po to by założyć na nią większą oponę. Nie spotkałem się ze torowymi slickami xxx/630/15, albo z xxx/600/19 - to nie 'stajling' :]

Stf - Pon 18 Cze, 2012

Miniac ale nie zmieniasz felg z 15" na 19" - no chyba ze... :) Jesli jest zmiana to o 1 rozmiar. A wieksza plame robi sie cisnieniem m.in. podczas testow. Chyba nawet Szwagierczak to wyciagal na szkoleniu.
rasta - Pon 18 Cze, 2012

Sprawa jest prosta, wystarcy nawet na zwykłch ulicznych oponach przejechać sie po ulicy tym samym autem najpierw na 14", a następnie np. na 17". To jest przepaść w tym jak zachowuje się auto.
Anonymous - Pon 18 Cze, 2012

ok,chyba kumam-większe koło które daje większą powierzchnie styku opony z nawierzchnią, a nie większa felga +opona o niższym profilu
Stf - Pon 18 Cze, 2012

Ja jebie prosze Was no. przeliczcie sobie roznice w obwodzie slicka o srednicy 600 i 580. wychodzi cos 3%. Moze w ogole przyrownajmy 12 z malca do 18 z porsche cup ? Podejrzewam ze 0.2bara zwiekszy plame bardziej niz slick 580 vs 600...
Miniac - Pon 18 Cze, 2012

Skąd te nerwy jak wszyscy piszą o tym samym? :pom:

Alex tak samo jak ja pisał o całkowitym rozmiarze opony. Pakujesz największą i w jak największej feldze bo właśnie wtedy możesz plame dodatkowo powiększyć niskim ciśnieniem BEZ MINUSA w postaci pływającej opony na ściankach. Z tego samego powodu wysokich opon do małych felg się zwyczajnie nie robi.. chyba, że do dragracingu ;D

Stf - Pon 18 Cze, 2012

Bo konkluzja byla na poczatku taka ze wieksze kolo = wiecej trakcji bo wieksza plama. A to wlasnie wprowadza w blad bo trakcja wprowadzoba jest sztywnoscia kola m.in. oraz w moim przekonaniu niewielkim stopniem wiekszej plamy. Generalnie jesli mozna do Clio wsadzic 15" na niskim profilu to bedzie szybszy config niz 17" na profilu podobnym ale o wiekszej srednicy. Nie nadrobisz plama tego co stracisz na prostych a sztywnosc kola bedzie podobna. Co innego gdy masz 15" 600 i 16" 600. No i zeby nie bylo o Poznaniu mowa a nie wolnych ciasnych.
kp - Pon 18 Cze, 2012

roj napisał/a:
kp napisał/a:
chodzi o to:

łaaał, genialnie to wyłapałeś.
mam w podpisie, że opona nie przeszkadza a m.in. zapytałem, która z dwóch jest lepsza, ile czasowo się różnią na Poznaniu albo dlaczego Stf napisał, że setup mu nie pozwalał na lepszy czas. o_O
to jak zapytam w temacie Rasty jak się focus prowadzi to znaczy, że już za dobry na clio jestem i mi przeszkadza tak?


Gdzieś Ci humor uciek...
Troche dystansu, ale ok. Już rozumiem, że nie można się śmieć tu jak temat zaczyna robić się ekspercki :>
Nie obrażaj się jusz :prosze:

roj - Pon 18 Cze, 2012

kp napisał/a:
Gdzieś Ci humor uciek...
Troche dystansu, ale ok. Już rozumiem, że nie można się śmieć tu jak temat zaczyna robić się ekspercki
Nie obrażaj się jusz

hehe, ok, ok.
nie wstawiłeś żadnej "mordki" więc nie wyczułem humoru.
już się wyluzowywuję :faja:

Miniac - Pon 18 Cze, 2012

Cytat:
Generalnie jesli mozna do Clio wsadzic 15" na niskim profilu to bedzie szybszy config niz 17" na profilu podobnym ale o wiekszej srednicy.


Czekam, aż się przekonasz, że jest dokładnie odwrotnie. :faja:


..a szczerze mówiąc nawet nie przypuszczałem, że tego nie wiesz xD

Stf - Pon 18 Cze, 2012

Nie dawniej jak w sobote latalem na 16" lekkich 580 z przodu i pozniej na avonach 15" 570. Na Avonach 1 sek zbilem. To co zauwazylem to 10km/h wiecej na koncu prostej startowej. Jednak to za malo zeby ukladac teorie dziejow zdaje sobie z tego sprawe.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group